extaxi
Junior Member
Junior Member
Contacteer: ICQ Website

Re: RE: Alfa Giulietta, in juni bij de Nederlandse dealers

za mei 15, 2010 13:00

Vind het er allemaal maar plastic en goedkoop ogend uitzien, zowel binnen als buiten. Vooral die met zilver grijze lak, ik zie daar trouwens kleurverschil tussen de voorbumper en carroserie. Kortom die kleur moet je dus niet hebben. :roll:
En bij die zwarte met dubbele uitlaat hangt de rechter scheef...

Nee ik kan er nog steeds niet enthousiast over worden.
wat raar dat ze in de pers de gekozen materialen prijzen? En de mensen die in het echt de auto gezien hebben zeker jouw mening niet delen.

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Contacteer: Website

RE: Alfa Giulietta, in juni bij de Nederlandse dealers

za mei 15, 2010 13:40

't was allemaal nog preproductie, getuige bvb. sportpacks met lichte koplampafwerking, accessoires waren juist geplaatst ... Giulietta die we 18-4 hadden : de grijze 318 was met stukken uit het glas en allerlei foutjes, maar we waren blij 'm te hebben : http://www.buga.be/meer-info/fotoboeken/view/9
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

mathias
Full Member
Full Member

za mei 15, 2010 13:46

't was allemaal nog preproductie, getuige bvb. sportpacks met lichte koplampafwerking, accessoires waren juist geplaatst ... Giulietta die we 18-4 hadden : de grijze 318 was met stukken uit het glas en allerlei foutjes, maar we waren blij 'm te hebben : http://www.buga.be/meer-info/fotoboeken/view/9
offtopic,heb net bij je foto's gekeken,wat is de bedoeling van de houten plank waar iedereen over moet rijden :?
gehad:
-155 1.7 ts (zwart)
-155 2.0 ts 16v(zwart)
-145 1.9jtd(zwart)
-147 1.9jtd(licht blauw)
-147 1.9jtd(wit)
-spider 1.8ts 16v--2.0ts 16v(geel)
-159 1.9jtd sw ti (wit)
nu
-75 1.8 TB (zwart) TE KOOP
scarbnr 6221

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

za mei 15, 2010 14:09

En bij die zwarte met dubbele uitlaat hangt de rechter scheef...
Perspectief: de foto is van linksachter de auto genomen, niet recht achter de auto.
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Roxxi

zo mei 16, 2010 11:20

BugAlfa: weet jij toevallig of bijgaande Giu's Nero Etna's of Pastel zwarte zijn ?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

ma mei 17, 2010 12:00

805 Etna

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Roxxi

ma mei 17, 2010 23:51

Is er al iemand die toevallig een foto (liefst in de buitenlucht) heeft van een Giu Magnesio met Turbina (Titanio) 18 inch velgen?

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

di mei 18, 2010 11:35

Is er al iemand die toevallig een foto (liefst in de buitenlucht) heeft van een Giu Magnesio met Turbina (Titanio) 18 inch velgen?
Bij mijn weten is er nog geen QV (want die heeft als enige 55E titaniumkleur velgen in optie) in gebruik met die velgen in't preproduktie demopark, ook geen Magnesio 318 met 435 turbina's in Zilver . Enkel de 17" 420 velg turbina heb ik Mathias op foto bezorgd alsook 'n rode met 435 .
Op autoblog.it staan er nog 'n pak andere, maar niet deze combi en meer auto's zijn er nog niet...

Alfistroel
Advanced Member
Advanced Member

di mei 18, 2010 13:17

Vanmorgen uitgebreid bewonderd en klein stukje bereden.

Schitterende auto maar wel een aantal puntjes van kritiek wat mij betreft, maar ik ben er wel van overtuigt dat de auto het goed gaat doen.
Registerleider 155
alfa155register.nl

Alfa Romeo 155 V6 W.B Bianco Argento
807 Buske voor alle jong
Zakelijk accuding
Ooit:
Alfasud 1.5 TI 82
Alfetta 2.0 83
75 2.0 T.S 87
164 3.0 24V 94
155 2.5 V6 12V 94
33 S.W 1.5 94
33 S.W 1.7 94
155 2.5 V6 W.B 96

MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice

di mei 18, 2010 13:31

........ maar wel een aantal puntjes van kritiek wat mij betreft.........
Vertel???
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

Alfistroel
Advanced Member
Advanced Member

di mei 18, 2010 14:30

De auto die nu hier staat heeft zwarte pianolak lijsten in het interieur, echter van plastic, nu mooi maar hoe is het over een paar maanden/jaren

Een stuur van leder en alcantara, echter de stuurbediening en verbinding naar het hart is van kunstof en heeft scherpe randen, voelt niet prettig aan en de randen voel je zeer goed in je hand als je het stuur terug laat komen in middenstand.

Ruimte achterin voor passagiers had ik groter verwacht.

Tuimelschakelaars in middenconsole lijken makkelijk te breken.

Dagrijverlichting werkt blinderend, is veel te fel

Stuurwiel kan niet genoeg naar beneden.

Let wel, dit zijn punten die mij opvallen, iemand anders kan daar totaal geen moeite mee hebben.
Registerleider 155
alfa155register.nl

Alfa Romeo 155 V6 W.B Bianco Argento
807 Buske voor alle jong
Zakelijk accuding
Ooit:
Alfasud 1.5 TI 82
Alfetta 2.0 83
75 2.0 T.S 87
164 3.0 24V 94
155 2.5 V6 12V 94
33 S.W 1.5 94
33 S.W 1.7 94
155 2.5 V6 W.B 96

Rainier155
Guru
Guru

di mei 18, 2010 14:50

Ah ik ben niet de enige. :P
Giulietta

Bij de aanblik van deze bleekscheet schoot me het volgende scenario te binnen.
Stel. je bent een autominnende zeeman. Begin 2009 vergaat je schip voor de kust van een onbewoond eiland, waar je meer dood dan levend aanspoelt. Je overleeft op bronwater en kokosnoten. Meer dan een jaar lang blijf je verstoken van contact met de bewoonde wereld. Geen AutoWeek, geen Top Gear, nul autonieuws van beneden de Alpen, waar ze je favoriete auto’s maken.
Voorjaar 2010 word je opgepikt door een vrachtboot. In april ben je terug in Nederland. Nadat je enigszins bent aangesterkt ga je je wonderbaarlijke redding vieren in Italië. Land van Ferrari, Lancia, Alfa Romeo en, best of all, de Mille Miglia.
In Brescia maak je de start van deze schitterende rally mee. Op een zonnige vrijdagochtend zie je de deelnemende klassiekers in een dikke benzinewalm over het Piazza della Loggia kruipen. Het ene na het andere meesterwerk gromt voorbij. Kwijlend sta je voor het dranghek. Ach, Italië, land van je dromen.
Dan is er twee straten verder koffie, bloedhete espresso voor een euro – kan die woekerende horeca in Nederland wat van leren. Maar wat is dat voor vijfdeurs hatchback tegenover je terras? Thuis heb je weliswaar een jaargang Autoweken doorgewerkt, die nieuwelingen lijken zo sterk op elkaar dat er voor spotters geen beginnen aan is. De achterkant geeft geen uitsluitsel. Zou het de jongste Astra kunnen zijn? Een verse Seat Leon? De nieuwe Mazda 3? Een Koreaan? Die zien er tegenwoordig ook ongeveer zo uit. Maar het kan niet. Ondenkbaar dat de Mille Miglia-staf een Aziaat verkiest boven een echte auto.
Hé, zegt je reisgenoot, die hem ook heeft gezien; de nieuwe Giulietta!
Op dat moment overvalt onze zeeman het gevoel dat mij beving toen ik in Brescia deze plaat schoot. Een gevoel van intense teleurstelling, op het randje van walging. Dit. Een Alfa. Schande.

18-05-2010 10:06 Bas van Putten
http://www.autoweek.nl/weblog/2072/Giulietta
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

ebbr
Guru
Guru

di mei 18, 2010 14:55

Tja alle autofabrikanten worden door trends gestuurd, niet alleen op gebied van design en gadgets...die achtelijke bling bling leds, maar ook trends op gebied van veiligheid, voetgangerveiligheid, milieu and so on.
Zo ook alfa, voldoe je niet doordat je eigenwijs wil zijn als merk krijg je niet eens een type goedkeuring voor je model :evil:

Ofwel die exclusive/herkenbare tijden zijn voorbij. Heb gelukkig nog een paar excentriekelingen :wink:

Vind trouwens de Lancia Delta toch beter geslaagd...sorry!!!
4C Black Edition
Giulia 1300 super (2000 Nord)
75 2.0 Twin Spark Squadra
Giulia 2.2D Squadra Veloce

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

di mei 18, 2010 15:17

De auto die nu hier staat heeft zwarte pianolak lijsten in het interieur, echter van plastic, nu mooi maar hoe is het over een paar maanden/jaren

Een stuur van leder en alcantara, echter de stuurbediening en verbinding naar het hart is van kunstof en heeft scherpe randen, voelt niet prettig aan en de randen voel je zeer goed in je hand als je het stuur terug laat komen in middenstand.

Let wel, dit zijn punten die mij opvallen, iemand anders kan daar totaal geen moeite mee hebben.
Het stuur had ik liever ook de "Scamosciato" gezien op de plaatsen waar je je handen hoort te houden : nu zit het bovenop't stuur waar je eigenlijk met je handen niet hoort te zijn ...enne je mag eigenlijk het stuur niet door je handen laten lopen maar zolang mogelijk handen op kwart voor 3 à 10 voor 2 en dan overpakken hè :wink:

Ruimte achterin is zelfs groter dan bij 159... maar die is dan ook veel te klein .

Tuimelschakelaars komen wel recht uit de 8c Competizione :idea:

Leds vallen nu 1-maal meer op maar 't is gelukkig nog geen Audi-achtig Lunapark :lol:

Stuur was me nog niet opgevallen, als ik het volledig naar beneden zette zag ik de tellers niet meer en zat m'n Horecagezwel :oops: in de weg ...

0170Spider
Full Member
Full Member

di mei 18, 2010 17:26

Alfistroel schreef:

Ah, je hebt dan ook in een volledig uitgeruste versie gezeten. Tip: neem een Progression, dan ben je gelijk wat aandachtspuntjes kwijt. Misschien ook wat meer geld om alsnog de wel leuke gadgets er weer op te krijgen (bv Progression + chromen randje om de raamstijlen, mistlampen en dual zone airconditioning is duurder dan de Distinctive)
Pianolak = Distinctive uitvoering
stuur van leder + alcantara = sportpack of QV
kunststofrand in stuur = lijkt minder ernstig te zijn bij geen audiobediening op het stuur (is vanaf Distinctive standaard)

Maar het zijn inderdaad wel precies de puntjes waarom ik serieus heb gekeken naar de Progression :roll:

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”