Een gevestigde naam, op A-lokatie...Sam van Lingen bijvoorbeeld??We kunnen het best met minder dealers doen! Maar de dealers die we hebben moeten zoveel mogelijk op a-locaties gevestigd zijn. De rest hoeft zeker de deuren niet te sluiten, maar gewoon aanpassen naar de concurrenten die in hetzelfde segment actief zijn. Er is naar mijn mening een te grote groep (Premium kopers / niet Alfisten), die al afknappen bij het zien van de oude panden en rommelige showrooms.Net of Alfa dezelfde verkoopaantallen als BMW haalt, lijkt me als zelfstandig dealer erg moeilijk om alleen van Alfa te kunnen rondkomen. En bij BMW verkopen ze ook Mini's maar inderdaad is er een trend gezet met Galleria Alfa. Maar hoeveel daarvan uiteindelijk landelijk komen 10 of 20? en de rest exit?Als een dealer een Mitsubishi (of een ander merk uiteraard) in de showroom moet zetten om te kunnen blijven bestaan, heeft deze dealer wat mij betreft geen bestaansrecht (niet als Alfa Romeo dealer). Als Alfa Romeo met de Premium merken wil concurreren zullen ze deze dealers meteen moeten sluiten. Voor een Alfist maakt het uiteraard niets uit, maar die andere doelgroep die uiterst belangrijk is, hecht daar waarde aan. Zij kopen status en prestige, dat vind je helaas niet in veel Alfa Romeo dealers. Kroymans zou het voorbeeld aan de BMW dealers moeten nemen! Voor zover ik weet is deze trend gelukkig al gezet met Galleria Alfa.
In Haarlem staat tegenwoordig ook Daihatsu op de gevel...en die speelgoed autootjes dus ook binnen. (bij de andere vestigingen kom ik niet dagelijks)
Schrappen als Alfa Romeo dealer dan maar?