Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Schoolproject Alfa....Oude schetsen en ontwerpen gez

wo jan 09, 2008 17:55

ik weet niet precies vanaf welk nummer wij thuis hebben, we zijn nog niet zo heel lang lid (2 jaar nu denk ik..na 20 jaar VARLN overgestapt op SCARB)
Ik zou het wel erg op prijs stellen als je wat scans zou willen maken als dit niet een te grote last is gezien mijn eigen scanner niet naar behoren werkt..
:roll:
Tuurlijk, geen probleem. Moet alleen even kijken wanneer ik er tijd voor heb, wordt vermoedelijk pas van het weekend. PB me maar vast een emailadres waar ik het heen kan sturen.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Jens Hoorn
Guru Duplice
Guru Duplice

wo jan 09, 2008 18:53

Zoals beloofd de schets die ik gister maakte

Afbeelding

Ik ben zoals te zien met dezelfde auto verder gegaan maar heb nu geprobeerd ook andere typische alfa elementen door te voeren.
in de daklijn is duidelijk de alfetta GT/GTV te herkennen terwijl de voorkant nog steeds duidelijk op t brievenbusje is gebaseerd.
ook heb ik geprobeerd er iets meer hedendaagse alfa in te verwerken (Brera, 159)
Ik zal de komende dagen nog meer schetsen gaan maken van deze auto, zowel met deze daklijn als met de eerder getoonde omdat ik er nog niet helemaal uit ben wat ik het mooist vind.

Let a.u.b niet op de velgen, das mijn sterkste punt niet maar dat gaat zeker nog verbeterd worden :lol:
Zoals ik al eerder had gezegd is dit ook wel wat ik in gedachte had. Gewoon een nieuw uitgave van de Alfetta GTV. Heel gaaf, Marc!!! :thumbs:
''Drive tastefully''

MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice

wo jan 09, 2008 21:27

Zoals beloofd de schets die ik gister maakte

Afbeelding

Ik ben zoals te zien met dezelfde auto verder gegaan maar heb nu geprobeerd ook andere typische alfa elementen door te voeren.
in de daklijn is duidelijk de alfetta GT/GTV te herkennen terwijl de voorkant nog steeds duidelijk op t brievenbusje is gebaseerd.
ook heb ik geprobeerd er iets meer hedendaagse alfa in te verwerken (Brera, 159)
Ik zal de komende dagen nog meer schetsen gaan maken van deze auto, zowel met deze daklijn als met de eerder getoonde omdat ik er nog niet helemaal uit ben wat ik het mooist vind.

Let a.u.b niet op de velgen, das mijn sterkste punt niet maar dat gaat zeker nog verbeterd worden :lol:
Zoals ik al eerder had gezegd is dit ook wel wat ik in gedachte had. Gewoon een nieuw uitgave van de Alfetta GTV. Heel gaaf, Marc!!! :thumbs:
Grazie mille :wink:
ben er zelf nog niet geheel tevreden mee maar t begint te komen 8)
vind t wel jammer dat er nu amper nog gereageerd word hier gezien ik het hier toch vooral plaats als doelgroeponderzoek :roll:

sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: Schoolproject Alfa....Update 2

wo jan 09, 2008 21:33

Ben ook wel benieuwd hoe de achterkant eruit ziet.
wordt dat ook zo`n lekker afgekapt kontje?

En de velgen lijken natuurlijk op Ronals dus das altijd ok :thumbs:

grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Schoolproject Alfa....Update 2

wo jan 09, 2008 21:44

Ben ook wel benieuwd hoe de achterkant eruit ziet.
wordt dat ook zo`n lekker afgekapt kontje?

En de velgen lijken natuurlijk op Ronals dus das altijd ok :thumbs:

grt rogeralfa :driving:
achterkant word zeker een afgekapt kontje ala gtv, sprint en misschien een hint naar de TZ's of iets dergelijks, hier begin ik morgen mee 8)
de velgen worden ook nog aangepast want die vind ik veel te slordig en te groot zo :roll: maar het idee zal wel hetzelfde blijven denk ik.
Had inderdaad ronals in mn hoofd en ook de originele alfa stalen velgen zoals ze onder 105jes zaten etc.

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

wo jan 09, 2008 21:48

Mag ik eerlijk zijn? Ik vind de voorkant super, maar ik vond het kontje van die vorige schets beter dan deze daklijn. Ik vind bij deze dat er teveel GTV in de bovenkant van de auto zit, alsof het een moderne Alfa is met een GTV-bovenkant erop, snap je wat ik bedoel? Als je alleen naar de bovenste helft kijkt, en dan met name naar de zijkant, zie ik eigenlijk een 70's ontwerp in plaats van een hedendaags ontwerp gebaseerd op een vroeger model. Vraag me niet waar hem dat precies in zit, maar het is de indruk die de schets bij mij geeft.

Mijn persoonlijke mening uiteraard, misschien denken anderen er weer heel anders over. Hopelijk heb je er wat aan.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice

wo jan 09, 2008 21:54

Mag ik eerlijk zijn? Ik vind de voorkant super, maar ik vond het kontje van die vorige schets beter dan deze daklijn. Ik vind bij deze dat er teveel GTV in de bovenkant van de auto zit, alsof het een moderne Alfa is met een GTV-bovenkant erop, snap je wat ik bedoel? Als je alleen naar de bovenste helft kijkt, en dan met name naar de zijkant, zie ik eigenlijk een 70's ontwerp in plaats van een hedendaags ontwerp gebaseerd op een vroeger model. Vraag me niet waar hem dat precies in zit, maar het is de indruk die de schets bij mij geeft.

Mijn persoonlijke mening uiteraard, misschien denken anderen er weer heel anders over. Hopelijk heb je er wat aan.
heb er zeker wat aan :wink: alle kritiek is welkom zowel positief als negatief.
dat delen erg 70's aandoen weet ik, dat sluipt er steeds weer in omdat ik eigenlijk helemaal niks heb met hedendaagse auto's, ook niet met de huidige alfa's eigenlijk.
Dat is dus iets wat ik uit moet zetten als ik teken maar soms betrap ik mezelf er toch weer op dat ik weer teveel terug in de tijd ga met mn potloodje :lol:
Maar ik zit nog in de schetsfase dus ik zal kijken wat ik er aan kan doen :wink:
kreeg net ook nog erg bruikbare kritiek via PB dus ik ga morgen weer met frisse moed aan de slag 8)

MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice

do jan 10, 2008 09:33

Hier nog een wat cleaner gemaakte schets waarbij ik wat lijnen heb weggelaten zodat het een iets " cleaner" geheel word

Afbeelding

vjete

do jan 10, 2008 10:18

waar zijn de dubbele koplampen gebleven? vond ik persoonlijk een stuk stoerder staan.

wat ik nog zou aanpassen: de spiegels iets groter, en de lijnen op de moterkap terug zetten en idd de vlegen iets kleiner.

maar het gaat zeker de goede kant op, een gtv met nieuwe lijnen en met details van de hedendagse alfa's :thumbs:

nu afwachten hoe de achterkant eruit komt tezien :wink:

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

do jan 10, 2008 11:42

Koplampen dubbel of niet, ik zou ze wel wat groter maken, waarbij de onderrand onder het kader van de grille uitkomt. Dat maakt het front wat minder massief en ook wat 'vriendelijker'.

Het kleine Alfetta-GT-zijruitje zou ik weer terug willen zien, dat is juist zo'n aardig net-even-anders-detail.

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

do jan 10, 2008 13:48

Koplampen dubbel of niet, ik zou ze wel wat groter maken, waarbij de onderrand onder het kader van de grille uitkomt. Dat maakt het front wat minder massief en ook wat 'vriendelijker'.
En de grille de frontplaat wat dieper laten splijten.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice

do jan 10, 2008 14:19

dus een langwerpiger grill ala 6c 2500?

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

do jan 10, 2008 14:26

Dat zou het ontwerp wel wat krachtiger maken. Hoewel ik de heftige lijnen van moderne ontwerpen soms maar helemaal niks vind, moet het ook weer niet te braaf worden. Als ik zo'n auto voor de deur zet is het wel de bedoeling dat de buurman 'wow!' zegt.

tis een sprint
Guru
Guru

do jan 10, 2008 14:31

ziet er goed uit, denk ook even na over een dieper liggende achterruit dat breekt de wat massieve kont een beetje
en wellicht een klavertje verwerken in het rooster in de c stijl (gejat van de sprint ;))
Gehad: Sud Sprint
156 foute fiat
33 sw duopenotti :twisted: its alive' its alive :twisted:

Afbeelding

Ricardo1983

do jan 10, 2008 15:29

Ik moet eerlijk zeggen...
De neus van jou ontwerp heeft wat weg van de sz
Afbeelding
Afbeelding

Dit vind ik echt super, aangezien de sz voor mij toch wel 1 van de mooiste en vooral bruutste alfa's is geweest......
Hopelijk kan ik er ooit 1 aanschaffen :)

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”