Doix

Re: RE: aangehouden; voorruit+uitlaat vervangen

vr apr 15, 2005 11:13

Beetje late reacie maar de APK keuringseisen wijken af van de wettelijke eisen aan een auto.
Ik geloof je meteen, maar hoe is het eigenlijk mogelijk dat beide niet op elkaar zijn afgestemd. Maar van de overheid mag je dat wel verwachten.
Inderdaad, nu zakt me broek toch echt af!
Hoe zit het nu met het verhaal omtrent E-keurmerken, tuning en de wet? Ik lees hier enge dingen over origineel montages, typegoedkeuringen en geluidsvaststellingen op grond van vermoedens in plaats van metingen (en iedereen weet dat de meeste agenten, de goeden uitgezonderd, er een geheel eigen kijk op nahouden met de verkeerswetgeving) .... in onze samenleving is al het nodige plezier weggefilterd door allerlei regels, maar blijkbaar probeert het men ook bij tuning? Ik maak me zorgen. Iemand die dat weg kan nemen of worden mijn bange vermoedens enkel bevestigd?

Grtz,

Aad

sudsprint
Guru
Guru

RE: aangehouden; voorruit+uitlaat vervangen

za apr 30, 2005 00:25

Weer een volgens mij: wat betreft de ruit: beschadigingen mogen niet is het blikveld van de bestuurster aanwezig zijn. Uitlaat, moet idd gasdicht zijn indien geen origenele demper aanwezig dan een sportdemper met een e keurmerk. maar volgens mij ben je weer even gepest door die etters.

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

za apr 30, 2005 02:22

@sudsprint zoals ik al eerder heb gepost wettelijke eisen komen niet overeen met apk eisen en hebben ook niks te maken met e keur, dit gaat alleen op bij mistlamen of niet originele koplampen.
Groeten artikel 57 kan vrij snel worden gebruikt
Grtz Martin
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice

za apr 30, 2005 12:23

Nog nooit problemen gehad met de apk met mijn eps pijp...en die maakt echt wel meer geluid dan een Sebring.
Bij de APK wordt alleen gekeken of het systeem lucht/gasdicht is..

De politie denkt daar anders over, maar goed, koppeling in en gas los scheelt een boel :twisted:

politie kan je hier alleen een bekeuring voor geven als ze het meten met een dB-meter, en daar zijn ook weer bepaalde voorschriften voor (afstand tot einddemper, ruimte rondom..enz enz)

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”