Klopt voor de meesten Michel, ik ben dan ook zo'n 'IT-er in leasebak' maar behandel deze net als mijn 2 oude Alfa's. De 156 (met nieuwe neus...) wordt bijna 4 jaar en nog steeds met de hand gewassen. Ik hoop dan ook dat een 159 binnen het leasebudget valt, ik zou het toch erg jammer vinden om weer naar een ander merk over te stappen! Heb vele jaren in niet-Alfa's gereden omdat Alfa helaas erg duur in lease is.En toch vrees ik dat dat stilaan aan het gebeuren is...Kijk maar eens welk publiek er tegenwoordig heel veel in 159's wordt aangetroffen...
Heb al meermaals naast een 159 / Brera gestaan, waarvan de bestuurder mijn Bertone geen blik waardig gunt. Zegt iets over z'n "Alfist" gehalte.Dat is wel anders bij 33, 155, 145, 146 enz rijders. Ook de 156 tref je al een boel niet Alfisten (lees: leasebak-meneertjes) aan. Kijk eens naar de gemiddelde 156 sw rijder (mezelf buiten beschouwing gelaten uiteraard
)
Bij de dealer merk ik helaas wel dat ik meer een uitzondering dan regel ben, als je iets meer interesse dan normaal toont en doorvraagt als ik de auto na een beurt ophaal wordt je aangekeken met een blik van 'wat denkt hij nou van auto's te weten...'. Zegt wel iets over de gemiddelde (nieuwe) 156/159 rijder.