Ben je het eens dat een Alfa meer dan elk ander merk moet presteren?

Nee, de sensatie blijft ongeëvenaard
13%
7
Ja, het is belangrijk bij elk stoplicht als eerste weg te zijn
25%
13
Ach, prestaties.....ken je een merk met een evenmooi design als de gemiddelde Alfa?
62%
32

Totaal aantal stemmen: 52
GT_fan
Junior Member
Junior Member
Contacteer: Website

Re: RE: Ingezonden brief Autoweek over Alfa Romeo

di apr 10, 2007 21:51

En toch vrees ik dat dat stilaan aan het gebeuren is...Kijk maar eens welk publiek er tegenwoordig heel veel in 159's wordt aangetroffen...
Heb al meermaals naast een 159 / Brera gestaan, waarvan de bestuurder mijn Bertone geen blik waardig gunt. Zegt iets over z'n "Alfist" gehalte.Dat is wel anders bij 33, 155, 145, 146 enz rijders :wink: . Ook de 156 tref je al een boel niet Alfisten (lees: leasebak-meneertjes) aan. Kijk eens naar de gemiddelde 156 sw rijder (mezelf buiten beschouwing gelaten uiteraard :mrgreen: )
Klopt voor de meesten Michel, ik ben dan ook zo'n 'IT-er in leasebak' maar behandel deze net als mijn 2 oude Alfa's. De 156 (met nieuwe neus...) wordt bijna 4 jaar en nog steeds met de hand gewassen. Ik hoop dan ook dat een 159 binnen het leasebudget valt, ik zou het toch erg jammer vinden om weer naar een ander merk over te stappen! Heb vele jaren in niet-Alfa's gereden omdat Alfa helaas erg duur in lease is.
Bij de dealer merk ik helaas wel dat ik meer een uitzondering dan regel ben, als je iets meer interesse dan normaal toont en doorvraagt als ik de auto na een beurt ophaal wordt je aangekeken met een blik van 'wat denkt hij nou van auto's te weten...'. Zegt wel iets over de gemiddelde (nieuwe) 156/159 rijder.
Nu: nog Alfa loos... maar Audi A5 2.0 S line cabrio
Verleden: Alfetta GT 1979 / Spider 2000 1980 / Giulietta 1978 / Alfasud Sprint 1977 / 156's / 159 3.2 Q4 / GT 1.9 jtd / 147

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Ingezonden brief Autoweek over Alfa Romeo

di apr 10, 2007 21:58

Klopt voor de meesten Michel, ik ben dan ook zo'n 'IT-er in leasebak' maar behandel deze net als mijn 2 oude Alfa's. De 156 (met nieuwe neus...) wordt bijna 4 jaar en nog steeds met de hand gewassen. Ik hoop dan ook dat een 159 binnen het leasebudget valt, ik zou het toch erg jammer vinden om weer naar een ander merk over te stappen! Heb vele jaren in niet-Alfa's gereden omdat Alfa helaas erg duur in lease is.
Bij de dealer merk ik helaas wel dat ik meer een uitzondering dan regel ben, als je iets meer interesse dan normaal toont en doorvraagt als ik de auto na een beurt ophaal wordt je aangekeken met een blik van 'wat denkt hij nou van auto's te weten...'. Zegt wel iets over de gemiddelde (nieuwe) 156/159 rijder.
Je bent actief op dit forum....dat zegt al genoeg over het liefhebbersgehalte toch ? :wink:
De leasejongens die ik omschrijf (en Yuri zo netjes bevestigt) ga je hier niet tegenkomen !

Mijn 3 jaar oude 156, daar ben ik ook net zo trots op en blij mee als m'n oude Alfa's. :wink:
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

alfa155-v6
Member
Member
Contacteer: Website

RE: Ingezonden brief Autoweek over Alfa Romeo

vr apr 13, 2007 00:02

Leuke thread om te lezen :)

Ik ben ook 1 van de IT'ers met een leasemachine, en ook hier heb ik na een 156 (165.000km op 4 jaar zonder problemen), en intermezzo van troep uit Duitsland (behalve BMW, wat echt ook wel toffe auto's zijn) terug een lease alfa, een 159 waar ik heel blij mee ben.
En jullie mogen geloven dat ie net dezelfde behandeling krijgt als mijn eigen alfa's, elke week met de hand gewassen, altijd rustig warmrijden, olie wekelijk peilen etc..
't Enige verschil is: de leaseauto komt buiten als 't regent, sneeuwt etc :)
Toen ik zag, auto was 2 weken oud, dat er een L*L met zijn autodeur al een deukje in de flank van de 159 had gemaakt ben ik er 3 dagen slecht gehumeurd van geweest en heb ik 't deukje er op eigen kosten laten uithalen.. (minideuk hersteller).
Kortom niet alle lease alfa's worden afgetrapt en mishandelt.. De persoon die mijn ex 156 heeft, heeft ook goeie, goed verzorgde auto gekregen hoor. 't Was een van de weinige leasewagens waarvan het leder om de 3 maanden werd gevoed ;-)
Alfa 33 1.3S - 1988
Alfa 155 2.5V6 - 1993 (verkocht.. (eigenlijk "weggegeven")
Alfa Montreal - 1973
Alfa 159 1.9 JTDm - 2007
Alfa 159.2.0 JTDM - 2011
Alfa Romeo Giulia Ti Verdi Visconti - 2021

Bezoek: www.cosa-nostra.be

147klaassie
Newbie
Newbie

za apr 14, 2007 14:24

Heb dat stuk in autoweek niet gelezen, de reacties hier wel.

Bij je eerste punt moet je je afvragen waarom je zelf een Alfa rijdt. Een ander zal het een superervaring vinden om in een of andere amerikaan over de wegen te deinen of het zekere gevoel van Deutsche Gruendlichkeit.
Voor mij blijft het altijd het gevoel dat ik me met iets meer stijl van A naar B verplaats als in het gemiddelde
Duitse koekblik.
Toen ik de keus liet vallen op mijn eerste was dat ook omdat er in die dagen (1992) in een Alfa net iets meer van alles was dan in vergelijkbare Duitse modellen, waar alles behalve carosserie, motor en wielen zo'n beetje op de optielijsten stond.

Wil je als eerste bij een stoplicht weg zijn? Zoek dan iets met WRX of Evo op het eind.

Inderdaad, design, het punt waar ik voor zou kiezen als ik vond dat dit soort polls enig nut dienden.
Iets nieuws bedenken en toch een beetje teruggrijpen op oude tradities vind ik nog steeds een van de sterke punten aan Alfadesign.

Ik ben het met verschillende mensen eens dat er best weer eens wat meer power uit de motoren mogen komen, want in eerdere dagen had ik altijd het idee dat ze in Milaan net iets meer pk's uit dezelfde cilinderinhoud wisten te persen als andere merken.

Kortom, IK hoef niet meer zo nodig bij een stoplicht het eerste weg tezijn (tweede is ook goed), ik zoek gewoon een mooie sportieve auto ook nog enige uitstraling heeft. En dat heeft naar mijn mening bijna ELKE Alfa Romeo nog meer dan genoeg.
gehad: 33 1.5ti('87), 33 1.4ie('94), 155 2.0ts L('94)147 1.6 veloce('01),
Nu:Brera 2.2jts('06) , ducati m600monster('99), Fiat Panda 1,2 ('11)

"Als ik in een Mercedes wil zitten, bel ik wel een taxi"

MightyMarcel

za apr 14, 2007 17:36

mijn 33 1.4 is ook echt niet de allersnelste auto op de weg. Toch, ik vindt t wel erg leuk om niet van het gas af te hoeven bij een rotonde, iets dat me met mn vorige auto (een swift gti, die 0-100 toch echt sneller deed) niet verstandig leek.

daarnaast, 80-120 (en 100-140) gaat in mn 33 behoorlijk vlot, zelfs vlotter dan een aantal veel nieuwere auto's. Puur door een slimme bakverhouding die nu eens niet puur bedoelt is voor de zuinigheid. Invoegen is met een 33 dan ook een fluitje van een cent.

Daarnaast, mn 33 rijdt gewoon erg lekker, de beleving is wat een auto 'een echte alfa' maakt.

Ik heb zelf nog niet in de 159 gereden, of in de brera, of in de gt. Toch, ze zien er uit als echte alfa's en de prestaties zijn redelijk te noemen. Maar : het is niet zo moeilijk om een auto sneller te maken. Die brera zou 0-100 gewoon in minder dan 7 seconden moeten doen (6 lijkt me mooi). Dan verkopen ze meer auto's (sommige mensen houden van cijfertjes) en t zal de beleving echt niet schaden.

Vandaar : nee, een alfa is niet alleen het 0-100 cijfertje, maar alfa zou er best wat meer energie in mogen steken om een sportieve auto - zoals alle alfa's vroeger waren - ook echt sportieve prestaties mee te geven. Je verwacht van een ferrari nou eenmaal ook bepaalde kwaliteiten, en bij een alfa eigenlijk ook.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”