Vind wel dat er door een aantal van jullie erg negatief over alfa romeo gesproken wordt. En dan ook nog is over tegenvallende verkoopcijfers spreken terwijl het tegenovergestelde waar is. Sorry hoor, maar als je de verkoopcijfers van de plaatselijke alfa boer voor waar aanneemt lul je ook maar wat in de ruimte, zeg dan gewoon niks
"]
Stoplicht sprintje tegen E 430 mercedes was alsof brera stil stond, bij het volgende stoplicht maar net gedaan of ik het rustig aan deed.
wat een vergelijking zeg! Had je dan serieus de illusie dat je het hem moeilijk zou kunnen maken met een sprint? Ik denk dat een Aston DB9 toch ook wel wat sneller is dan de Spider hoor
ik snap die negativiteit van jullie niet hoor, ga lekker een ander merk rijden dan als je het allemaal niks vindt...Ga ik in ieder geval zeker doen als ze geen auto's meer maken waar ik niks mee heb.
Ik vind het leuk om te lezen dat je ervan baalt en een beetje overstuur reageert als mensen negatieve opmerkingen maken over jouw favoriete automerk, maar dit is ook mijn favoriete automerk en helaas zijn mijn negatieve klanken over de brera/159 serie toch grotendeels op waarheid gebasseerd, alhoewel het hier natuurlijk grotendeels gaat om een gevoel wat je bij een bepaald automerk of type hebt.
De autopers is ook regelmatig negatief over deze nieuwe alfa modellen, waar ze bij hun voorganger toch een stuk positiever waren en zeker over de aspecten die wij juist zo leuk vinden aan een alfa.
Het is al meerdere keren gezegd, maar de tijdelijke samenwerking met GM heeft waarschijnlijk voor merken als opel beter uitgepakt dan voor alfa.
Overal aan deze nieuwe serie vind je gm onderdelen terug, niet slecht op een paar onderdelen, maar de boventoon van de 159 bestaat uit gm parts.
Reparaties aan een alfa werd altijd door (vaak onwetende) buitenstaanders omschreven als lastig en onnodig gecompliceerd, maar ik kan je vertellen dat de GM mannen er helemaal wat van kunnen. ALs je de 159 van onder bekijkt vind ik het kanpa dat ze de instapper nog rond de 1500kg hebben kunnen houden, alles is overbemeten en zeer zwaar uitgevoerd, een stuurhuis bv zou zo in een zware vrachtwagen kunnen, zo fors is alles uitgevoerd.
Vandaag nog even in een brera 3,2 gereden en het is gewoon een beest van een auto en het zit allemaal best degelijk in elkaar, maar het is het net niet. Motor klinkt gewoon lekker, maar even vlot uit de startblokken resulteerde weer in een stinkende koppeling en nu verwacht ik een kortzinnige opmerking van meneer ALFA 33 als, dat zal wel aan je rijkunsten liggen oid, maar ik denk dat Remco S wel iets over die koppeling kan vertellen.
In de jaren zijn er wel meer teleurstellingen geweest met de introductie van nieuwe modellen, van Carbs naar IE was al waardeloos natuurlijk, van IE naar IE met kat, was helemaal huilen, van RWD naar FWD (75-Fiat 155) ga zo maar door.
Toch hadden al deze modellen nog dat beetje extra
155 1.7 is nog steeds een lekkere alfa
33 1.3 is een echte alfa
156 1.6. 1,9JTD still fun
145 1,4 TS enz enz
159 1.8 rijdt dan nog best lekker, maar net als een ander merk, ze halen het bij mij gewoon niet waar hun voorgangers dat wel hadden.
Om nog even terug te komen op die snauw van meneer alfa 33 over dat belachelijke vergelijjk met die E 430:
deze taxi met een dikke 8 cilinder heeft 275 pk, scheelt maar 15 pk met de brera en zal vast niet lichter zijn, ik trok gewoon lekker weg, maar de benz was gewoon vele malen sneller (brera was overigens nog niet los, scheelt veel bij alfa's (ook met GM motor

)
Alfa realiseert zich dat ze hun eigen gezicht een beetje hebben verloren met deze typen en ik heb er het volste vertrouwen in dat dit binnenkort weer een aantal leuke modellen met goede motorisering zal opleveren.