yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: The new Sud !!

di mei 02, 2006 20:00

Schemaatje is achterhaald. Maserati Kubang SUV is van de baan, vooralsnog, evenals een nieuwe Dino (Ferrari durft waarschijnlijk terecht de prijstechnische concurrentie met Cayman S/911 niet aan). Fulvia zou nu weer op 159-basis komen maar reken er niet te hard op. Lancia Pangea is ook afgeschoten. En dat is nog alleen maar wat ík weet.

En dan over de 'nieuwe Sud'. Als het al gaat lukken om hem in de Polo-klasse te brengen voor Polo-geld, dan zal de auto zich waarschijnlijk nóg niet tot de concurrentie verhouden als de Sud destijds deed. Daarvoor zijn de basisconcepten van alle auto's in dit segment teveel gelijk. De auto zal niet noemenswaardig lichter zijn dan de concurrentie, en ook niet opzienbarend meer vermogen uit dezelfde cilinderinhoud halen. De pk/gewichtsverhouding zal dus in hetzelfde 'ball-park' liggen evenals het weggedrag (McPhersons vóór, torsieas of multilink-as achter, daar wil ik af wezen want ook de mooiere multi-link onderstellen worden in de regel zo afgesteld dat het net zo goed met een torsie-as had gekund). Demping zal een slagje harder zijn dan van de Grande Punto, en men zal dat waarschijnlijk bij de perspresentatie weten te vangen in iets als '15%'. 11-en -een-halve % stijvere rubbers in de wieldraagarmen, en presto. Tevens zal men claimen een bijzonder torsiestijve carrosserie te hebben, van wel tigduizend Nm per graad waardoor weggedrag en comfort op ongekend niveau in de klasse staan. Gáááp, deze persbulletins kunnen we ondertussen dromen.

Iets geheel eigens als het motorconcept (boxer) of remmenconfiguratie van de Sud zullen we kunnen schudden, en dus zal het onderscheidend vermogen komen van het typische Alfa-design. Dat zal dan wel betekenen dat men de Brera-neus met 23,27% verkleint en hem op kunstige wijze op een Grande Punto plakt. 159-sportwagon-achterlichten op de achterkant boetseren, en hoppa, klaar.

Vervolgens komt de fleetowner en die ziet al dat de Alfa teveel afschrijft tov de genoemde Polo. Nuchtere particulieren kopen een Fabia. Wie hard wil, en zich ook sportief wil voelen (dus compromissen wil sluiten qua dagelijks comfort) voor relatief weinig koopt de nog te verschijnen Type-R Civic, die naar het schijnt vooral licht wordt en géén airco of elektronische 'driver aids' krijgt. Wie wil doen alsóf hij sportief is (dus in een vlot gestileerde auto wil rijden met 17 inch wielen maar wel met alle luxe van tegenwoordig) heeft dan de keus uit de Ibiza/Leon en deze 'Sud'. En dan zal denkelijk 65% van de kopers voor de diesel gaan met de meeste rode letters in de type-aanduiding, want sportief zijn mag natuurlijk geen brandstof en geld kosten (sprak de man die dagelijks op gas rijdt- touché).

Ja, ik ben een azijnzeiker, maar ik vrees dat deze 'Sud'niet aan de huidige autowereld zal toevoegen wat de originele Sud wel deed.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

psillen
Guru
Guru

Re: RE: The new Sud !!

di mei 02, 2006 21:06

________________Z4___SLK__350R__Brera_35 0C
Leistung_______265___272___301___260___3 01
Drehmoment_____315___350___353___322___3 53
Gewicht_______1389__1479__1632__1733__15 29
Länge__________409___408___432___441___4 32
Gepäckraum_____260___300___130___300___2 35
0-100 km/h_____5,7___6,1___6,2___6,6___6,0
80-120 im 6.___9,5___8,8__12,4__12,9__11,2
Höchstgeschw.__250___250___250___240___2 50
Bremsweg warm___37____39____40____40____39
Verbrauch_____11,8__12,6__14,5__15,9__12 ,9
Slalom 18m____65,1__62,9__65,2__64,0__65,4
ISO-Wedelt.__134,7_134,7_134,2_128,6_131,1
Haftpflicht____697___766__1139__1139__11 39
Vollkasko_____1983__2974__5491__2974__54 91
Grundpreis___40400_44486_41990_41100_388 00

Waarom kan Nissan wel een GTV maken?? Het commentaar dat Alfa Romeo geen geld heeft om daadwerkelijk een opvolger van de Bertone of een
Alfetta GTV kan maken, slaat natuurlijk nergens op. Wat is de vraagprijs voor een Brera?

Even van andere site over de 105 GTV in de UK.

The GTV's success can be indicated by its high price - the 1750 GTV was sold in UK for £2248 in 1968. That was much dearer than the contemporary Lotus Cortina (£1162), Fiat 124 Coupe (£1438), BMW 2002 (£1597) and even Lotus Elan +2 (£2119). It simply matched a Jaguar E-Type (£2300) !! Despite that, Alfa Romeo still sold 44,000 units of 1750 GTV and then 37,000 units of 2000 GTV. If it were not so exciting to drive, how could it have achieved that?
Als je het vergelijkingsstaatje ziet, moet je concluderen dat de Brera géén sportwagen is, maar een luxe coupé. De Nixan heeft overigens wel 40 pk meer, dus die extra prestaties komen niet van niets. Misschien komt er nog een GTA van de Alfa.

Het verhaal van de 1750 en 2000 Gtv, daar wil ik toch even een heel serieuze kanttekening bij maken. De Alfa was in de UK mede zo duur, omdat er toendertijd in de UK nog hoge invoerrechten waren voor buitenlandse auto's. En de 44.000 resp. 37.000 verkochte exemplaren van de Gtv's dat was niet in de UK, maar wereldwijd! De verkoopaantallen van Alfa waren toen op mondiaal niveau steeds van minder betekenis. Met de opvolgers,
Alfetta Gt(v) was het nog bedroevender, want daar zijn er nog minder van verkocht.

De Sud dan, inmiddels hier bijna heilig verklaard :wink: Deze auto is de voornaamste aanleiding voor de nog altijd slechte naam die Alfa
voor veel mensen nog steeds heeft. Ja, deze auto was licht en daardoor snel. Maar hij viel ook bijna spontaan uit elkaar. En ja, hij was
goedkoop, maar in die tijd subsidieerde de Italiaanse belastingbetaler met ik meen zo'n 1000 à 2000 gulden per geproduceerde Alfa.

Alfa 75 dan, waar ik qua rijplezier zéér goede herinneringen aan heb. Er was altijd wel iets kapot aan dit ding, de afschrijving was nog
veel hoger dan op een 156. Zoals ik nu m'n 156 gebruik -veel zakelijk- dat had met de 75 nooit gekund, want dan had ik nog een 2e in
reserve moeten hebben :wink:
Vergeet ook niet dat een BMW uit 1975 ook leuker was dan een BMW uit 2006. Dus de Alfa's zijn veranderd, maar alle concurrenten
eveneens. Dat is logisch, want er worden nu heel andere eisen aan auto's gesteld.

Desondanks zou ik het ook wel leuk vinden als de nieuwe Alfa's op technisch gebied wat onderscheidender zouden zijn. Maar inderdaad
zal daarvoor het geld ontbreken. Als je echt iets heel speciaals gaat maken, wordt een auto heel veel duurder, daardoor gaan de aantallen
omlaag, en wat krijg je dan: een Ferrari. Maar dat merk is er al binnen de Fiat groep :?
Alfetta Gt, 1975
Ooit gehad: Giulia Super 1.6 1971; 33 1.3 1988; 75 1.8 carb. 1989; 146 1.6 boxer 1995; 156 1.8TS 1999; 156 JTS Selespeed 2003; 159 SW 1.9JTDm16v, 2006; 159 SW 2.0JTDm16v, 2010

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di mei 02, 2006 21:53

Vergeet ook niet dat een BMW uit 1975 ook leuker was dan een BMW uit 2006.
Maar het verschil is minder sterk. Uitgangspunt van een moderne BMW is gewoon anders en meer op 'rijden' gericht dan van een moderne Alfa :cry:
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

di mei 02, 2006 22:04

http://www.autobild.de/test/neuwagen/ar ... l_id=10784

Auf der Rennstrecke zeigt er dem Italo-Schönling dafür, was ein sauberer Strich und schwungvolle Pinselführung sind. Dank Heckantrieb und klarem Gewichtsvorteil zeichnet der RX-8 ein lebhaftes, leichtfüßiges und lustvolles Gemälde auf den Asphalt. Die Lenkung besitzt in der Mittellage zwar viel Spiel, wirkt etwas synthetisch – die Performance besitzt insgesamt aber hohen Unterhaltungswert. Dazu paßt die straffe Fahrwerkauslegung, die zwar jeden Kiesel vermeldet, die Karosserieneigung aber in angenehm engen Grenzen hält.

Anders unser Romeo. Weichere Federn lassen ihn in schnellen Kurven deutlicher wanken, straffe Dämpfer schicken Querfugen schon mal direkt ins Rückenmark. Doch dafür filtert der Alfa die kleinen Straßenschäden erstaunlich gut heraus und rollt auf guten Straßen sauber ab. Auf dem Contidrom-Testgelände ringt der Fronttriebler dann eher verzweifelt um Halt. In engen Kehren läßt die Traktion zu wünschen übrig, schiebt der Brera ziemlich heftig geradeaus.

Kein wirklich sportliches Handling und auch kein Rezept für wirklich schnelle Rundenzeiten, wohl aber für ein narrensicheres Fahrverhalten. ESP gehört wie beim  RX-8 zur Serie. Für den Preis von 33.800 Euro bietet der Brera 2.2 JTS Sky View sieben Airbags, Klimaautomatik, 17-Zoll-Alus und ein Panorama-Glasdach (Basis ab 32.200 Euro). Der RX-8 Challenge steht dem kaum nach. Sechs Airbags, automatische Klimakontrolle und sogar 18-Zoll-Räder sind Serie – und das bei einem Preis von 28.100 Euro. Los geht es sogar schon bei 26.900. Eine Kunst, die nicht viele beherrschen.

Wellicht moet men Alfa Romeo eens uitleggen wat onder het begrip premium wordt verstaan. Men kan begrip tonen dat men tracht ineens een forse inhaalslag te willen maken. De laatste keer dat Alfa Romeo met een nieuw chassis, motoren, versnellingsbakken is gekomen, was ik nog niet eens geboren.
Men heeft mijn inziens een vergissing heeft gemaakt door het begrip premium te vertalen naar een auto met teveel compromissen en nagelaten heeft enkele
zaken wel goed te doen. Is de Brera nu een sportauto of GT?? Voor een GT is de interieuraanbod te klein bemeten en ongeschikt voor mensen boven de 1m.90 en het is ook geen sportieve auto. De 159 moest ook weer typisch Italiaans design krijgen met een snuit van een sportauto maar in de productie
en planfase wil men iedereen te vriend houden. Het moet veilig, premium, comfortabel, sportief met design en zover ik weet, is geen enkel merk in geslaagd dit alles te verenigen. Het gewicht onderstreept inderdaad dat Alfa Romeo niet over de middelen beschikt om een alleskunner te bouwen.

Het is niet te begrijpen dat men de sterke troef rijplezier negeert. Nog steeds schrijft een Brera sterk af in vergelijk met Duitse concurrenten en nimmer kan
Alfa Romeo duurzaamheid, bouwkwaliteit van de Japanners evenaren. Het is waar dat het Alfa Romeo geplaagd wordt door vooroordelen maar aan de
andere kant denkt men automatisch bij een Italiaanse auto direct aan snelheid en design. Dat moet men wel waarmaken.

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

di mei 02, 2006 22:05

@Psillen,

ik begrijp jouw verhaal inzake de 75 niet :?

ik rij inmiddels al bijna 8000 km probleemloos (dagelijks en veel korte stukken) met een 19 jaar oude TS :wink:

of had je een maandagochtend auto :roll:
156

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mei 03, 2006 00:30

Ja, ik ben een azijnzeiker, maar ik vrees dat deze 'Sud'niet aan de huidige autowereld zal toevoegen wat de originele Sud wel deed.
Het is een inkoppertje, dus doe ik het toch. :oops: :arrow: Ik geloof ook niet zo dat de nieuwe sud die revolutionaire zelflichterwordennde carosserie zal hebben. :biggrin:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

wo mei 03, 2006 00:48

Het is een inkoppertje, dus doe ik het toch. :oops: :arrow: Ik geloof ook niet zo dat de nieuwe sud die revolutionaire zelflichterwordennde carosserie zal hebben. :biggrin:
Idd revolutionair: mrb wordt alleen maar meer, maarrrrrrrrrrrrrrrrrr Alfa Romeo heeft er wat op gevonden :mrgreen: Over onderscheiden van de massa gesproken :wink:

Je moet als fabrikant erg sterk in je schoenen staan als je tegenwoordig een betaalbare "rijders"-auto wil bouwen & verkopen. Verschillende fabrikanten van naam (met een solide basis) doen dit ook: Mazda (de MX-5), Nissan (350ZX-hoewel wél in een andere prijsklasse), Honda (alles met een "R"), Ford (de Focus ST) en zo zijn er vást nog wel meer... Allen zijn min of meer succesvol mbt het verkopen van deze niche-modellen. De genoemde solide basis zorgt er in alle gevallen voor dat het eigenlijk niets uitmaakt of zo'n auto wel of niet goed verkoopt. M.i. moet voor Alfa Romeo eerst gezorgd worden, dat de basis goed is. Als er vlees op de botten zit, kan er gefeest worden.
Ik hoop dat er veel 159's verkocht gaan worden :!:
It's not easy, being green (kermit)

psillen
Guru
Guru

wo mei 03, 2006 01:00

@Psillen,

ik begrijp jouw verhaal inzake de 75 niet :?

ik rij inmiddels al bijna 8000 km probleemloos (dagelijks en veel korte stukken) met een 19 jaar oude TS :wink:

of had je een maandagochtend auto :roll:
Misschien was hij dan inderdaad op maandag gebouwd. Maar altijd was er wel iets mee. Maar ik heb toendertijd ook iemand met een TS gesproken en die had al 150.000 km afgelegd zonder noemenswaardige problemen. Maar dat is dan waarschijnlijk meer een kwestie van geluk hebben. Een kennis van me had eveneens een 1.8 en die was zowaar nog slechter dan de mijne.
De 33 die ik ervoor had, daar ging helemaal niets aan kapot, maar ik heb toch wel mensen gesproken die met een 33 juist slechte ervaring hadden. Hard roesten deed ie overigens wel. :wink:
Alfetta Gt, 1975
Ooit gehad: Giulia Super 1.6 1971; 33 1.3 1988; 75 1.8 carb. 1989; 146 1.6 boxer 1995; 156 1.8TS 1999; 156 JTS Selespeed 2003; 159 SW 1.9JTDm16v, 2006; 159 SW 2.0JTDm16v, 2010

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

wo mei 03, 2006 09:29

Autoblog

Come rifiutare un invito a Balocco, alla pista prova del gruppo Fiat: una chiacchierata con un responsabile marketing Alfa, qualche giro di pista con 159, Brera e Spider, un boccone al ristorante.

Procediamo con ordine: oltre alle mille informazioni, congetture, elucubrazioni che già volano via Internet sui prossimi modelli Alfa Romeo, c'è poco da aggiungere.

Entro fine anno arriverà il cambio automatico per le 159 JTD, un sei rapporti con convertitore di coppia, che dovrebbe essere in grado di cavarsela bene con il meglio della concorrenza. Per le benzina, ci sarà da aspettare qualche mese in più per vedere un SeleSpeed di nuova generazione, con il quale "Alfa si ripropone di tornare all'avanguardia nel campo dei robotizzati" (salvo il doppia frizione di VW/Audi, che "è un altra cosa").
Per quanto riguarda la maggior critica alla piattaforma premium, il peso, siccome è un elemento strategico del piano di sviluppo Alfa, e si prevede per essa una evoluzione continua. C'è la massima attenzione a sfruttare in futuro ogni opportunità per ridurre il peso, probabilmente sostituendo ove possibile, alluminio all'acciaio ad alta resistenza.

Per quanto riguarda la 147 e la GT, in attesa della sostituzione della prima (149, nel 2008), si prevede una politica di piccole evoluzioni e di nuovi allestimenti particolari. La notizia più sostanziosa è l'arrivo di nuovi "power-step" dei modelli attuali, con qualche (parecchi) cavalli in più, associati ad un nuovo tipo di differenziale, meglio in grado di mettere a terra la potenza in curva e in grado di integrarsi con l'elettronica di controllo stabilità. Probabilmente si tratta di una evoluzione del differenziale autobloccante meccanico a giunto viscoso Viscodrive, reso famoso dal Coupettone Fiat, o comunque di un qualcosa ad esso ispirato.

Immagino che la presenza di dei "pettegoli" come noi abbia inibito i dipendenti Alfa presenti dallo sbilanciarsi sui progetti più futuribili. Niente indiscrezioni appetitose sulla 149 (solo conferme indirette sulla data del 2008), niente di niente sulla piccola Coupè/Segmento B/Nuova Alfasud su pianale Grande Punto (salvo ammettere che è "una ipotesi allo studio come tante altre"). Poco sulla 8C Competizione, salvo lo sguardo sognante / soddisfatto di tutti i presenti, e l'opinione di uno dei collaudatori con cui abbiamo parlato che è più probabile che il motore derivi dal 4.2 V8 Maserati attuale che non dal prossimo 4.7 V8 Ferrari/Maserati.

Molta attenzione alle lamentele su alcuni problemi di controllo qualità per le vetture prodotte a Pomigliano d'Arco (principalmente per quanto riguarda la verniciatura), con l'impressione che è un problema su cui c'è priorita assoluta, anche per i modelli di non recente uscita.

Infine le impressioni: molto simili nei comportamenti le macchine guidate, essendo tutte basate sulla piattaforma Premium. Bella, bella, bella la Spider, soprattutto da scoperta. Piacevole e silenziosa, il motore 2.2 JTS è più che adeguato, e risultava altrettanto godibile del 3.2 V6 della Brera Q4, il cui sound è pero tutta un altra cosa. Piacevole sorpresa anche la Brera 2.4 JTDm , che non potrà mai soddisfare i benzinofili accaniti, ma il cui motore non è mai invasivamente "diesel", salvo il problema della mancanza di spinta sotto i 2.000 giri.

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

wo mei 03, 2006 10:05

wat zou het toch fijn zijn als mijn italiaans wat frisser was......
En wat zou het helemaal fijn zijn als de italianen van marketing nederlands zouden lezen en lid van dit forum waren.
Ben toch benieuwd hoe de hoogste baas marketing en product placement op dit topic zou reageren......
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mei 03, 2006 10:16

Als je het vergelijkingsstaatje ziet, moet je concluderen dat de Brera géén sportwagen is, maar een luxe coupé. De Nixan heeft overigens wel 40 pk meer, dus die extra prestaties komen niet van niets. Misschien komt er nog een GTA van de Alfa.

Het verhaal van de 1750 en 2000 Gtv, daar wil ik toch even een heel serieuze kanttekening bij maken. De Alfa was in de UK mede zo duur, omdat er toendertijd in de UK nog hoge invoerrechten waren voor buitenlandse auto's. En de 44.000 resp. 37.000 verkochte exemplaren van de Gtv's dat was niet in de UK, maar wereldwijd! De verkoopaantallen van Alfa waren toen op mondiaal niveau steeds van minder betekenis. Met de opvolgers,
Alfetta Gt(v) was het nog bedroevender, want daar zijn er nog minder van verkocht.

De Sud dan, inmiddels hier bijna heilig verklaard :wink: Deze auto is de voornaamste aanleiding voor de nog altijd slechte naam die Alfa
voor veel mensen nog steeds heeft. Ja, deze auto was licht en daardoor snel. Maar hij viel ook bijna spontaan uit elkaar. En ja, hij was
goedkoop, maar in die tijd subsidieerde de Italiaanse belastingbetaler met ik meen zo'n 1000 à 2000 gulden per geproduceerde Alfa.

Alfa 75 dan, waar ik qua rijplezier zéér goede herinneringen aan heb. Er was altijd wel iets kapot aan dit ding, de afschrijving was nog
veel hoger dan op een 156. Zoals ik nu m'n 156 gebruik -veel zakelijk- dat had met de 75 nooit gekund, want dan had ik nog een 2e in
reserve moeten hebben :wink:
Vergeet ook niet dat een BMW uit 1975 ook leuker was dan een BMW uit 2006. Dus de Alfa's zijn veranderd, maar alle concurrenten
eveneens. Dat is logisch, want er worden nu heel andere eisen aan auto's gesteld.

Desondanks zou ik het ook wel leuk vinden als de nieuwe Alfa's op technisch gebied wat onderscheidender zouden zijn. Maar inderdaad
zal daarvoor het geld ontbreken. Als je echt iets heel speciaals gaat maken, wordt een auto heel veel duurder, daardoor gaan de aantallen
omlaag, en wat krijg je dan: een Ferrari. Maar dat merk is er al binnen de Fiat groep :?
:thumbs:
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

sudman1500
Advanced Member
Advanced Member

wo mei 03, 2006 10:44

Mijns inziens heeft Alfa nu met name zijn positie verloren door aan de basis te morrelen, en dat is de motorenbouw.

Hoe de kwaliteit van Alfa's ook was de laatste 30 jaar, of dat nu Sud is, GTV, 75 of 164..... je kon op 1 ding vertrouwen als Alfa koper, je kreeg een bijzonder stuk motortechniek met een onderscheidend karakter. In de tijd van de 33 had je ook een Golf GTI en menig snelle(re) Japanner, maar je greeg een prachtige Boxer met fijne eigenschappen en veel plezier. Dat geldt natuurliijk ook voor de Nord en V6 motoren. Slechts een paar jaar geleden werd de Alfa V6 nog als de fijnste V6 bron gezien door de pers.

Nu is dat verschil weg, de JTS is gewoon een 4-cylinder, de V6 gewoon een 6 cylinder. Niet meer, niet minder. Geluid is weg en/of gekunsteld, prestaties zijn gemiddeld, verbruik zelfs bovengemiddeld.... met name de nieuwe V6 verbruikt schandalig veel benzine t.o.v. de concurrentie

Als Alfa premium wil zijn, en zich met concurrenten als BMW wil meten, mag ze haar geschiedenis als geweldige motorenbouwer niet verliezen, daar is nog onderscheid te halen.

Ik ben geen BMW fan, maar zij zijn ook van oudsher motorenbouwers en onderscheiden zich tov van hun aarstrivaal Mercedes met name op dat gebied. ZIj maken echt hele goede 6 cylinders en uitstekende dieselmotoren, beide met zeer acceptabel verbruik en zeer aansprekende prestaties. Dus het kan wel!! (alleen de centen heeft Alfa nu niet meer liggen denk ik om dat gat nog te dichten) Audi zie ik toch meer als een prestigemerk van Volkswagen, is een heel andere doelgroep..

Jammer, maar ik zal voorlopig de pen niet meer gebruiken voor een bestelling van een nieuwe Alfa, helaas :(
Jeder Popel fährt 'nen Opel
Jeder Affe fährt 'nen Ford
Jeder Blödmann fährt 'nen Porsche
jeder Arsch 'nen Audi Sport
Jeder Spinner fährt 'nen Manta
jeder Dödel Jaguar
Nur Genießer fahren Alfa
und sind immer schneller da

sudman1500
Advanced Member
Advanced Member

wo mei 03, 2006 10:51

Dit nog ter illustratie:
Dan is er natuurlijk ook wel iets mogelijk.......

Kwartaalwinst BMW stijgt 81 procent
Uitgegeven op woensdag 03 mei 2006 om 10:32:14, bijgewerkt om 10:37:31

(Novum/Betten) - BMW heeft in het eerste kwartaal van 2006 een nettowinst behaald van EUR 948 miljoen. Een jaar eerder bedroeg de winst nog EUR 525 miljoen. De toename met 81% komt voort uit goede verkopen en een bate van EUR 375 miljoen uit verkoop van een belang in Rolls-Royce.

Analisten gepolst door Bloomberg hadden gemiddeld voor Bayerische Motoren Werke een winst verwacht van EUR 901 miljoen. De omzet belandde in het eerste kwartaal op EUR 11,62 miljard, tegen een analistenconsensus van EUR 11,8 miljard. De omzetstijging bedroeg op jaarbasis 12%.

De winst voor belastingen van BMW nam toe van EUR 822 miljoen tot EUR 1.296 miljoen in de verslagperiode. Analisten becijferden een winst voor belasting van circa EUR 1.210 miljoen. Exclusief de bate bedroeg de stijging 12,0%.

BMW houdt vast aan de verwachting dat de winst voor belasting dit jaar zal stijgen tot EUR 4 miljard, een toename van 22% ten opzichte van de EUR 3,29 miljard die werd behaald in 2005.

[Copyright 2006, Novum]
Jeder Popel fährt 'nen Opel
Jeder Affe fährt 'nen Ford
Jeder Blödmann fährt 'nen Porsche
jeder Arsch 'nen Audi Sport
Jeder Spinner fährt 'nen Manta
jeder Dödel Jaguar
Nur Genießer fahren Alfa
und sind immer schneller da

SQUADRA LEO
Guru
Guru

wo mei 03, 2006 10:58

wat zou het toch fijn zijn als mijn italiaans wat frisser was......
En wat zou het helemaal fijn zijn als de italianen van marketing nederlands zouden lezen en lid van dit forum waren.
Ben toch benieuwd hoe de hoogste baas marketing en product placement op dit topic zou reageren......

Ik denk dat ie zich afvraagt dat alfisten met oudere Alfa Romeo's wel helemaal goed in hun bolletje zijn.
(Daar kan ik me wel iets bij voorstellen trouwens)

Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

Ruud33 16V

wo mei 03, 2006 11:10

Ja... dusss...??

Heel fijn voor BMW...
Is idd een merk waar het nog echt goed gaat. Zo'n BMW is natuurlijk ook een sterk merk en veel minder conjunctuur gevoelig dan een aantal concurrenten.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”