Op de site meldt Minichamps zelf dat de Alfa 164 vanaf week 6 bij de handel wordt aangeleverd !
De Alfa 75 V6 in het rood komt week 7
Zal nog net te kort dag zijn om al op de Houten NAMAC beurs zaterdag as. te kunnen scoren ?
In Houten was de 164 al leverbaar,heb er eentje kunnen bemachtigen,gelukkig is de kleur in het echt mooier als sommige foto's deden vermoeden.
Misschien leuk om te vertellen,een jaar of 6 geleden is er bij een fotograaf van minichamps langs geweest om mijn Alfetta te fotograferen(april 2002)om de alfetta als 1/43 model uit te brengen.Hij vertelde mij destijds dat hij zelf ook Alfa Romeo reed en dat bleek zo'n 164v6 super te zijn in blauwmettalic,geen idee of hij die auto nog heeft ,maar ik vermoed van wel.
Een jaar later is hij nog een keer terug geweest om opnieuw foto's te maken ,dit keer kwam hij omdat ze het plan hadden de alfetta ook in 1/18 uit te brengen ,en bracht toen een voorserie exemplaar van de 1/43 alfetta 1600 mee.De 1/18 versie is helaas gecanceld vanwege te weinig vraag volgens minichamps

.Heb ze destijds nog gemaild dat er volgens mij voldoende vraag naar was naar een 1/18 Alfetta,maar ze kijken wereldwijd en helaas niet alleen naar Nederland met z'n vele Alfa gekken.Maar ach heb er wel een alfetta model aan overgehouden dat op een aantal punten afwijkt van de produktieversie,geen kentekenplaten,geen informatie aan de onderzijde ,chrome ipv zwarte wissers,wat verschillen aan de lampen,geen dashboard klokken,bruin ipv zwart stuur en een chromen grille die ze zwart hebben gemaakt en een chroom streepje hebben open gelaten ipv een zwarte grille waar ze een chroom streepje hebben opgeschilderd.
groet,
Frank.
links de produktieversie,rechts het voorserie exemplaar