aso69
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

RE: IK GA VREEMD (een beetje)

do okt 13, 2005 07:40

weet heel goed wat zo'n maserati is, vind het wel leuk maar tis geen "geschiedenis"
toch veel plezier ermee maar ik vind het toch zonde van dat flikkerkarretje

Giulia555

Re: RE: IK GA VREEMD (een beetje)

do okt 13, 2005 07:50

weet heel goed wat zo'n maserati is, vind het wel leuk maar tis geen "geschiedenis"
Nee jij hebt er echt verstand van......duik maar eens de geschiedenis boeken in over Maserati....250F....Moss...Fangio....enz.

arne
Member
Member

do okt 13, 2005 07:59

duik maar eens de geschiedenis boeken in over Maserati....250F....Moss...Fangio....enz.
Wilde inderdaad een soortgelijke opmerking maken. Zo hier en daar heeft Maserati nogal wat geschiedenis. En ook de 2.24 hoort daar bij.

Gefeliciteerd met de aankopen. 2.24 heeft ook bij mij een plek op de verlanglijst...

Groeten,

Arne

aso69
Advanced Member
Advanced Member

do okt 13, 2005 10:29

ooh is het een 250F!? dacht een 2.24

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

do okt 13, 2005 11:48

Ik zou graag het geld willen hebben om bijvoorbeeld een Porsche 928 aan te schaffen.
Zal nimmer een klassieker worden, ik vind hem lelijk, maar factor rijplezier/techniek in verhouding tot aanschaf is ongekend.

steven

do okt 13, 2005 12:10

Aso 69

Zie ik op jou Avater nou een ARNA ??????

I rest any case !

(zonder hierbij de ARNA te willen beledigen)

aso69
Advanced Member
Advanced Member

do okt 13, 2005 12:22

ja,
da's inderdaad van hetzelfde kaliber........ ok geintje,
is natuurlijk leuk zo'n maser!! wilde niemand boos maken hoor ik persoonllijk vind alleen alfa's leuker en zou er geen alfa voor wegdoen
succes en veel plezier ermee

Giulia555

do okt 13, 2005 13:02

Ik zou graag het geld willen hebben om bijvoorbeeld een Porsche 928 aan te schaffen.
Zal nimmer een klassieker worden, ik vind hem lelijk, maar factor rijplezier/techniek in verhouding tot aanschaf is ongekend.
Bert...1 tip.... koop een 944 van minimaal de 2e serie...ongelooflijk goed weggedrag, transaxle en mits de goede kleurencombi nog mooi ook......

steven

do okt 13, 2005 14:01

ASO 69

Ben niet boos hoor, iedereen heeft gelukkig zijn eigen smaak, en ik vond mijn spider bijzonder fraai , alleen het begon mij telkens meer te irriteren dat ie toch niet helemaal voor "grote" jongens paste en dat aangevuld met de al beschreven masar tic............... :D

Trouwens de eerste koude douche is al binnen ......echt leuk als je een masar wilt verzekeren, wat zijn we toch een volkje van Astra rijders and such alike, het lijkt wel of je de maatschappij een onzedelijk voorstel doet als je zegt een masar te willen verzekeren. :twisted: :twisted: :evil: :evil:
Nou ja ik kan nog ff sjoppe duurt nog dik een week voordat ie er echt is. :roll:
Laatst gewijzigd door steven op do okt 13, 2005 21:15, 2 keer totaal gewijzigd.

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

do okt 13, 2005 14:04

Uitstekende keuze (voor vreemdgaan dan...). Ik doe om het jaar met een klassieker rally mee. Een van de deelenemers koop voor die gelegenheid elke keer een 928. Dikke vette V8. Waanzinnig geluid. Automaatje, airco aan. En ondertussen iedereen en alles inhalen. Schitterende auto's. Maar voor bezit op langere termijn wel bijna net zo avontuurlijk als bovengenoemde maserati's. Rijden JA! Bezitten NEE!
Dirk - Giulia2000TS

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

do okt 13, 2005 14:31

Ja, het zijn lelijke auto's. Misschien wel aardig als als je een mooie 105 hebt voor het leuk en
een 944 of 928 (die klinkt wel lekker diep). 928 heeft toch wel wijse transaxle techniek
met een multi link achteras.
Het zijn wel erg goede auto's en opgegroeid in de jaren 80 heb ik toch in menig testverslag mogen lezen dat handling,wegligging,remmen van deze auto's op een heel hoog niveau staat. 968 bleek zelfs beter als Nissan 300ZX, Lotus Esprit, Ferrari maar ze blijven lelijk, ruiken
naar Lysol en het geluid van de grote 4 cilinder.....het is geen muziek.

Echt voor de naast...enkel voor de techniek en handling.

Giulia555

do okt 13, 2005 14:41

ASO 69

Ben niet boos hoor, iedereen heeft gelukkig zijn eigen smaak, en ik vond mijn spider bijzonder fraai , alleen het begon mij telkens meer te irriteren dat ie toch niet helemaal voor "grote" jongens en dat aangevuld met de al beschreven masar tic............... :D

Trouwens de eerste koude douche is al binnen ......echt leuk als je een masar wilt verzekeren, wat zijn we toch een volkje van Astra rijders and such alike, het lijkt wel of je de maatschappij een onzedelijk voorstel doet als je zegt een masar te willen verzekeren. :twisted: :twisted: :evil: :evil:
Nou ja ik kan nog ff sjoppe duurt nog dik een week voordat ie er echt is. :roll:
AAB bellen in Arnhem...met bouwjaar 1990 krijg je oldtimertarief als je lid bent van de Maserati Club (wat ik dus ook ben).....Je betaalt iets van 90 € voor WA en 2 % over getaxeerde waarde voor All Risk........

arne
Member
Member

vr okt 14, 2005 08:33

AAB bellen in Arnhem...met bouwjaar 1990 krijg je oldtimertarief als je lid bent van de Maserati Club (wat ik dus ook ben).....Je betaalt iets van 90 € voor WA en 2 % over getaxeerde waarde voor All Risk........
Je was me voor. I raad ze ook aan. Heb ook contact met ze gehad toen ik een BiTurbo ging kopen (wat vanwege de rijkelijke oxidatie niet doorging). Keurig behandeld en tegen een heel goed tarief.

psillen
Guru
Guru

vr okt 14, 2005 12:24

Leuke auto zo'n Maserati. Goede keuze :thumbs:
Heb een keer het genoegen gehad met een 430 te kunnen rijden. Toch wel een aparte ervaring.

De onderhoudskosten hebben me er uiteindelijk van weerhouden een aan te schaffen. Ik zag het al helemaal voor me.
Net zoveel stukken als aan m'n 75, maar dan met onderdelen die -tig keer duurder zijn.
Maar waarschijnlijk zijn ook voor Maserati goede adressen om toch nog voor redelijke
bedragen aan onderdelen te komen.

Maserati heeft heel wat meer geschiedenis dan Ferrari! Alleen financieel is het altijd kwakkelen geweest.
Veel overeenkomsten met een ander heel mooi merk: Aston Martin. Diskrete auto's met mooie techniek.
Zelfs als geld geen rol zou spelen, zou ik waarschijnlijk voor een Maserati kiezen i.p.v. een Ferrari: te opzichtig (behoudens een paar modellen).
Alfetta Gt, 1975
Ooit gehad: Giulia Super 1.6 1971; 33 1.3 1988; 75 1.8 carb. 1989; 146 1.6 boxer 1995; 156 1.8TS 1999; 156 JTS Selespeed 2003; 159 SW 1.9JTDm16v, 2006; 159 SW 2.0JTDm16v, 2010

Alfason

za okt 15, 2005 15:52

Maserati heeft heel wat meer geschiedenis dan Ferrari! Alleen financieel is het altijd kwakkelen geweest.
Veel overeenkomsten met een ander heel mooi merk: Aston Martin. Diskrete auto's met mooie techniek.
Vergeet Facel Vega niet.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”