Misschien raar voorbeeld, maar wel een goeie denk ik zelf... Alfa zet de hele diesel-wereld op z'n kop met dit concept. Okee, FIAT had er ook wel mee te maken en paste het ook toe, maar dus zelfs op diesel-gebied was Alfa onlangs nog zeer innovatief en sportief bezig.
:
Huhmmm Fiat heeft die diesel gemaakt, doorverkocht aan Bosch en die hebben er om hun beurt het concept verder uitgewerkt.
Ik zie niet wat Alfa hiermee te maken heeft gehad. Behalve dat de eerste in alfa's zijn gebouwd.
Trouwens zal alfa toch wel een keer weer es met wat sportiefs moeten komen. Je kunt wel roepen dat Alfa een leuke racehistorie heeft, maar wat heb je daar nu aan????? Das al wel weer ff geleden, dat zijn de meeste al weer vergeten.
Nu deden ze het niet slecht in het ETCC. Maar ik denk dat als ik aan 30 mensen op straat vraag, dat er maar misschien 1 weet waar ik het over heb. Ik heb niet echt het idee dat het veel reclame opleverd.
Je kunt goed zien waar veel mee geraced wordt: 33/75/bertones/giulias. Dan heb je het grootste deel denk ik ook wel gehad. Maar die raken ook een keer op. Waarmee moet er dan geraced worden?? Oke dan heb/had je ook nog de 147/ 156 cup. Maar is het niet het mooist om de Alfa's strijdt te zien leveren tegen andere merken en niet tegen elkaar??
En als ik zo om mij heen kijk, dan denk bijna iedereen dat Alfa geen motoren kan/kon bouwen. Waar dat nu weer vandaan komt??? Als ik vertel dat die 164 bij ons 370 dkm gereden heeft dan krijg je al meteen een reactie van owja, daar zal wel een ander blok in zitten. Nu zeg ik niet dat die blokken die die in wat recentere alfa's slecht zijn, maar ik vind het technische concept van de 8V blokken wel beter dan die latere. En als ze daar nu in italie nu allemaal niet zo slap staan te lullen, maar gewoon bouwen. Die mensen doen maar 1 ding in mijn ogen en dat is spullen bij elkaar zoeken en in 1 auto flikkeren, carrosserie eromheen en klaar. Wow wat een helden.
Maak nou es GVD gewoon auto's. Pak een bak van een 75, andere synchronisatieinrichting, schakelmechanisme wat aanpassen. En je hebt al een bak voor een transaxle. Wel wat simpel gedacht natuurlijk, maar dat ze es met iets op te proppen komen met wat indrukwekkends, Alleen op uiterlijk verkoop je geen auto's denk ik. Dan ben je natuurlijk op de goede weg, maar het kan beter.
Nu weet ik natuurlijk dat geld ook wel een geld speelt, maar waarom moeten Alfa's altijd uitegevoerd worden met andere platvormen?????? Kan Alfa niet 1 platvorm maken voor alle modellen??? En dat bv Fiat gebruik maakt van de onderstellen van Alfa.
Waarom wordt er enorm veel geld gestoken in het bouwen van concept supercar en wordt er iedereen lekker gemaakt om dat te gan bouwen terwijl het later niet zo is??? Stop dat geld dan ergens anders in
Misschien wat negatief, maar zo denk ik er wel over.
(hmm tekst is wel wat uit de hand gelopen

)
Rens