giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Niemand van hier hoop ik!

za aug 06, 2005 20:16

Helemaal mee eens!

Toen de politie terplaatse kwam bij het motorongeluk kwam er een hele aardige, jonge politieagente naar ons toe om te vragen of wij wisten wat er gebeurd was. Aangezien ik haar die aanblik wilde besparen waarschuwde ik haar dat ze beter niet kon gaan kijken als dat niet perse noodzakelijk was. Haar antwoord was dat dat nou eenmaal bij haar werk hoorde en dat ze dat niet op collega's af wilde schuiven. Bovendien had ze al meer ongelukken meegemaakt en hadden ze een goede nazorg voor het personeel naderhand. Toch bedankte ze me voor mijn waarschuwing en zei ze dat als iedereen de gevolgen van de ongelukken eens met eigen ogen zouden aanschouwen er waarschijnlijk wel minder ongelukken zouden gebeuren.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

za aug 06, 2005 20:29

Politie??? Daar heb ik geen goed woord over. Dat noem ik de klootviolen. Lieden die janken gedurende een rechtszitting omdat een terrorist hen onder vuur heeft genomen.
Werkschuw tuig.

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za aug 06, 2005 20:34

Normaal gesproken ben ik het helemaal met je eens, vooral met het huidige boetebeleid. Maar voor het werk dat ze bij ongelukken moeten doen heb ik nog wel respect.

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Niemand van hier hoop ik!

za aug 06, 2005 23:35

Politie??? Daar heb ik geen goed woord over. Dat noem ik de klootviolen. Lieden die janken gedurende een rechtszitting omdat een terrorist hen onder vuur heeft genomen.
Werkschuw tuig.

Normaal laat ik dit soort reacties links liggen maar nu niet:

He Flinke- "tinus"-Bert,
Ik zal aan je woorden denken als ik (ik mag hopen dat het nooit gebeurd maar jij wil reactie) jouw of een van je naasten lig te reanimeren......of die verkrachter met dat mes van je vriendin afschop.......of jouw naasten ga vertellen dat jij niet meer leeft.....etc etc etc.... allemaal facetten waarmee ik te maken krijg in mijn werk als agent! Tuurlijk heb ik daar zelf voor gekozen (alhoewel ik er nog een van de oude stempel ben, die vind dat politie werk een roeping is :oops: ) maar dat houdt wel in dat ik met dit soort dingen te maken krijg, in het verleden in sommige maanden wel met 20 doden per maand....ook dat kindje van anderhalf etc etc.....

m.a.w. ik vind dat ik (en met mij heel veel anderen) heel wat over hebben voor de nederlandse burgers. Dat het beleid door een of andere- niet-in-de-werkelijkheid-vertoefende-politicus wordt gemaakt daar kan ik niet zo veel aan doen. Had ik maar door moeten studeren zoals mijn pa vroeger al zei..... :wink: (overigens impliceert dit op geenerlei wijze dat ik het eens ben met het bekeuringsbeleid) daarnaast zijn er bepaalde beroepen die gewoon door iemand gedaan moeten worden....en als iedereen nou lekker met zijn reet op de bank blijft zitten en maar lopen te kankeren dat het zo ... met ons land gaat maar vervolgens er geen flikker aan doet dan kan ik van uit de grond van mijn hart zeggen:"dat zijn pas klootviolen" (waarbij ik overigens geen enkel moeite heb met het woord klootviolen want mijn roots legguh in de haag en daar donderen we overal een ziekte voor dus.......) :wink:

dus lieve bert; denk volgende keer ff wat langer na voor dat je wat onbenulligs typt.....

p.s. ondanks dat de nieuwaarde van de automobielen zo hoog liggen vind ik nog niet elke autoverkoper een klootviool :wink:
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice

za aug 06, 2005 23:38

Wijze woorden Rav :thumbs:

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo aug 07, 2005 00:19

mooi, Rav !
Als jij diegenenbent die met 87 geflitst wordt waar je maar 80 mag, dan is het natuurlijk eikel-politie :? Maar onderschat die jongens hun job niet ! Zoals hierboven al geschreven "als 't niet hoeft, niet gaan kijken" "tja hoort bij de job, ik moet wel" da's OOK politiewerk ! en ik benijd die jongens daarvoor niet hoor !
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

zo aug 07, 2005 00:31

mooi, Rav !
Als jij diegenenbent die met 87 geflitst wordt waar je maar 80 mag, dan is het natuurlijk eikel-politie :? Maar onderschat die jongens hun job niet ! Zoals hierboven al geschreven "als 't niet hoeft, niet gaan kijken" "tja hoort bij de job, ik moet wel" da's OOK politiewerk ! en ik benijd die jongens daarvoor niet hoor !
euhhh Michel: mocht het nu nog niet duidelijk zijn: ik ben politie agent maar dat ik het eikel politie vind om die bon van 87 km/u, nee gelul, ik weet namelijk dat die flits politie geen volledig opgeleide agenten zijn maar alleen maar voor dat specifieke werk opgeleid en aangenomen zijn....en dat die alleen maar moeten flitsen. punt.
Tuurlijk baal ik ook net zo hard als ik een bekeuring krijg voor die paar kilometer te hard (overigens baal ik nog harder als het een bekeuring is van 20+ km/u te hard :wink: )

daarnaast vind ik het in mijn werk veel beter te verkopen als ik er een zie bumperkleven, verdijvingsvlakken overschrijden en rechts inhalen en die krijgt dan van mij daar gewoon een prent voor...ondanks dat ik het best veel geld vind.....

punt van mijn verhaal is: er zitten goede en minder goede kanten aan een beroep, dat kun je dan iemand die dat beroep beoefend niet altijd kwalijk nemen.
Ik vind de automonteur die mij mededeeld dat de koppakking van mijn auto er uit ligt ook geen eikel omdat hij mij het slechte nieuws brengt!!

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo aug 07, 2005 15:04

@ Ravado:

Kun je niet hiernaartoe verhuizen? 8) wij hebben alleen van die gasten die net van de politieschool afkomen en nu zo hard aan het schrijven slaan dat ze acute schrijverskramp krijgen. :P

Boetes zijn natuurlijk balen maar als je te hard rijdt kun je verwachten dat je er een keer een krijgt. :oops: Zelf rijd ik vaak asociaal hard en als ik een boete krijg dan baal ik van het geld dat het me gaat kosten en van het feit dat ik ze niet heb zien staan! :evil: Wat veel erger is zijn die politici die zich overal tegenaan bemoeien zoals laats weer met de losse-voorwerpen-in-de-auto-verbieden-wet... :roll: Hebben ze nu echt niks beters te doen? :wink:

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

zo aug 07, 2005 15:29

:biggrin: ha dat vraag ik mij ook dikwijls af!! Ik stem dan ook zeker niet meer op die gasten/partijen......

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma aug 08, 2005 09:16

Werkschuw tuig.

Polietieagenten zijn ook maar gewone mensen, net als forumleden die wel eens iets ondoordachts op een forum schrijven. :wink:

Ricambi Originali

ma aug 08, 2005 15:47

Werkschuw tuig.

Polietieagenten zijn ook maar gewone mensen, net als forumleden die wel eens iets ondoordachts op een forum schrijven. :wink:
Haha dat klopt... in elk beroep heb je hufters... Persoonlijk denk ik dat je 75% van de agenten best kan hebben... Maar je kan het ook slecht treffen... tref je het 3x slecht achterelkaar heb je gewoon geen goed woord meer over voor die gasten...
Maar hier in Arnhem kan je ze best hebben :wink:

Groet, Ro

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma aug 08, 2005 16:13

@Rav, had ik wel begrepen, ik vond je betoog alleen mooi geschreven en waarheid als een koe. Wilde in mijn post even aan tonen dat iedereen niet altijd blij is met de politie, maar er nooit bij stilstaat dat die mensen (jullie dus) er ook zijn VOOR ons en niet alleen TEGEN ons ;)
Om misverstanden te vermijden, want mijn vorige post kon idd. anders geinterpreteerd worden ;)
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

ma aug 08, 2005 16:32

Er staat duidelijk waarom ik geen goed woord voor de politie over heb.
Ik refereer aan de rechtszitting (Van Gogh) waar openlijk politiemensen elkaar huilend
in de armen zijn gevallen. Dat kan niet en het is een schande. Huil lekker uit bij moeder de vrouw, praat met iemand, neem vrijaf maar gedraag je professioneel en als politieman.

Ik begrijp niet waarom de politie, hetzij het Amsterdamse korps of whoever,
deze lieden geen reprimande heeft gegeven. Dit is zo ongepast.

GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice

ma aug 08, 2005 16:55

Mensen hebben ook gevoelens, beesten niet... 8)

Hier wil ik het bij laten anders ga ik dingen schrijven waar ik misschien spijt van ga krijgen..
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

Alfasassie

ma aug 08, 2005 18:59

@bert, de echte mens is geen cowboy zoals in de movie :wink:

Groetjes Saskia

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”