Danny
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: [[[ OPROEP ]]] Graag iedereen even lezen s.v.p.

ma jul 25, 2005 18:55

Ben wel eens op de grasweg bij dat bedrijf geweest.
Hij zou een dorpel voor me giulia regelen maar dat is nooit gelukt(had hem nog niet betaald)
Het bedrijf was van de een op de andere dag weg,ben toen bij het bedrijf wat er naast zat(voerde auto's uit de usa in)wezen vragen en toen waren alle spullen in zee containers opgeslagen op het terrein aldaar.
Volgens mij was het bedrijf vroeger aan de klaprozenweg gevestigd onder de naam garage veloce,hij deed toen veel giulia's prepareren voor de squadra bianca cup in de begin jaren.
Alfa historie:sud 1.5ti, 33 1.5qv, 33 1.5ti, 33 1.7qv, 75 1.8 carb, 75 1.8ie, 75 indy, 33 imola, 33 1.7 16v sqv(Stef Visser getuned), 155 1.8ts,giulia 2.1 ltr 164 super nu 156SW en 159 sw
SCARB nr 697

matra sports
Guru
Guru

ma jul 25, 2005 20:05

Ik hoop dat je hem in je klauwen krijgt ! Ik zie hier hoogstzelden een SUD, maar wie weet.
Succes ermee.

supermaarten

ma jul 25, 2005 21:19

@sudregister1972

juridisch gezien is dit de reinste vorm van smaad(schrift), hetgeen een strafbaar feit is, geen lullige overtreding. De disclaimer heeft, volgens mij, juridisch geen waarde.

Persoonlijk zou ik zo een tekst nooit voor of namens een ander publiceren. Ik zou die persoon zelf een account voor dit forum laten aanmaken, om de juiste doelgroep te bereiken.

Voordat we een hele discussie op dit forum gaan krijgen, over juridische kwalificaties etc. Het maakt allemaal niet zoveel uit, het gaat me er meer om dat dit forum zo toegankelijk is, dat iemand vrij makkelijk zelf kan publiceren. Daarmee kan je problemen voorkomen, mocht het verhaal genuanceerder zijn.

alfasud1972
Guru
Guru

ma jul 25, 2005 21:49

@Supermaarten, ik heb zelf 2 advocaten in de familie. Die hebben er ook wel enige kijk op, van smaad is hier dan ook geen sprake. Zolang het om feiten gaat is het geen smaad, en ik heb geen feitelijk onwaarheden vermeld. Het mag toch wel duidelijk zijn dat het doel van mijn oproep is om Erik zijn Sud terug te vinden.

Ik heb jammer genoeg van meerdere personen soortgelijke verhalen over deze man gehoord. Helaas is hij niet meer in leven.

Erik heeft volgens mij helemaal niet zo erg veel verstand van alfa clubs/ forums en wat dies meer zij. Daarom ben ik best bereid om hem op deze manier te proberen te helpen.

Vr gr,

Rody

Smaad is het zwartmaken van een ander door deze in het openbaar van feiten te beschuldigen waaraan hij of zij zich schuldig zou hebben gemaakt, zonder dat wordt gehandeld uit noodzakelijke verdediging of dat te goeder trouw kon worden aangenomen dat deze feiten waar zijn en dat het algemeen belang vereiste dat de feiten naar buiten werden gebracht. Het doel is het ruïneren van de reputatie van het slachtoffer.
Anders dan bij laster gaat het bij smaad niet om beschuldigingen waarvan men weet dat ze niet waar zijn. Vaak worden de beschuldigingen zo veel mogelijk opgeblazen om het slachtoffer zo veel mogelijk aan de schandpaal te nagelen. Het hoeven niet per se strafbare feiten te zijn waarvan het slachtoffer beschuldigd wordt: overspel of afwijkende seksuele voorkeuren kunnen zich uitstekend lenen voor smaad.
De motieven verschillen, maar kunnen vaak gezocht worden in wraak, of frustratie na het beëindigen van een relatie. Ook kan smaad het ten uitvoer leggen zijn van het dreigement dat geuit is bij chantage, als het slachtoffer niet mee wenst te werken.

supermaarten

ma jul 25, 2005 22:50

de juristen mogen je dan eens duidelijk maken dat het algemeen belang uit lid 3 van het artikel niet door jouw actie wordt gediend.

laster is in weze niets anders dan smaad met gegevens waarvan de pleger weet dan ze strijdig met de waarheid zijn.

trouwens, als erik een mailtje kan sturen zal erik vast wel zichzelf aan kunnen melden op een forum.

zou wel leuk zijn wanneer er aangifte zou worden gedaan eigelijk, eens kijken wie er gelijk krijgt.

het zal mij een worst zijn wat je schrijft... maar gelukkig kunnen de advocaten uit jouw familie je vast redden mocht het mis gaan ;)

alfasud1972
Guru
Guru

ma jul 25, 2005 23:13

@Supermaarten.

Nogmaals, ik probeer niemand zwart te maken. Ik probeer iemand te helpen zijn auto weer terug te vinden. De vermelde gegevens zijn feiten juist mits iemand mij het tegendeel kan bewijzen. Dan hoor ik het graag. Of het algemeen belang gediend wordt door andere Alfisten van deze situatie op de hoogte te brengen mag je zelf bepalen. Ik ben van mening van wel.

Dit gezever over juridisch 'hoe en wat, en wat is waar' is allemaal wel leuk & aardig maar daardoor krijgt Erik zijn auto nog niet terug. Mocht er iemand mij willen aanklagen (zou echt niet weten waarom) dan hoor dat vanzelf wel en daar hoeft verder niemand zich druk om te maken hoezeer ik jullie bezorgdheid ook op prijs stel.

Back on topic - Heeft iemand deze auto of onderdelen hiervan onlangs nog gezien.

Vr gr,

Rody

GTVzes

di jul 26, 2005 07:33

of het juridisch juist is wat je hier doet is niet de vraag, ik vind het moreel verwerpelijk.

een of andere 'erik de vrachtwagenchauf' zoekt zijn sud, prima, maar om de omstandigheden zo precies te noemen, ik vind dat raar. zeker om die jan met naam, toenaam, geb. datum en diverse adressen te noemen, dat gaat te ver als je er niet zelf direct bij betrokken bent. het alfa wereldje is een klein wereldje, zeker de racerij en de restauratie van klassiekers. ik weet ook wel dat lang niet alle liefhebbers dit forum lezen, maar negatieve berichtgeving kan lang blijven hangen.

zeker als jij vindt/zegt dat de gegevens juist zijn, waarom heb je in je eerste post dan een soort disclaimer? daarmee spreek je jezelf eigenlijk tegen, ik vind dat inconsequent, wel zulke beweringen menen te kunnen en mogen maken, maar dan toch niet de verantwoordelijkheid nemen en deze weer bij anonieme erik leggen. raar.

stel dat het allemaal wel waar is dan is het natuurlijk heel vervelend, maar dit is weer een stel dat verhaal.

Woody34
Advanced Member
Advanced Member

di jul 26, 2005 07:57

Waarvan akte.

Kunnen we nu on topic blijven?
Proud owner of:
Alfasud Sprint 1.3S 1983

The fun starts where the straight ends.
Afbeelding

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

di jul 26, 2005 08:30

het belanrijkste: - is die Sud nou al terecht?
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

alfasud1972
Guru
Guru

di jul 26, 2005 13:01

@Ravado - Helaas weten we nog niet of de Sud er nog is, heb wel al veel informatie ontvangen en hoop binnenkort misschien meer te weten te komen of de auto nog ergens staat.

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Oproep, Graag iedereen even lezen s.v.p.

di jul 26, 2005 21:44

....en DAAR ben ik dus wel benieuwd naar. ......
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”