Wow staat wel een mooie bij!
Ik krijg er wel een beetje een naar gevoel bij moet ik zeggen.
Iemand ervaring met dit soort veilingen?
Maw. wat doen de prijzen over het algemeen????
Ik snap de ophef hierover niet. Een Mitsubishi heeft niet mijn voorkeur (naja, Outlander is wel een optie als volgende auto) maar als de dealer op deze manier de boterhammen kan blijven betalen?Best wel schokkend dat er dealers failliet gaan.Het is wel een kans van de rotte appels af te komen. Het is gewoon abnormaal hoe vaak ik een auto van een ander merk, in de showroom van een Alfa Romeo dealer vind.
Onlangs bij Kroymans Rotterdam, een Mitsubishi Lancer.Op de vraag waarom deze auto in de showroom stond, vertelde de verkoper dat de auto was ingeruild, en het toch een mooie auto is.
Alfa Romeo succesvol op deze manier, NEVER!
Als een dealer een Mitsubishi (of een ander merk uiteraard) in de showroom moet zetten om te kunnen blijven bestaan, heeft deze dealer wat mij betreft geen bestaansrecht (niet als Alfa Romeo dealer). Als Alfa Romeo met de Premium merken wil concurreren zullen ze deze dealers meteen moeten sluiten. Voor een Alfist maakt het uiteraard niets uit, maar die andere doelgroep die uiterst belangrijk is, hecht daar waarde aan. Zij kopen status en prestige, dat vind je helaas niet in veel Alfa Romeo dealers. Kroymans zou het voorbeeld aan de BMW dealers moeten nemen! Voor zover ik weet is deze trend gelukkig al gezet met Galleria Alfa.Ik snap de ophef hierover niet. Een Mitsubishi heeft niet mijn voorkeur (naja, Outlander is wel een optie als volgende auto) maar als de dealer op deze manier de boterhammen kan blijven betalen?Best wel schokkend dat er dealers failliet gaan.Het is wel een kans van de rotte appels af te komen. Het is gewoon abnormaal hoe vaak ik een auto van een ander merk, in de showroom van een Alfa Romeo dealer vind.
Onlangs bij Kroymans Rotterdam, een Mitsubishi Lancer.Op de vraag waarom deze auto in de showroom stond, vertelde de verkoper dat de auto was ingeruild, en het toch een mooie auto is.
Alfa Romeo succesvol op deze manier, NEVER!
Wellicht zit er een mooie marge op voor Kroymans, daar draait uiteindelijk wel de economie op.
Wacht maar af wie de hoogstbiedende wordt voor specialgereedschap.Lijkt me nogal sterk dat er een afgevaardigde van de importeur gaat meebieden op items...zo goed draait Kroymans ook weer niet.
Ben wel benieuwd wat de auto's nog opbrengen gezien de huidige markt.
Net of Alfa dezelfde verkoopaantallen als BMW haalt, lijkt me als zelfstandig dealer erg moeilijk om alleen van Alfa te kunnen rondkomen. En bij BMW verkopen ze ook Mini's maar inderdaad is er een trend gezet met Galleria Alfa. Maar hoeveel daarvan uiteindelijk landelijk komen 10 of 20? en de rest exit?Als een dealer een Mitsubishi (of een ander merk uiteraard) in de showroom moet zetten om te kunnen blijven bestaan, heeft deze dealer wat mij betreft geen bestaansrecht (niet als Alfa Romeo dealer). Als Alfa Romeo met de Premium merken wil concurreren zullen ze deze dealers meteen moeten sluiten. Voor een Alfist maakt het uiteraard niets uit, maar die andere doelgroep die uiterst belangrijk is, hecht daar waarde aan. Zij kopen status en prestige, dat vind je helaas niet in veel Alfa Romeo dealers. Kroymans zou het voorbeeld aan de BMW dealers moeten nemen! Voor zover ik weet is deze trend gelukkig al gezet met Galleria Alfa.Ik snap de ophef hierover niet. Een Mitsubishi heeft niet mijn voorkeur (naja, Outlander is wel een optie als volgende auto) maar als de dealer op deze manier de boterhammen kan blijven betalen?Best wel schokkend dat er dealers failliet gaan.Het is wel een kans van de rotte appels af te komen. Het is gewoon abnormaal hoe vaak ik een auto van een ander merk, in de showroom van een Alfa Romeo dealer vind.
Onlangs bij Kroymans Rotterdam, een Mitsubishi Lancer.Op de vraag waarom deze auto in de showroom stond, vertelde de verkoper dat de auto was ingeruild, en het toch een mooie auto is.
Alfa Romeo succesvol op deze manier, NEVER!
Wellicht zit er een mooie marge op voor Kroymans, daar draait uiteindelijk wel de economie op.
Wacht maar af wie de hoogstbiedende wordt voor specialgereedschap.Lijkt me nogal sterk dat er een afgevaardigde van de importeur gaat meebieden op items...zo goed draait Kroymans ook weer niet.
Ben wel benieuwd wat de auto's nog opbrengen gezien de huidige markt.
We kunnen het best met minder dealers doen! Maar de dealers die we hebben moeten zoveel mogelijk op a-locaties gevestigd zijn. De rest hoeft zeker de deuren niet te sluiten, maar gewoon aanpassen naar de concurrenten die in hetzelfde segment actief zijn. Er is naar mijn mening een te grote groep (Premium kopers / niet Alfisten), die al afknappen bij het zien van de oude panden en rommelige showrooms.Net of Alfa dezelfde verkoopaantallen als BMW haalt, lijkt me als zelfstandig dealer erg moeilijk om alleen van Alfa te kunnen rondkomen. En bij BMW verkopen ze ook Mini's maar inderdaad is er een trend gezet met Galleria Alfa. Maar hoeveel daarvan uiteindelijk landelijk komen 10 of 20? en de rest exit?Als een dealer een Mitsubishi (of een ander merk uiteraard) in de showroom moet zetten om te kunnen blijven bestaan, heeft deze dealer wat mij betreft geen bestaansrecht (niet als Alfa Romeo dealer). Als Alfa Romeo met de Premium merken wil concurreren zullen ze deze dealers meteen moeten sluiten. Voor een Alfist maakt het uiteraard niets uit, maar die andere doelgroep die uiterst belangrijk is, hecht daar waarde aan. Zij kopen status en prestige, dat vind je helaas niet in veel Alfa Romeo dealers. Kroymans zou het voorbeeld aan de BMW dealers moeten nemen! Voor zover ik weet is deze trend gelukkig al gezet met Galleria Alfa.Ik snap de ophef hierover niet. Een Mitsubishi heeft niet mijn voorkeur (naja, Outlander is wel een optie als volgende auto) maar als de dealer op deze manier de boterhammen kan blijven betalen?
Wellicht zit er een mooie marge op voor Kroymans, daar draait uiteindelijk wel de economie op.
AR Nederland. Ze willen monopolie behouden voor hun dealers vwb. beschiking hebben over uniek speciaalgereedschap. Dit is een meerwaarde en selling point die ze aan dealers en potentiële dealers kunnen geven.Janse premium cars?Wacht maar af wie de hoogstbiedende wordt voor specialgereedschap.Lijkt me nogal sterk dat er een afgevaardigde van de importeur gaat meebieden op items...zo goed draait Kroymans ook weer niet.
Ben wel benieuwd wat de auto's nog opbrengen gezien de huidige markt.