Heb je ook wel een beetje gelijk in hoor,Grappig, mijn ervaring is dat je met een 1.8 pas met hard gassen merkt dat een 2.0 harder gaat maar dat de 2.0 wel meer dorst heeft. (allebei 8v).155 heeft een mooiere uitstraling en koets,
De rijeigenschappen van een 155 zijn niet te vergelijken met die van de 146.
Bij de zitpositie achter het stuur en de stoelen merk je al het eerste grote verschil.
Ga met beide typen een keer rijden, dan kan je vergelijken.
10 tegen 1 dat je de 155 kiest, neem dan wel een 2.0, verbruikt evenveel dan een 1.8 maar dat beetje
extra vermogen merk je wel.
Suc6
Ik heb beide 8V's gehad, als je uitgaat van een standaard setting zijn ze onderin vrijwel even sterk.
Wanneer je wat hoger in de toeren komt merk je wel dat de 2.0 wat krachtiger is.
Ook op hogere snelheid acceleren bijv. snelweg of met iets meer gewicht in de auto is hij net even levendiger.
De 1.8 komt dan moeilijker op toeren.
Het verbruik ligt bij normaal gebruik vrijwel gelijk, ben je een rustige rijder kan de 2.0 zelfs zuiniger lopen.
Maar dat is alleen mijn ervaring natuurlijk.