Met 159 jtdM 8v & 16v verbruik ik zo'n 6,5 L op 100km (ik ben Belg hèhè) dus ca 1 op 15,4 "vertaald" .
Ab-so-luut de zuinigste was een 156 jtd 16v waar ik met overleg en zonder snelweg aan 4,5 Lit/100km kwam da's "vertaald" 1 op 22,22 . Met diezelfde auto heb ik 'n keer 'n collega "verbijsterd" ; als je de tripcomputer op reset zette en 7 minuten stationair (GlobalWarming hurrah

) laat draaien begon hij bij 'n verbruik van 2Lit/100km (1 op 50) na 50km op baantjes waar je 90km/u mag was dat nog altijd maar 3Lit op 100km (1 op 33) .
De reactie vd collega van je zult weer aan't scheuren geweest zijn sloeg om toen hij het gemiddeld verbruik zag
Hier bij ons hebben ze ook eens 3 dagen 90km/u op autostrade verplicht ipv 120 km/u : gevolg al die oenen met hun Oosterse of Duitse Blokkedozen schakelden 1 versnelling terug zodat ze 500rpm méér en minuten langer gingen vervuilen...
Een onderzoek hier in Belgie heeft uitgewezen dat de Fiat groep (dus incl. Alfa en Lancia) de milieuvriendelijkste uitstoot heeft bij z'n wagens . De domme reactie vd Bmw importeur "Ja maar Fiat dat zijn alleen kleine wagentjes" werd gecounterd door het feit dat ook de grote Alfa's en Lancia's in de berekening waren opgenomen : extra pub voor Alfa dus en Bmw met (Alfa)rode oortjes zonder reactie

La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .
Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .