dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

RE: De (mijn) Alfasud in de krant.

za feb 04, 2006 01:33

Die streekweg is mij iets te variabel... je bent er net aan gewend en dan loopt -ie weer heel anders :wink:
Bovendien: 4:30 :shock: Mijn wereld is dan nog zwart, zacht en warm.
It's not easy, being green (kermit)

alfasud1972
Guru
Guru
Contacteer: Website

Re: RE: De (mijn) Alfasud in de krant.

za feb 04, 2006 15:56

Een weggerotte stijl/ ruit die eruit dondert bij een auto die nieuw werd afgeleverd???
Gemiddelde levensduur van 2 à 3 jaar???????

De sud heeft het roest min of meer uitgevonden ja, maar dit slaat nergens op!

Verder is het wel een leuk artikel. :D
Er zijn genoeg verhalen bekend van eerste serie suds die na 2 a drie jaar op de sloop stonden... of na drie a vier jaar maar dan waren ze al een keer helemaal overgespoten en al het plaatwerk vervangen.... Ruiten die eruit donderden is ook algemeen bekend, zowel door slechte verlijming als door roest, vraag Piet Baak (alfa dealer in voorschoten) maar eens.

Eerste serie suds en dan met name de eerste 2 a 3 bouwjaren waren gewoon heel erg slecht van plaatwerk kwaliteit, echt te triest voor worden. Van de pakweg 3 a 4 duizend eerste serie Alfasud's die in Nederland nieuw zijn geleverd is er nog maar een (!) over, en die heeft altijd in een verwarmde garage gestaan en werd alleen zomers gebruikt, maar zelfs bij die auto is er in 1996 al voor 3500 gulden aan plaat/spuit werkzaamheden verricht....

Vr gr,

Rody

Uit MOT AutoJournaal april 1976. De meeste Suds waren toen 3 jaar oud.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door alfasud1972 op zo feb 05, 2006 01:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo feb 05, 2006 00:51

@ sudregister1972: het is dus echt nog erger dan ik wist/ dacht. :shock: Ik vind het dan tocht een wereldwonder dat er ook na laten we zeggen '77 überhaubt nog Suds in NL verkocht zijn! :o
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: YouTube

zo feb 05, 2006 14:12

Autovisie deed in 1975 een duurtest met een Sud. Bij de 10.000 km beurt werden de dakgoten onder garantie overgespoten wegens roest. Na het einde van de test toen de auto 50.000 gereden had kwam het eindverslag. Technisch had de auto het goed gedaan maar toen kwam de opsomming waar overal roest zat, een zeer lange lijst. Op de gecopieerde zwart/wit foto's die ik heb kun je het goed zien, het was geen oppervlakkige roest die je effe wegschuurt maar diep ingevreten. Autovisie klaagde dat de auto overgespoten moest worden en dat zoiets toch eigenlijk niet meer moest kunnen. Overspuiten? Ha. Om die roest blijvend weg te krijgen zou eerst de hele auto gezandstraald moeten worden. Enorme kosten en feitelijk is de auto dan economisch total loss na 2 jaar, hoewel hij nog wel een paar jaar mee zou kunnen voor iemand die niet zo nauw kijkt.
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”