Giulia Bianca
Advanced Member
Advanced Member

RE: opschorten

wo mar 15, 2006 22:47

Heb het ook gehad, kostte me ook zoiets van een 300 Euro
Ik had de auto gekocht voor de onderdelen, een kafrotte GTV6 met weinig km, auto was voor het laatst
gekeurd in '91, heb de RDW nog gebeld dat deze auto in deze toestand nooit aan het verkeer had kunnen
deelnemen, dat hun in hun computer ook konden zien hoelang de auto al niet meer gereden had, .......
Mocht allemaal niet baten, regels zijn regels meneer, of ik maar even wilde aftikken

Ik vindt het logischer dat de auto na schorsen bij opneuw in bedrijfstelling weer gewoon aangemeld wordt,
ipv dat elk jaar opnieuw verlengen van de schorsing
Ik heb de betreffende auto gesloopt in eigen beheer, ben ik voor deze auto iig van het gezeur af
trasforma il meglio in massimo

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: opschorten

wo mar 15, 2006 22:59

Heb het ook gehad, kostte me ook zoiets van een 300 Euro
Ik had de auto gekocht voor de onderdelen, een kafrotte GTV6 met weinig km, auto was voor het laatst
gekeurd in '91, heb de RDW nog gebeld dat deze auto in deze toestand nooit aan het verkeer had kunnen
deelnemen, dat hun in hun computer ook konden zien hoelang de auto al niet meer gereden had, .......
Mocht allemaal niet baten, regels zijn regels meneer, of ik maar even wilde aftikken

Ik vindt het logischer dat de auto na schorsen bij opneuw in bedrijfstelling weer gewoon aangemeld wordt,
ipv dat elk jaar opnieuw verlengen van de schorsing
Ik heb de betreffende auto gesloopt in eigen beheer, ben ik voor deze auto iig van het gezeur af
Het gaat ook in deze helemaal niet over 'logisch ' Roland, is puur een kwestie van knaken vangen en 'meer dan één auto bezit' ontmoedigen..... :cry:
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Giulia Bianca
Advanced Member
Advanced Member

wo mar 15, 2006 23:02

Je hebt gelijk Frank, heb bij de sloop van de auto nog wel goed gekeken
maar geen uiers gevonden
trasforma il meglio in massimo

Soulfly
Member
Member
Contacteer: ICQ

wo mar 15, 2006 23:21

De RDW is weer druk bezig geweest zie ik alweer

Ik heb 'm ook binnen gekregen, tijdje terug. Inclusief post uit Leeuwarden, maar geen (zo naief *kuch* als ik ben en gewoontedier) acceptgiro er aan vast. Dus ik dacht, die acceptgiro, die komt nog wel.

Niet dus...

Kreeg wel een aangetekende uitnodiging....
Najah, we zullen wel zien. Ben bang dat ik iets meer dan die 320 euro kwijt ben.

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mar 15, 2006 23:23

Je hebt gelijk Frank, heb bij de sloop van de auto nog wel goed gekeken
maar geen uiers gevonden
Ah dan was het een mannelijke uitvoering... :wink:
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Emilio
Guru
Guru

do mar 16, 2006 07:46

Hoezo een uitnodiging?
Is het niet gewoon een vastgestelde boete?
Ik begin nu een beetje angstig te worden.
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

aso69
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

do mar 16, 2006 08:00

ik ben ook gepakt voor dit soort misdaden!
maar goed dat er regels zijn!

wims
Guru
Guru

do mar 16, 2006 08:31

Gisteravond eerst mijn agenda en de kalender ff bijgewerkt, 14 juni nadert rap. Poeh, zulke bedragen zijn geen geintjes meer.
Na regen schijnt de zon te komen. (mwah.nl)

Pinin01
Advanced Member
Advanced Member

do mar 16, 2006 11:09

Hoezo een uitnodiging?
Is het niet gewoon een vastgestelde boete?
Ik begin nu een beetje angstig te worden.
Geen overtreding, maar een strafbaar feit, of net iets ander gebazel, maar iets van die orde.

Hierdoor krijg je geen boete, maar een schikkingsvoorstel. Je kunt hierop ingaan door te betalen, of niet en dan krijg je een uitnodiging om een en ander aan de rechter uit te leggen. Het voorstel voor een dergelijk "strafbaar feit" is op het moment klaarblijkelijk 320 euro.
Saluti Erik
Spider 3.0-2000
Spider 2000 Veloce-1973
Bertone 2000 GTV-1973
Ducati 900SS

Koen
Advanced Member
Advanced Member

do mar 16, 2006 11:46

Ik wist niet dat ik hier op het forum met zo'n bende criminelen omging ! :schrik:

Dacht dat ik hier bij een club met allemaal brave autoliefhebbers terecht gekomen was, valt dat effe tegen :blue_lol:

:jumping:

Dat systeem van schorsen kennen we in België niet. Ga je niet naar de keuring, krijg je geen verdere sancties op. Schorsen kan niet zoals jullie dat doen, moet je je kenteken opsturen en als je nadien de wagen terug in het verkeer wil brengen dan moet je opnieuw belasting op inverkeerstelling betalen. Stuur je je kenteken niet op (als de wagen dus al ingeschreven was) dan blijf je jaar na jaar gewoon wegenbelasting betalen.

Als je een wagen koopt en die niet inschrijft (dus geen kenteken en je kan ook niet reglementair de baan op) dan kost die wagen je niks.

Voordeel bij jullie is wel het systeem van de APK. Stel persoon A zorgt voor geldige APK keuring op 18/03. Ik koop de wagen op 20/03, APK blijft gewoon doorlopen. In België dient de wagen dan echter opnieuw gekeurd te worden. :evil:
Alfetta GTV 2.0
Giulia Nuova
Ducati Monster S4R
Gehad: Alfa 33 1.7 ie
------------------------------
First Rule of Italian Racing: What's behind you, is not important !

Yvo
Guru
Guru

do mar 16, 2006 13:23

[quote="Emilio"]Helaas. Ook ik ben het haasje...

In 2002 heb ik een bmw 1802 gekocht voor onderdelen. Dat ding binnen een week gesloopt en en stukken gezaagd.
Kenteken helemaal vergeten... Tot gisteren. Bingo... Gaat me dus 320 euro kosten?????
SHIT

Nee, voor het in stukken zagen van een BMW krijg je subsidie..........
:blue_lol:
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

bertonejaap
Guru Duplice
Guru Duplice

do mar 16, 2006 13:31

Net ook even gekeken moet bertje voor begin april weer schorsen. Ik kan die 320 euro beter in de bert steken dan hiermee de staatkas te gaan spekken.
ooit: 5 x sud, 2 x 33 guilietta en 155 en 33 sw 1.7 145 1.4 ts 156 sw 1.8 ts, 147 1.6 ts

nu in het bezit van een 147 JTDm (150 pk) en een bertone 2l, is in restauratie

Rob75
Guru
Guru

do mar 16, 2006 15:42

Het vervelende met dit soort dingen is dat ze technisch/juridisch helemaal in hun gelijk staan. Je overtreed een regel en krijgt dus een sanctie opgelegd. Er bestaat echter ook nog zoiets als "redelijkheid en billijkheid" waar elke uitvoer van een sanctie aan moet voldoen. Het lijkt me in dit geval dat een bezwaar gebaseerd op een verlenging van schorsing zelfs voordat de RDW check plaatsvond (aantoonbaar), niet op de openbare weg staan (aantoonbaar) en de toestand van het voertuig (aantoonbaar) genoeg reden geven om de opgelegde sanctie te verzachten. Je hebt namelijk niet moedwillig de schorsing niet aangevraagd en zelfs tijdig de juiste correctie gemaakt.

Ik weet wel dat Nederland steeds bureaucratischer wordt, echter geheel onrechtvaardig is het nog niet.

Succes,

Rob

AA
Junior Member
Junior Member

zo mar 19, 2006 13:27

Heb ook alle op de kalender staan, wanneer de auto ' s geschorst moeten worden, maar raad het aan om het een week voor de tijd te doen. Heb nu al 2 keer meegemaakt dat ik op zaterdag wilde schorsen en dat het postkantoor geen verbinding kon krijgen met de computer van de RDW.
Ben drie keer naar het postkantoor geweest en gelukkig 5 minuten voor het postkantoor dicht ging hadden ze verbinding. :oops:
GTV-6 3.0 Savali ' 85
GTV-6 2.5 '81
GTV-6 2.5 "84 LPG
Gt 3.0 Tazman racer '76

Robert 75 V6

di mar 21, 2006 09:15

wat een stelletje FUTHERMOCKERS die klote regering, als ze je dwars kunnen zitten dan zullen ze dat zeker niet nalaten.

als de burger maar genaaid kan worden. ik ga er voor straf deze maand maar een auto bijkopen :evil:

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”