Voor het volgende project wil ik een TS gebruiken en denkelijk met injectie.
@Giulia 75: bedoel je een TS 8V? Hoe staan jullie tegenover een 2.0 TS van een 155?
Marco
Een 2.0 TS van een 155 past (redelijkerwijs) niet in een 105-serie. Blok is te hoog, carter is te raar van vorm, voorwielaandrijving, enz, enz... En ja, ik heb het 155 aan de takel in mijn Giulia gehad.... (en er heel snel weer uit gehaald!!!)Ik heb in mijn Alfetta een 2.1 Nord blok, carbs met K&N broodtrommels, snelle nokkenassen, HC-zuigers van Cosworth, gebalanceerd, lichter vliegwiel, spaghetti-spruitstuk, voorste demper vervangen door een rechte pijp en een Ansa midden- en einddemper. Het is nog steeds een lekker lopende auto met prachtig geluid. Perma-grijns verzekerd.
Voor het volgende project wil ik een TS gebruiken en denkelijk met injectie.
@Giulia 75: bedoel je een TS 8V? Hoe staan jullie tegenover een 2.0 TS van een 155?
Marco
Die heeft ie al...Ik mis nog een keuze: de 1300.
Die heeft ie al...Ik mis nog een keuze: de 1300.
Het gaat om jouw keuze, daar ben ik benieuwd naar.Zoals reeds geschreven zijn er verschillende mogelijkheden en alles heeft zijn voordelen en nadelen. Ik kan dus niet stemmen, want ik weet niet wat jij voor ogen hebt.
NEEE ! AF! Arme lieve 75.....Vraagje:
Wat gaat een inbouw van een TS blok in een 105 kosten als je alles laat doen, afgezien van blokrevisie?
Maak je niet druk... dat blok is niet meer te reddenNEEE ! AF! Arme lieve 75.....Vraagje:
Wat gaat een inbouw van een TS blok in een 105 kosten als je alles laat doen, afgezien van blokrevisie?
Tja, maar ik zie niet echt in wat er mis is met een GOEDE standaard 2.0! Scheelt het dan zoveel als je NC zuigers en hete nokkenstokken monteert dan? Komt er dan niet gelijk veel meer bij kijken, zoals carbs, uitlaat etc.? Wordt zo'n blok niet te onrustig voor op de weg?Ik zou nooit standaard kiezen
Maar goed, de 2 liter Nord is een soepelere motor dan de TS.. die heeft toch wat gebrek aan trekkracht onderin.
Zelf zou ik zeer zeker de boel opengooien en reviseren... HC zuigers of motronic zuigers erin en de rest van het geld in leuke nokkenassen..
Uit ervaring kies ik iig voor de 2 liter nord.. de makkelijkste de betrouwbaarste en de snelste (voor op de weg)