Tevens zag ik in een aflevering van Fifth Gear (via de zelfde site te downloaden) een circuit-vergelijk tussen een GT 3.2 een een Mazda RX8, waarbij de Mazda wat sneller was dan de Alfa. Daarbij een commentaar waaruit bleek dat ook door deze mensen (oa Tiff Needell) werd gevonden dat Alfa niet meer is wat het geweest is: Wèl mooi design, maar te zwaar en niet meer toonaangevend in sportiviteit.
Dat is wel anders geweest: Ik weet nog toen mijn vader in '80 zijn Alfetta 2.0 Lusso kocht (nu mijn restauratie-auto): De Alfetta was in principe al bijna 10 jaar op de markt was en toch was er geen auto voor dat geld te koop met meer vermogen en betere prestaties, ook duurdere 2 liters haalden geen 130 pk (Lotus uitgezonderd, maar die waren 2x zo duur). En een Saab Turbo was aanmerkelijk duurder, had weliswaar 145 pk maar was niet sneller op papier (wsch wel bij tussen-acceleraties trouwens).
En denk eens aan de Giulia in zijn tijd, toonaangevend qua sportiviteit, een sport-sedan avant la lettre (ooit eens door Ton Roks gesteld).
Jammer, jammer, jammer!