do nov 03, 2005 09:16
Typisch Italiaanse toestanden bij Alfa Romeo waar kennelijk een ware machtstrijd speelt tussen de belangen van FIAT en Maserati en de positiionering van het sportieve merk Alfa Romeo.
Kalbfell wilde uit marketingoogpunt niet met de 159 gaan racen. Derhalve geen studie naar de racemogelijkheden.
Baravalle heeft dat teruggedraaid maar is kennelijk toch met de boekhouder in de clinch geraakt.
Intussen heeft N technology van Mauro Sipsz een studie voorliggen voor het racen met een ingekrompen team.
Er waren ook plannen om met de oude 156's een prive team te laten rijden net zoals voorgaande jaren met AGS en Clever Cats.
BMW heeft ook een soort fabrieksteam met Schnitzer en diverse prive teams.
Lexus heeft plannen om in de DTM te gaan rijden. Ze waren al bij een paar races dit jaar als studie.
Volgend jaar 'interessante' strijd daar tussen Mercedes en Audi..
Gezien de aspiratie's van Alfa Romeo om een soort goedkoper Maserati te worden zou een terugkeer naar de DTM met de V8 [Maserati] motor in het plaatje passen.
We wachten lijdzaam de ontwikkelen af en zullen in de nacht van 19/20 november de finale volgen op Eurosport. Wellicht de laatste overwinning voor Alfa voor de komende periode?
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km
Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.