bert
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: gewoon even kijken, verder zeg ik niets

wo sep 21, 2005 10:15

Das logisch...wat was destijds de nieuwprijs van een raceklare Alfa 147 GTA Challenge??
De nieuwprijs van een 155 STW wil je al helemaal niet weten.

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

wo sep 21, 2005 11:59

Ander filmpje gezien zeker? Ik zie een voorhoede, een middenveld, zelfs regelmatig het hele veld! Ik zie juultjes met 75's stoeien, een bertone die probeert aan te haken, driften en glijen, supermooie beelden.......... Menige serieuze klassen zoals zelfs de F1 wordt regelmatig veel slechter in beeld gebracht! Dit was een paar jaar geleden nog niet mogelijk geweest. Dit soort filmpje geeft aan dat er serieus gewerkt wordt en dat toch voor een groep alfa's die maar met moeite met elkaar te vergelijken zijn. Zeer mooi beeldmateriaal en het enthousisme straalt er van af. Jammer dat de tribune's zo leeg zijn. Schandalig zelfs........... Zelfs het duel tussen die 147's is leuk. En dat er alfa's tussen zitten die harder gaan dan de rest dat weet iedereen nu wel. Respect is op zijn plaats. En dat BAVARIA de sponsor is is inderdaad wel duidelijk. Mooi toch! :thumbs: OK, dat flesje op de baan zelf neerzetten gaat mij ook wat ver maar als dat nou nodig is?

Giulia's rules!!!! :wink:
Dirk - Giulia2000TS

marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: gewoon even kijken, verder zeg ik niets

wo sep 21, 2005 13:05

Waarom draait dit niet op mijn computer?
naar www.cpz.nl en dan naar de throphy gaan. daar in de relife.
JA, dat begrijp ik. Alleen gebeurt er dan niets, d.w.z. ik krijg een zwart scherm.
Alfa romeo: The art of the machine!

ARGTV3V6TB
Guru
Guru
Contacteer: Yahoo! Messenger

wo sep 21, 2005 13:05

ik heb m op mn pc staan, ff 2x proberen dan lukt het meestal wel.. :whistle: :oops:

maar 279 mb???

maar het blijft leuk :D
Afbeelding
De flaterfoon, net als een alfa klinkt heel bruut :D (speciaal voor dink ;-) )

jeroen75
Advanced Member
Advanced Member

wo sep 21, 2005 13:15

:( ik krijg hem nog steeds niet opgeslagen, hoe doen jullie dat?

Ruud33 16V

wo sep 21, 2005 13:42

Das logisch...wat was destijds de nieuwprijs van een raceklare Alfa 147 GTA Challenge??
De nieuwprijs van een 155 STW wil je al helemaal niet weten.
En wat denk je dat die 75's gekost hebben???

Zullen niet veel goedkoper zijn geweest zeker niet voor die tijd....

Het verschil zit hem echter in de ontwikkeling lijkt me zo.

Maar toch, die nieuw opgebouwde 75 van Bob van der Sluis reed afgelopen weekend wel mooi in de 1:50.... op zandvoort. Zijn toch tijden die overeen komen met bijvoorbeeld de BRL serie en maar een paar seconden langzamer dan de Porsche GT3 challenge die nog een slordige 100 pk extra hebben. Nee ik moet zeggen dat ik het super vind dat die oude 75's (weliswaar met wat nieuwe technische snufjes) zo ontzettend competatief zijn. Ik ben een echte fan van de alfa romeo challenge.. Zou alleen nog een keer wensen dat iemand zo gek is een oude DTM 155 te kopen en de challenge ermee gaat rijden.. Kijken hoe snel dat gaat.

Rees Cees

wo sep 21, 2005 13:54

copieren, ja hoe doe je dat met een stream? wie weet dat?
je kan "doel opslaan als" en meestal kopieerd ie m dan... maar nu ff niet :?
Da's wel vaker met streaming media ;) Overigens als je hem op de juiste manier binnen haalt is het 279mb :)

Als je de fiats wegdenkt is het een leuke alfa challenge ;)
Maar die Fiat 155 rijdt tijden waar die oude 75 meuk ( inclusief de nieuwe van Bob ) alleen maar van kan dromen :P
Richard:
hoe haal je die dan binnen. als ik hem direct in de media player laad dan kan ik hem ook niet opslaan. is er een programma voor?

ARGTV3V6TB
Guru
Guru

wo sep 21, 2005 14:01

sneller denk ik ;-)

wat ik dan weer leuk vind is dat de 147 met de moderne tachniek gewoon van de baan worden geveegd door de oudjes (75 en 155) jammer dat ze de opmars van harmen niet goed werd gefilmd (en dan bedoel ik meer de laatste auto's de nr 2&3 want die ging ie voorbij zonder alsof ze stil stonden.... )

maar ff over het kopieren..

rechter muisknop op de link en dan doel opslaan als.... als het goed is slaatie m dan op op je pc... (als het goed ;-) 8) )
Afbeelding

Ruud33 16V

wo sep 21, 2005 14:02

Oh nee kep me vergist. Die 1:50 was idd de 155STW waar Bob voor de gelegenheid even mee reed. KOmt dat het bij de uitslagen op www.cpz.nl fout staat. Geloof zelfs dat Paul Nieuwenhuis ooit aan een SuperCar Challenge meedeed en voor de gelegenheid een duo vormde met Patrick Huisman. Huisman reed meteen even een bloedstollende 1:48 met de 155STW. Errug snel natuurlijk. Maar dan nog de 1:52 van Harm van Putten mag er natuurlijk ook zijn!!

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

wo sep 21, 2005 14:04

ETCC in de jaren 80 was wel iets anders als op dit moment en voornamelijk lange afstands
racerij.

Het was de tijd van homologatieauto's. Remmen en versnellingsbak waren vrij. Motor
modificaties waren beperkt tot uitlaat, zuigers, nokkenassen die vrij waren maar de klepdiameter en kleplift kende beperkingen. Ophangingspunten mochten niet worden veranderd etc.
De basis van de Alfetta GTV6 en 75 turbo works was geen sprintracer zoals de 147 GTA/
155STW maar ook voor gebruik van 24 uurs races zoals op Spa.
Zo'n motor als de 155 BTCC gebruikt, had Alfa Romeo nimmer kunnen homologeren
en deze auto's uit die tijd hebben toch best een hoog std. gewicht van ongeveer 950-1000kg.

SQUADRA LEO
Guru
Guru

wo sep 21, 2005 14:16

Waar is die mooie GTV 6 van Rs Racing toch gebleven ?? :cry: :cry:

Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

ARGTV3V6TB
Guru
Guru

wo sep 21, 2005 14:39

ik heb weleens begrepen datie het niet leuk meer vond vanwege de overmacht van het euro magnum racing team... die hebben denk ik een geld boom in hun tuin ;-)
Afbeelding

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo sep 21, 2005 15:04

mwahh ik denk dat in het geval RS meer van toepassing is dat hij niet meer (zo vaak als hij gewend was) kon winnen.

Het hangt er maar net van af wat je wilt. Voor sommigen is meedoen belangrijker dan winnen, voor anderen is het andersom. Die kopen dan bv een 155, of speciale 156, of laten voor veel euri een nieuwe IMSA bouwen naar de huidige stand van techniek.

Ik denk dat het eerste iets te min is voor Ron, en dat hij in het tweede geen zin heeft.En hij amuseert zich nu prima met zijn andere activiteiten.

Wel jammer, ook al won hij niet was hij wel goed voor racen op het scherpst van de snede....
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

kroehlur

wo sep 21, 2005 15:11

Dat winnen...... tjsa - is natuurlijk leuk.

Aan de andere kant moet het toch een beetje saai zijn om altijd mijlen vooraan te rijden in je 155 of IMSA en gewoon rondjes klokken en af en toe een achterligger voorbij schieten. Waar zit de lol daarin?

En over geldbomen - het lijkt mij niet dat iig van der Sluis geld te kort komt....... :wink:

Richard
Member
Member

wo sep 21, 2005 16:33

Richard:
hoe haal je die dan binnen. als ik hem direct in de media player laad dan kan ik hem ook niet opslaan. is er een programma voor?
Klopt :)

Even het programmatje "Net transport" downloaden en je kun een stream lokaal opslaan :)

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”