Richard
Member
Member

Re: RE: Alfa 75 forum gehackt

do sep 15, 2005 21:07

Hoi,

Vanavond verder speuren. De inlog page geeft ook een hack tekst, dus die wil ik eens nader bekijken (php code doorlezen).
Ik hoop dat het alleen de php files zijn, als het de SQL database is dan denk ik dat we een boel kwijt zijn... Nog even niet aan denken... :shock:
Die tekst boven aan de startpagina? Kun je zelf wijzigen in het admin control panel.

edit: en volgens mij mis ik ook de login.php.

Richard
Member
Member

do sep 15, 2005 21:14

Goede tip, m.b.t het updaten Richard! Daarnet ff ingelogd voor het 90 forum en als administrator kon ik mijn 2.0.11 versie met één klik opwaarderen naar 2.0.1x maar nog geen 17 iig. 'k Voel er ook weinig voor om zelf aan de slag te gaan. De versienummering is in deze versie iig verdwenen ;)
Niet zeuren Klaas, gewoon opwaarderen!! Je bent toch een tweaker ;)

Bij de ARTC hebben we een compleet nieuw forum geinstaleerd aangezien de vorige "beheerder" er op zijn zachts gezegt een zooitje van heeft gemaakt qua code en voor de verandering niet de forum software versie opwaardeerde maar alleen het nummertje veranderde............ na enig graafwerk kwamen we tot de conclusie dat wij nog op 2.0.6 draaide i.p.v. de ook al zwaar verouderde 2.0.13 die onderaan stond! :roll: Inmiddels draait 2.0.17 al een aantal weken heerlijk zonder problemen :)

Arjan75qv
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

RE: Alfa 75 forum gehackt

do sep 15, 2005 22:27

Richard, ik mail je even privé.
Forum verwijderen en weer terugzetten geeft geen verschil, in eerste instantie is de login pagina weer ok, daarna wordt-ie weer aangetast en verschijnt de pop-up weer.
Dus er zit ergens een script die dat uitvoert.
Een van de mogelijheden is dat de backup ook al is aangetast, die is van 10 september jl.
Het is wel zwaar kl***, het kost heeeeeeel veel tijd.

Overigens kan ik dus niet inloggen omdat die pagina is gehackt :?
Arjan Cats

166 3.0V6 24V Dist. Sportronic '04
Guilietta 1.4T MA '11
75 2.5QV '86

Alfa90_Buttje
Full Member
Full Member

do sep 15, 2005 22:59

Goede tip, m.b.t het updaten Richard! Daarnet ff ingelogd voor het 90 forum en als administrator kon ik mijn 2.0.11 versie met één klik opwaarderen naar 2.0.1x maar nog geen 17 iig. 'k Voel er ook weinig voor om zelf aan de slag te gaan. De versienummering is in deze versie iig verdwenen ;)
Niet zeuren Klaas, gewoon opwaarderen!! Je bent toch een tweaker ;)
is wel goed met jou, na al die tijd staan er nu eindelijk wat leuke topics op en zijn er een man of 21 geregistreerd ... straks moet ik weer met schone lei beginnen!! :oops:

thnx, but no thnx ;)
............ na enig graafwerk kwamen we tot de conclusie dat wij nog op 2.0.6 draaide i.p.v. de ook al zwaar verouderde 2.0.13 die onderaan stond! :roll: Inmiddels draait 2.0.17 al een aantal weken heerlijk zonder problemen :)
omg :oops: :lol: rofl
== >> www.alfa90.nl << ==

Woody34
Advanced Member
Advanced Member

vr sep 16, 2005 07:27

Kan ik mooi geen kant op met mijn vragen :?

:wink:

Succes
Proud owner of:
Alfasud Sprint 1.3S 1983

The fun starts where the straight ends.
Afbeelding

Arjan75qv
Advanced Member
Advanced Member

vr sep 23, 2005 23:35

HET FORUM DRAAIT WEER!!!

Dankzij hulp van mijn collega is het weer helemaal goed gekomen. Zelfs verbeterd want de phpbb versie is ook geupdated. :D :D :D
Alleen avatars werken nog niet, maar dat komt ook nog wel.
Er is niets kwijtgeraakt.
Eind goed al goed.... :wink:

Arjan
Arjan Cats

166 3.0V6 24V Dist. Sportronic '04
Guilietta 1.4T MA '11
75 2.5QV '86

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”