Niks hoax...
Vanaf afgelopen Februari kun je "gewoon" een dergelijke TZ-4 bestellen. De Zaagmannen hebben het nog niet echt wereldkundig gemaakt omdat er andere prioriteiten speelden (Fiat 500 Coupe Zagato bv).
Probleem was dat de TZ-3 eigenlijk alleen maar een ontwerpstudie was, nooit bedoeld om als auto rond te rijden.
Uiteindelijk is er xxx.000 € uitgegeven om die koets te laten maken die vervolgens in een hoek verdween totdat Martin K. hem oppikte en er een rijdende auto van liet maken (hoe en wat staat al in het Gillet Maserati TZ-3 topic).
De TZ-4 wordt daadwerkelijk aan klanten aangeboden en idd is er gekozen voor de Viper als basis omdat die qua wielbasis, spoorbreedte etc wel past bij de TZ-4 koets, iets dat de 8C NIET doet.
Het maakt trouwens niet uit of je nou met een nieuwe of gebruikte Viper komt aanzetten... als je hem maar zelf meebrengt...

Vervolgens halen de Zaagmannen er vakkundig de blikopener langs om hem te ontdoen van z'n koetsje.
Een Viper hoef je je trouwens niet echt voor te schamen... Het karretje heeft een betere recente racegeschiedenis dan alle Alfa's uit dezelfde periode samen... En als TZ-4 is het net zo badge-engineering als de Gillet TZ-3...
Totale kosten? Niet zo heel veel meer dan een 8C Spider... Wel een STUK exclusiever...
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...