ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Niemand van hier hoop ik!

vr aug 05, 2005 16:18

Raar....

De airbags zijn nog heel.
Da's helemaal niet raar want zo te zien was het nauwelijks meer als een parkeer deukje. Maar die klootviolen zetten wel meteen de zaag in de B-stijl :shock: . En dat is nou precies wat ik bedoel. Ze nemen bij voorbaat al geen enkel risico (niet om jou hoor maar vanwege mogelijke schadeclaims) en de prijs daarvoor is JOU auto. Vin'k wel een hoge prijs voor dat zij zich in kunnen dekken.
Als natuurlijk de auto zelf al werkelijk finaal in de kreukels zit dat je 't model al niet meer kan herkennen en dus ook echt knel zit, dan maakt het natuurlijk voor de auto ook niet meer uit of je de knipper erin zet. Maar dat kan ik hiervan niet zeggen.
ff goed kijken kerel! die boompjes zijn niet voor niets zo beschadigd en weg gedrukt....je ziet de linkerkant vd alfa niet maar waarschijnlijk is die goed in elkaar gedrukt. Als de bestuurder dan ook nog over nekklachten heeft en/of het bewustzijn is verloren dan is het simpel...mensenleven eerst!
Mocht het bij jou gebeueren dan zal ik vragen of ze je gewoon uit de auto trekken en niks knippen (is beter voor de Alfa) en dat jij er dan een verlamd lichaam aan over houdt dat is niet van belang, toch??
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

vr aug 05, 2005 18:10

Hm, sommige lieden vinden het leuk om Alfa's aan een nader onderzoek te onderwerpen :wink:
Deskundigheid heet dat.. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr aug 05, 2005 18:20

Ze hebben het vakkundig aangepakt! Dat is wel zichtbaar!
Een kenner ! of heet dat nu bekende? Ik beken iig..:lol:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

164 Q4

vr aug 05, 2005 20:40

Mocht het bij jou gebeueren dan zal ik vragen of ze je gewoon uit de auto trekken en niks knippen
Als ik met m'n Nissan verongeluk en hij ziet er zo uit dan mogen ze knippen en eerder niet:

Afbeelding

Deze is dus duidelijk beschadigd terwijl bij de Alfa de airbag nog goed was, de voorruit nog goed leek en zelfs de bestuurdersdeur nog gewoon open wou.

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Niemand van hier hoop ik!

vr aug 05, 2005 21:36

Bij een zijdelingse aanrijding springt de airbag er niet altijd uit. Alleen bij frontale botsingen, en dan ook nog als het nodig is. Dit om onnodige schade aan passagiers te voorkomen. Dus niet alle airbags gaan af bij een aanrijding. En per merk verschilt het nogal.

Dinky Boy
Miniaturista

vr aug 05, 2005 21:49

Raar....

De airbags zijn nog heel.
Da's helemaal niet raar want zo te zien was het nauwelijks meer als een parkeer deukje. Maar die klootviolen zetten wel meteen de zaag in de B-stijl :shock: . En dat is nou precies wat ik bedoel. Ze nemen bij voorbaat al geen enkel risico (niet om jou hoor maar vanwege mogelijke schadeclaims) en de prijs daarvoor is JOU auto. Vin'k wel een hoge prijs voor dat zij zich in kunnen dekken.
Als natuurlijk de auto zelf al werkelijk finaal in de kreukels zit dat je 't model al niet meer kan herkennen en dus ook echt knel zit, dan maakt het natuurlijk voor de auto ook niet meer uit of je de knipper erin zet. Maar dat kan ik hiervan niet zeggen.
Sorry hoor, maar ik vind dit wel wat erg simpel geredeneerd. Je denkt toch niet dat gebruik van de hydraulische schaar afhankelijk is van hoe de pet van de hulpverleners die dag toevallig staat? Er wordt met protocollen gewerkt op basis van jarenlange ervaring. En daar mag je blij om zijn omdat de scheidslijn tussen vlug bevrijd en levenslange invaliditeit heel erg dun is.

Sinus 2600 Spider
Guru
Guru

vr aug 05, 2005 22:15

Ze hebben het vakkundig aangepakt! Dat is wel zichtbaar!
Een kenner ! of heet dat nu bekende? Ik beken iig..:lol:
Zeg Arjen, weet je al wat de oorzaak was en hoe de mensen er uitgekomen zijn? En de andere kant van die 156 was zeker wel redelijk plat??
SCARB-Lid: 1719
BMW 520d M
AR Spider 3.2 V6 Q4 Q-tronic (2007)

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr aug 05, 2005 22:27

Sorry hoor, maar ik vind dit wel wat erg simpel geredeneerd. Je denkt toch niet dat gebruik van de hydraulische schaar afhankelijk is van hoe de pet van de hulpverleners die dag toevallig staat? Er wordt met protocollen gewerkt op basis van jarenlange ervaring. En daar mag je blij om zijn omdat de scheidslijn tussen vlug bevrijd en levenslange invaliditeit heel erg dun is.
Mee eens. Je zal maar met een gebroken nek ongelukkig de wagen uitgelepeld worden omdat men niet mag slijpen en knippen... [-X
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice

vr aug 05, 2005 22:38

airbags hoeven pas af te gaan als de vertraging zo enorm is, dat het nodig is

airbag zal ook eerder afgaan als je op 3/4 een frontaaltje krijgt dan wanneer je hem vol middenop krijgt
als de kreukelzone de klap goed kan absorberen, is er geen noodzaak voor de plofzak om je op te vangen
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

164 Q4

vr aug 05, 2005 22:40

omdat de scheidslijn tussen vlug bevrijd en levenslange invaliditeit heel erg dun is.
Tegenwoordig wel lijkt het.

Bij een deuk in de bumper gelijk de schaar erin. In de wagen zelf 20 airbags, stalen profielen in de deuren, iedereen voor en achter volledig in de gordels vast gegespt. De buiten-de-bebouwde-kom wegen zijn nu opeens 60km wegen en vallen ook veel eerder binnen de bebouwde kom (plaatsnaambord verplaatst bedoel ik) en binnen die kom is het nu opeens 30 ipv 50. Dus rij je op dezelfde weg onder dezelfde omstandigheden opeens 50km langzamer!! En dat zie je steeds meer. En maar roepen: oh die veiligheid en oh wat gevaarlijk allemaal. Zijn we dan nu opeens allemaal 'Waschlappen' geworden hier in NL?!? Wat is de volgende stap? Iedereen in de noppenfolie verpakt met een helm op en niet meer harder als 5km/h je mogen verplaatsen (dus ook niet meer rennen)?

Godkolerezeg, en kijk eens naar vroeger: Daar zaten Fangio en collega's in hun opgevoerde sigaren zonder veiligheidskooi en gordels en raggen dat ze ermee deden terwijl iedereen gewoon zo aan de kant stond. En op de openbare wegen was het ook niet veel anders. Geen snelheidslimiet op de snelweg of andere veiligheidsmaatregelen en dat terwijl de auto's lang niet zo goed en veilig waren als nu. Worden we nu niet een beetje paranoïde wat dat domme overdreven veiligheidsgedoe aangaat? En ik heb het niet over met 300km/h door de schoolstraat heen rijden want dat deden we vroeger ook niet, we zijn niet seniel. Of moet er tegenwoordig persé voor ons gedacht worden en alles met regels begrenst worden? Goed voorbeeld is dat verbod op losslingerende voorwerpen in de auto. Dat weet toch elke malloot wel dat je bijv geen zware hamer ofzo op de hoedenplank moet leggen omdat dat wel heel link is. En die dat niet weet moet vind ik niet eens vrij buiten mogen lopen zonder begeleiding want die zal ook te stom zijn om recht voor zich uit te kijken.
Nou is dat verbod ook van de baan, maar ik bedoel maar.

Laat het weer zo als vroegâh zijn. Ok, d'r zal toen wel eens wat meer misgegaan zijn als nu en dat je wat sneller in een rolstoel terecht komt maar voor die tijd heb je dan in ieder geval geleefd. Ik heb het dan niet alleen maar over autorijden maar dat kom je overal tegen.

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

vr aug 05, 2005 23:30

@164Q4; Jammer dat je zo snel oordeelt; 'klootviolen'.
Je hebt het hier over vrijwilligers of professionals (waarbij ik vrijwilligers gelijk wil stellen aan professionals, met hun enorme inzet) die de gevolgen van een trauma zoveel mogelijk proberen te beperken.

Misschein til ik er nogal zwaar aan, maar ik heb recent zelf mee moeten maken hoe slecht een trauma af kan lopen, de meeste 'klootviolen' staan dan enkel toe te kijken terwijl de echte helden proberen te vechten voor het leven van een voor hen onbekend persoon.

Alle respect van mijn zijde voor de helpende handen.
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Sinus 2600 Spider
Guru
Guru

vr aug 05, 2005 23:39

omdat de scheidslijn tussen vlug bevrijd en levenslange invaliditeit heel erg dun is.
Tegenwoordig wel lijkt het.

Bij een deuk in de bumper gelijk de schaar erin. In de wagen zelf 20 airbags, stalen profielen in de deuren, iedereen voor en achter volledig in de gordels vast gegespt. De buiten-de-bebouwde-kom wegen zijn nu opeens 60km wegen en vallen ook veel eerder binnen de bebouwde kom (plaatsnaambord verplaatst bedoel ik) en binnen die kom is het nu opeens 30 ipv 50. Dus rij je op dezelfde weg onder dezelfde omstandigheden opeens 50km langzamer!! En dat zie je steeds meer. En maar roepen: oh die veiligheid en oh wat gevaarlijk allemaal. Zijn we dan nu opeens allemaal 'Waschlappen' geworden hier in NL?!? Wat is de volgende stap? Iedereen in de noppenfolie verpakt met een helm op en niet meer harder als 5km/h je mogen verplaatsen (dus ook niet meer rennen)?

Godkolerezeg, en kijk eens naar vroeger: Daar zaten Fangio en collega's in hun opgevoerde sigaren zonder veiligheidskooi en gordels en raggen dat ze ermee deden terwijl iedereen gewoon zo aan de kant stond. En op de openbare wegen was het ook niet veel anders. Geen snelheidslimiet op de snelweg of andere veiligheidsmaatregelen en dat terwijl de auto's lang niet zo goed en veilig waren als nu. Worden we nu niet een beetje paranoïde wat dat domme overdreven veiligheidsgedoe aangaat? En ik heb het niet over met 300km/h door de schoolstraat heen rijden want dat deden we vroeger ook niet, we zijn niet seniel. Of moet er tegenwoordig persé voor ons gedacht worden en alles met regels begrenst worden? Goed voorbeeld is dat verbod op losslingerende voorwerpen in de auto. Dat weet toch elke malloot wel dat je bijv geen zware hamer ofzo op de hoedenplank moet leggen omdat dat wel heel link is. En die dat niet weet moet vind ik niet eens vrij buiten mogen lopen zonder begeleiding want die zal ook te stom zijn om recht voor zich uit te kijken.
Nou is dat verbod ook van de baan, maar ik bedoel maar.

Laat het weer zo als vroegâh zijn. Ok, d'r zal toen wel eens wat meer misgegaan zijn als nu en dat je wat sneller in een rolstoel terecht komt maar voor die tijd heb je dan in ieder geval geleefd. Ik heb het dan niet alleen maar over autorijden maar dat kom je overal tegen.
Ik kan me hier wel gedeeltelijk in vinden hoor. Hier zijn een aantal wegen waar nog nooit een ongeluk is gebeurd van 80 ineens naar 60 gegaan. En er zijn idiote heuvels op de weg gelegd. (in het donker met tegenliggers zie je ze absoluut niet) Nou is het eerste ongeluk dus al gebeurd. Amper twee maanden nadat ze zijn geplaats is er al iemand uitgeweken voor die stomme heuvels en van de weg geraakt. Dus je kunt ook weer te ver gaan in het veiliger maken van de wegen.
SCARB-Lid: 1719
BMW 520d M
AR Spider 3.2 V6 Q4 Q-tronic (2007)

164 Q4

za aug 06, 2005 02:02

Moet je niet zo zwaar aan tillen hoor dat betekent verder niets maar is gewoon mijn manier van praten. Ik vind over het algemeen ook dat ze verder goed werk doen en ook echt flink mensen helpen (van de politie ben ik minder gecharmeerd).

Alleen tegen hun knip en zaag praktijken kijk ik soms wel wat vreemd aan.

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za aug 06, 2005 20:03

Niet lang geleden was ik samen met mijn vriendin als een van de eersten ter plaatse bij een motor ongeluk.Na het uitgaan op een zaterdagavond reden wij terug naar huis en kwamen bij de plaats van het ongeluk uit. Een motorrijder was met hoge snelheid op een boom geklapt en op slag gedood. Gelukkig had ik mijn vriendin gezegd in de auto te blijven terwijl ik ging kijken of ik iets kon doen. Degene die voor mij ter plaatse was stond net met de telefoon in de hand om 112 te bellen toen ik aankwam. Aangezien het al meteen duidelijk was dat een ambulance hier geen nut meer had werd alleen de politie gewaarschuwd. Aangezien het 3 uur s-nachts was heb ik op de politie gewacht en ondertussen aankomende mensen gewaarschuwd om door te rijden en niet te gaan kijken. Even later was de politie ter plaatse. wij konden niet vertellen wat er gebeurd was dus hoefden we geen uitgebreide verklaring af te leggen, wel werden onze namen doorgegeven aan bureau slachtofferhulp vooral omdat mijn vriendin toch wel een beetje overstuur was.

Gelukkig heeft mijn vriendin niet hoeven zien wat ik gezien heb anders zou het wel langer geduurd hebben voor ze eroverheen was gekomen denk ik. Zelf heb ik besloten voorlopig geen motorrijbewijs te gaan halen omdat ik weet dat ik me toch niet kan beheersen en niet zo wil eindigen. Op een motor heb je geen kreukelzone maar ben je er een.

Als een gevolg van dit ongeluk laaide bij ons in de buurt meteen weer de discussie op over de "dodenweg". op deze weg zijn in anderhalf jaar tijd 4 mensen omgekomen bij 4 verschillende ongelukken. men had het erover om de bomen te kappen, er een 60 weg van te maken en nog meer van deze dingen. Persoonlijk vind ik dit erg ver gaan. Alle ongelukken die er gebeurd zijn waren te wijten aan de bestuurders. Snelheid is geen belangrijke factor geweest bij de ongelukken. De motorrijder bleek niet in het bezit van een motorrijbewijs en had veel teveel gedronken voor hij met waarschijnlijk over de 150km/u op de boom klapte. Een automobiliste was iets van de vloer aan het rapen en raakte van de weg. Een andere automobiliste had een black-out gehad en de laatste automobilist viel in slaap en vloog uit de bocht...

In de bocht waar de auto uitvloog met de slapende bestuurder staan nu bordjes "scherpe bocht", dezelfde bocht heb ik vroeger in mijn 33QV wel eens met 180km/u genomen, zo scherp is hij...

Overdreven maatregelen zoals de snelheid verlagen naar 60 zouden volgens mij geen van deze ongelukken voorkomen hebben. Mensen hebben veel zelf in de hand en het moet niet zo zijn dat alle anderen moeten lijden onder de onverantwoordelijkheid van enkelen. Een ongeluk kan altijd gebeuren maar als je in slaap valt of met alcohol op rijdt ben je daar zelf verantwoordelijk voor.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice

za aug 06, 2005 20:08

Je hebt het hier over vrijwilligers of professionals (waarbij ik vrijwilligers gelijk wil stellen aan professionals, met hun enorme inzet) die de gevolgen van een trauma zoveel mogelijk proberen te beperken.

Misschein til ik er nogal zwaar aan, maar ik heb recent zelf mee moeten maken hoe slecht een trauma af kan lopen, de meeste 'klootviolen' staan dan enkel toe te kijken terwijl de echte helden proberen te vechten voor het leven van een voor hen onbekend persoon.

Alle respect van mijn zijde voor de helpende handen.
helemaal mee eens, :thumbs: , die mensen verdienen respect.
Je wilt niet weten hoe zij af en toe mensen uit voertuigen moeten schrapen..

En ik spreek uit ervaring dat dat echt geen leuke klusjes zijn...
Dus als je auto je heiliger is....... :? :? :? :?
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”