Andretti Molletti

RE: 155 wil vlammen.

di aug 02, 2005 22:20

de kentekenplaat zit op een plastic strip die inmiddels op de foto al heen is gegaan...
LPG is veilig en de benzine leidingen worden ook tijdens rijden op LPG continu doorstroomt dus...

Waarschijnlijk een backfire met afgeknald spruitstuk of een katalysatorbrand... beide door slechte ontsteking...ook beide op lpg en benzine mogelijk....
Alleen op lpg slijt je ontsteking harder waardoor het eerder op lpg auto's zal gebeuren... Dit is zeker niet de eerste 155 op lpg die in vlammen opgaat...

En idd het is en blijft zonde... :cry:

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: 155 wil vlammen.

di aug 02, 2005 22:21

Iedereen met een auto op leeftijd zou er beter aan doen een brandblusser te monteren...wel heel erg sneu voor de eigenaar van deze auto...

Heb zelf ook een kabelbrand in mijn GTV6 gehad, door waardeloze aanpassingen gemaakt door de italiaanse vorige eigenaar...Gelukkig alleen een deel van de kabelboom naar de haaien...

:!: :!: :!: :!: is dat niet sowieso verplicht in NL ? :shock:

Bij ons wel !
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

di aug 02, 2005 22:34

Iedereen met een auto op leeftijd zou er beter aan doen een brandblusser te monteren...wel heel erg sneu voor de eigenaar van deze auto...

Heb zelf ook een kabelbrand in mijn GTV6 gehad, door waardeloze aanpassingen gemaakt door de italiaanse vorige eigenaar...Gelukkig alleen een deel van de kabelboom naar de haaien...

Bij ons wel !
Morgen eentje halen :whistle: :oops:
It's not easy, being green (kermit)

Rens 1.7QV
Guru
Guru

Re: 155 wil vlammen.

di aug 02, 2005 22:46

Op 112 drenthe is te zien hoe een Alfa 155 na brand met zichzelf aan de haal gaat. Op een foto is de LPG tank zichtbaar. Dat schijnt toch behoorlijk veilig te zijn. Hij zit er nog heel in. Ze hebben hem wel afgekoeld. Dit ivm ontploffingsgevaar. Maar dan nog. :o
:idea:

Tijdens mijn lessen LPG is mij geleerd dat zo'n tank van lpg niet kan ontploffen. Dit komt omdat wanneer de temperatuur in de tank te hoog wordt de druk dus ook te hoog wordt. Hierdoor laat het overdrukventiel vloeibaar gas uit de tank stromen. Doordat dit steeds beetje bij beetje gaat, kan de tank niet ontploffen. Bovendien is vloeibaar gas niet brandbaar. Hierbij is het wel van belang dat de tank goed geplaatst is.

Dit kun je denk ik ook vergelijken wanneer de de gasslang loskoppelt, dan ontsnapt er ook wat gas. Hierbij zou je in theorie wel een vuurtje bij kunnen houden. Dat zal ook nooit ontbranden. Dit komt omdat het vloeibaar is, de lambda waarde is niet goed voor een verbranding.

Dus gas is idd redelijk veilig en gelukkig wordt het nu ook op een erg vervelende manier gedemonstreerd.

Rens

PS. trouwens bij mij werkt de link nu even niet.

PS2. even in het Nederlands geschreven :wink: :oops:
164 TS '97
33 1.7 QV '89

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di aug 02, 2005 23:03

Bij ons wel !
Nee. Niet verplicht. In mijn MG heb ik er wel een. Nog niet nodig gehad. :wink:

alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

wo aug 03, 2005 07:23

Jammer genoeg kan zo'n (verplicht) brandblusapparaat niet veel aan. Dat werkt goed om een smeulend vuur te doven maar zodra je bijvoorbeeld de motorkap opent kan er teveel zuurstof bij het vuur en brengt zo'n blusser niet veel meer op.

Ik vrees dat je de tijd beter kan gebruiken om je dierbaarste spullen uit de wagen te halen (kinderen, telefoon, paspoort, papieren, flessen jenever, ... )
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

alfaRob33

wo aug 03, 2005 09:33

Zoiets Dus...kap open en een flutblussertje

http://www.putfile.com/media.php?n=SRgtiFIRE

Brand wel lekker :twisted:

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo aug 03, 2005 09:38

Die VW-mensen waren te druk met filmen.... Als ze iets eerder waren gaan blussen was er wellicht nog iets te redden geweest. Het is een keuze die je maakt hé, filmpje maken of voorkomen dat je auto uitbrand :roll: :wink:
It's not easy, being green (kermit)

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo aug 03, 2005 15:55

Een rode 155 :schrik: Ik heb er zelf al twee brandend langs de kant van de weg zien staan!!! :( dit is dus nummer 3 :shock:
Ik wil dus geen rode 155. :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

do aug 04, 2005 00:49

Ashes to Ashes.......Dust to Dust....

:lol:

Kom op, het is maar een 155, zo bijzonder is dat nu ook weer niet!
Als het nu een 1900SS (of iets anders onvervangbaar exotisch) was zou ik direct gaan :cry:
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Aernoudt
Guru
Guru

do aug 04, 2005 13:49

...

Kom op, het is maar een 155, zo bijzonder is dat nu ook weer niet!
Als het nu een 1900SS (of iets anders onvervangbaar exotisch) was zou ik direct gaan :cry:
Voor de eigenaar had deze 155 wellicht de zelfde (emotionele) waarde als de door jou genoemde 1900SS... maw: niet erg sympatico :roll:

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

do aug 04, 2005 14:33

Bij ons wel !
In dit topic verbaas jij je d'rover dat je geen spullen los in de auto mag hebben; http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic.php?t=4697

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”