Haha, die Karla toch. Dus als ik straks een keer achterpassagiers meeneem, moeten die wel even hun eventuele bril afzetten. Lenzen is een twijfelgevalletje. Je hoed mag straks alleen nog op de hoedenplank als deze op minstens drie punten op die hoedenplank zit gepopnageld. Ik zie nog geweldige nieuwe mogelijkheden voor onze geliefde Karla.
Autostoelen, gordels, noem maar op, ze worden allemaal ontworpen om te functioneren tot een zekere belasting. Hoe groot die is, weet ik niet, maar Karla vast wel. Als nu blijkt dat 'de' autofabrikant, afgezien van de veiligheidsfactor waar niet aan getornd mag worden, rekent met mensen van 120 kg, dan is het straks gewoon verboden om in een auto te reizen als je zwaarder bent. Ook al ben je 2 meter 15. Tenzij je dus in de kofferbak gaat liggen.
Ik ben overigens donders benieuwd wat er nu in de stadsbus moet gebeuren, waar mensen moeten staan. Ik denk dat er geen hond meer met de bus reist, als 2 Vandaag een keer een filmpje uitzendt van een met 40 km/h botsende bus met een voorin staande passagier. Ook de zittende passagiers hebben geen gordels. Tassen kun je nergens kwijt. Fijn dat Karla zich bezighoudt met de veiligheid van de automobilist, maar niet met die van het OV.
Nog zoiets: trams. Technisch gezien kunnen ze amper remmen. Alleen daarom al zou je ze moeten verbieden. Ze kunnen in geval van nood ook niet uitwijken. Lekker dan. Toch gaan die krengen best hard.
Heeft Karla eigenlijk ooit laten onderzoeken hoe veel mensen jaarlijks gewond raken door hun 100.000-stratenboek? Tuurlijk is het gevaarlijk, maar laten we wel wezen... wie van jullie kent iemand die een whiplash heeft opgelopen van een knikkend hondje op de hoedenplank...
Yuri