@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

RE: Losliggende spullen in auto straks verboden

di jul 19, 2005 15:36

En een echt levensgevaarlijke hoedenplank? met daarin twee of meer speakers met een gewicht van elk 5 KG mag wel?????? Over bloedlink gesproken....

Onzinnige regels zijn er zat, maar:

Ik vindt dit trouwens nu eens NIET een onzinnige regel. Je hebt er geen weet van met wat voor kracht en snelheid die spullen naar voren knallen bij een aanrijding.
Huisdieren lijkt me idd een probleem, omdat een veiligheidsrek niet de veiligheid, maar meer het gemoed van de bestuurder dient. Die dingen helpen echt geen zak.
Vervoer je beest/dier gewoon in de kofferbak, en zet het skiluik open en haal weg die zooi.

En ik wil niet naar Belgie.... :wink:

pS: Deze regel kan nooit in het voertuigreglement worden opgenomen, omdat het geen inrichtingseis is. Zal wel RVV worden. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Losliggende spullen in auto straks verboden

di jul 19, 2005 15:50

Dit is natuurlijk weer een onzin regel. En als ik een kast moet vervoeren en die schuif in in mijn stationwagen, wat dan?? Is dat een losliggend voorwerp of niet?
Nee, stationwagen is geen losliggend voorwerp. :wink:

En nee, ik wil niet naar belgie. Waarom niet? In ieder geval niet om te vluchten voor mevrouw Peijs.
Dirk - Giulia2000TS

164 Q4

Re: Losliggende spullen in auto straks verboden

di jul 19, 2005 17:09

en zal vanaf 1 januari 2006 gaan gelden.
Dan al?????? :shock: :shock:

Da's toch erg frappant. Ze zitten al zo lang te zeiken om die (onterechte) BPM af te schaffen en dat zou al wel in 2099 kunnen (of was het nou in 2199??), maar dit soort dingen om ons juist geld uit de zak te kloppen (zoals ook dat grijskenteken gedoe) kan altijd al met ingang van gisteren.

Afschieten dat volk.

alfaromeo155

di jul 19, 2005 18:20

Je moet toch zelf weten of je de verantwoording neemt, om spullen los te laten liggen.

Heb mijn straten boek onder de bijrijders stoel liggen. Zou het kunstig vinden als die in m'n nek schiet bij een ongeluk. Is dit nu ook verboden?

Selespeed
Member
Member

di jul 19, 2005 18:39

Een stratenboek mag bijvoorbeeld niet los liggen in de auto. Wordt lekker autorijden dan met constant het stratenboek in je hand.

En mijn kleine kinderen dan, die mogen dus ook geen speeltjes meer meenemen voor onderweg. Zal lekker gezellig worden.

Wat een kötregering hebben we toch. Natuurlijk zijn zware / scherpe voorwerpen levensgevaarlijke projectielen in de auto bij een ongeluk. Maar daarvoor heb je echt geen wetgeving voor nodig.
Afbeelding

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jul 19, 2005 18:46

Haha, die Karla toch. Dus als ik straks een keer achterpassagiers meeneem, moeten die wel even hun eventuele bril afzetten. Lenzen is een twijfelgevalletje. Je hoed mag straks alleen nog op de hoedenplank als deze op minstens drie punten op die hoedenplank zit gepopnageld. Ik zie nog geweldige nieuwe mogelijkheden voor onze geliefde Karla.

Autostoelen, gordels, noem maar op, ze worden allemaal ontworpen om te functioneren tot een zekere belasting. Hoe groot die is, weet ik niet, maar Karla vast wel. Als nu blijkt dat 'de' autofabrikant, afgezien van de veiligheidsfactor waar niet aan getornd mag worden, rekent met mensen van 120 kg, dan is het straks gewoon verboden om in een auto te reizen als je zwaarder bent. Ook al ben je 2 meter 15. Tenzij je dus in de kofferbak gaat liggen.

Ik ben overigens donders benieuwd wat er nu in de stadsbus moet gebeuren, waar mensen moeten staan. Ik denk dat er geen hond meer met de bus reist, als 2 Vandaag een keer een filmpje uitzendt van een met 40 km/h botsende bus met een voorin staande passagier. Ook de zittende passagiers hebben geen gordels. Tassen kun je nergens kwijt. Fijn dat Karla zich bezighoudt met de veiligheid van de automobilist, maar niet met die van het OV.

Nog zoiets: trams. Technisch gezien kunnen ze amper remmen. Alleen daarom al zou je ze moeten verbieden. Ze kunnen in geval van nood ook niet uitwijken. Lekker dan. Toch gaan die krengen best hard.

Heeft Karla eigenlijk ooit laten onderzoeken hoe veel mensen jaarlijks gewond raken door hun 100.000-stratenboek? Tuurlijk is het gevaarlijk, maar laten we wel wezen... wie van jullie kent iemand die een whiplash heeft opgelopen van een knikkend hondje op de hoedenplank... :?:

Yuri
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

edwin
Junior Member
Junior Member

di jul 19, 2005 19:09

wie van jullie kent iemand die een whiplash heeft opgelopen van een knikkend hondje op de hoedenplank... :?:

Yuri
Waarschijnlijk is dat de enige rede van de wet, ze wilt van al die irritante hondjes af :P

Ed

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jul 19, 2005 19:24

Ik vind het ook geen onzin regel. Ik heb ook nooit losse voorwerpen in de auto liggen. Een EHBO kist kan maar liefst 20 keer zo zwaar worden bij een aanrijding. Wel eens een vrachtwagen gezien in een kettingbotsing met 40 ton lading in de cabine? Op zich is de regel dus wel goed, maar wie gaat dat allemaal controleren? En hoe? En wat kost dat wel niet? Dat zou ik wel eens willen weten. Dat lijkt mij een onmogelijke opgave. Of worden de Melkertbanen weer in het leven geroepen? :?

Luc33
Guru
Guru

di jul 19, 2005 19:33

Ik zie oom agent mij al aanhouden: "Ja meneer uw rooster van uw box ligt los...... BEKEURING!" :P
Luc
33 1.7 16v
146 JTD

Dinky Boy
Miniaturista

di jul 19, 2005 19:44

maar wie gaat dat allemaal controleren?
Hoor net op het journaal dat de politie dat per keer moet beoordelen. Gefeliciteerd mevrouw Peijs, een wet zonder objectieve normen :evil:

Daar maak je iederéén ongelukkig mee, zowel de automobilist als de agent. :(

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jul 19, 2005 20:16

Daar maak je iederéén ongelukkig mee, zowel de automobilist als de agent. :(

Ik denk toch meer de automobilist. Die constatering door oom agent gaat geld kosten. Hoeveel? 140 euro dan maar. Het moet natuurlijk niet te weinig zijn. Gelijk trekken met het handsfree bellen. :evil:

164 Q4

di jul 19, 2005 20:32

'Ja hallo meneer, mogen we uw rijbewijs even zien?'

-Oh, die heb ik niet bij me. Leek me verstandiger.

'Hoezo?' :-s

-Die laat ik altijd los op de bijrijdersstoel slingeren en dat mag niet meer. Niet dat ik een bekeuring krijg of daardoor zelfs zwaargewond kan raken.

'Dat wordt dan een bekeuring voor het niet bij zich hebben van de autopapieren!'

-Nou, lekker dan :? .

*maar als deze bestuurder straks met 80 achterop een stilstaande vrachtauto zou klappen zal hij niet gewond kunnen raken door losslingerende autopapieren :thumbs: (nee, niet daardoor...)*

Zal in december m'n hoedenplank nog even goed stofzuigen, niet dat daar rondslingerend stof blijft liggen. Veel te gevaarlijk :blue_lol: . Wat een nanni-state is Nederland toch......

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jul 19, 2005 20:34

Ik heb net gehoord dat "zwevende zekeringen" ook verboden zijn.... \:D/
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jul 19, 2005 20:44

Ik heb net gehoord dat "zwevende zekeringen" ook verboden zijn.... \:D/
En ik heb net gehoord dat per 1 April 2006 verplicht wordt oom een bouwhelm te dragen in de auto. Safety first. :^o Per 1 April 2007 een kuisheidsgordel. Per 1 April 2008 een reddingboei. Je weet maar nooit tenslotte.

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jul 19, 2005 20:52

Nou deze natuurlijk. Maar hoe bevestig je de handel van Bruinsma nu op je lastdrager... :schrik: :schrik:
Afbeelding

gestrande schepen zitten iig vast... :blue_lol:
Laatst gewijzigd door @lfa@lgra op di jul 19, 2005 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”