Mooi verwoord!
Het is nu dus tijd om een van de laatste "italiaanse" Alfa's te kopen. Net als de 75 de laatste echte Alfa was.
Ik hoop in ieder geval dat Alfa de kans krijgt om de hun auto's beter te maken met de leuke dingen die de Amerikanen kunnen bieden. Simpel shoppen in elkaars magazijn kan flink verkeerd uitpakken, shoppen in elkaar engineerings afdeling kan nog wel eens leuk worden. Een V8 heeft inderdaad een heel ander karakter dan de Italiaanse V6-en. Maar dat verschil bestaat ook al tussen de 3,2 uit de 156 GTA en de 3,2 in de 159. Ander blok, dus ander karakter. Een "vette" V8 die door de heren van (bijvoorbeeld) Masserati onder handen is genomen kan voor het topmodel een hele fijne GT opleveren. Een felle Italiaanse V6 voor de liefhebber van sportief rijden en je bent aan de bovenkant van het segment een heel eind.
Misschien is het tijdperk van Alfa zoals wij het ons voorstellen voorbij...aan de andere kant, de niche markten worden de laatste jaren heftig bewerkt. Wie weet kan/mag Alfa hier op inspelen en weer (relatief) kleine oplages leuke sportieve auto's maken! Laat SUV's, cross overs, volume modellen aan de andere badges als Fiat en Chrystler over. Dodge en Alfa kunnen dan de respectievelijke Amerikaanse en Europese markten van sportief lekkers voorzien.
You may say I'm a dreamer but I'm not the only one...
