@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

Re: RE: Torsiestang 156: geen waarborg ??????

wo mei 25, 2005 19:04

tja, eerder melding maken....waarom ? de wagen is nog onder volle fabrieksgarantie tot eind augustus 2005 !
ik vraag niet de garantie te verlengen of zo, ik vraag om iets te repareren aan een wagen die nog onder volle fabrieksgarantie valt !
Das toch te zot voor woorden. :shock: Wat is dat voor dealer.?? Als hij het probleem wel onderkent zal hij ook actie moeten ondernemen lijkt me... Die rubbers moeten toch gemaakt zijn om een wagenleeftijd mee te gaan, dus geen discussie en vervangen die zooi. Ik neem aan dat je hier tenminste over de officiele fabrieksgarantie spreekt, of zondert die ook rubberdelen uit????

Voor montage kunnen ze toch simpel de beugels demonteren, het rubber doorsnijden, erom zetten en de beugels weer op hun plek zetten?? Kwestie van 10 minuten???
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Remco S
Guru
Guru

wo mei 25, 2005 19:06

[quote=Das toch te zot voor woorden. :shock: Wat is dat voor dealer.?? Als hij het probleem wel onderkent zal hij ook actie moeten ondernemen lijkt me... Die rubbers moeten toch gemaakt zijn om een wagenleeftijd mee te gaan, dus geen discussie en vervangen die zooi. Ik neem aan dat je hier tenminste over de officiele fabrieksgarantie spreekt, of zondert die ook rubberdelen uit????[/quote]

hier ben ik het mee eens, net so als de achter reactie armen en de silentblocks.

maar aan de andere kant moet je ook wel kijken wat voor wegen we hier in nederland hebben. Volgens mij zijn wij het land met de meeste verkeersdrempels. Op iedere hoek van de straat vind je die klere dingen wat in andere landen niet het geval is.
Laatst gewijzigd door Remco S op wo mei 25, 2005 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Andretti Molletti

RE: Torsiestang 156: geen waarborg ??????

wo mei 25, 2005 19:06

Misschien kan de dealer het even zwart op wit zetten voor je advocaat ;)

psillen
Guru
Guru

wo mei 25, 2005 23:08

maar aan de andere kant moet je ook wel kijken wat voor wegen we hier in nederland hebben. Volgens mij zijn wij het land met de meeste verkeersdrempels. Op iedere hoek van de straat vind je die klere dingen wat in andere landen niet het geval is.
Klopt. In veel andere landen repareren ze de wegen niet, dan komen er vanzelf hobbels in, maar kost niets. Da's dus veel slimmer. :wink:

Die garagist moet niet moeilijk doen. Repareren en de rekening naar de importeur sturen wegens garantie. Tenzij de importeur in België daarover lastig doet? Kan een reden voor de dealer zijn geen actie te nemen, omdat hij zelf met de kosten blijft zitten.

@Michel,
Woon je ergens aan de grens? Als de auto in de EU is gekocht, moet een Nederlandse dealer de reparatie ook onder garantie uitvoeren. Dat is mogelijk nog een optie.
Alfetta Gt, 1975
Ooit gehad: Giulia Super 1.6 1971; 33 1.3 1988; 75 1.8 carb. 1989; 146 1.6 boxer 1995; 156 1.8TS 1999; 156 JTS Selespeed 2003; 159 SW 1.9JTDm16v, 2006; 159 SW 2.0JTDm16v, 2010

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do mei 26, 2005 08:58

Ik ga vandaag Fiat (bah) Auto Belgio eens aanschrijven, horen wat zij te zeggen hebben....
Volgens de dealer zijn die rubbers niet afzonderlijk te vervangen / te verkrijgen :? so what ? vervang dan de ganse stang hé, waar dient anders garantie voor ? Gaan ze binnenkort ook bakken en motoren uitsluiten van garantie ? :evil:

@ @@ ik spreek uiteraard over de fabrieksgarantie. Ik heb de wagen nieuw gekocht in augustus 2003 en Alfa geeft 2 jaar volledige waarborg. Daarom dat ik zo boos ben ! :evil:

@ psillen: ik woon op 2 km van Nederland, dus jouw tip is misschien een optie ! :thumbs:
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

sudsuper

do mei 26, 2005 13:17

dit valt onder de garantievoorwaarden zoals ze in nederland gelden, voor belgie
mag je er vanuit gaan dat het ook het geval is.

ps ik werk bij een dealer op de receptie

groet en succes
erik

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Torsiestang 156: geen waarborg ?? + alles balen dezer da

do mei 26, 2005 14:22

Zo had ik 't ook begrepen, Remco. de jongste dagen zijn gewoon baal-dagen:
m'n kentekens van de Bertone zijn er ook nog niet, door een fout van de verzekeringsmaatschappij (ik had 'm gezegd welke procedure te volgen en HIJ wist 't beter natuurlijk :evil: :evil: :evil: :evil: )
met een beetje pech heb ik ze zelfs niet voor de Limburgrit ! :evil:

Sinus 2600 Spider
Guru
Guru

do mei 26, 2005 17:17

Die kentekens moet toch wl lukken, anders op risico mee naar de Limburgrit he.

Ene die stabi dat moet garantie zijn hoor. Dat is echt geen slijtagegevoelig onderdeel zoals de banden. Dus gewoon naar de importeur bellen om opheldering.
SCARB-Lid: 1719
BMW 520d M
AR Spider 3.2 V6 Q4 Q-tronic (2007)

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

do mei 26, 2005 17:31

Dit valt gewoon onder de garantie. Het is namelijk een gebrek wat niet bij de redelijke verwachting van het produkt hoort. Zelfs al gebeurt dit na de officieele garantieperiode dan nog is er een redelijke verwachting waarbinnen het produkt moet functioneren. Dus laat het hem even op papier zetten voor je advocaat of laat hem nog een keertje bellen met de importeur. Wedden dat het opeens wel kan? :wink:
Dirk - Giulia2000TS

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do mei 26, 2005 17:51

mailtje naar de importeur is al weg ;)

@Sinus: ik rijd de rit sowieso mee, in 't slechtste geval met 33 of 156.
Maar 't zou leuker zijn met de Bert, samen met Jasparon, zoals afgesproken !
tja, de kentekens vervallen morgen (de nederlandse), hier in België veeg ik er m'n **censuur** aan, in NL is dat even iets anders....oom agent kent die borden en kan ze meteen sjekken in z'n grote-boeven-computer ! ;)

Hans156
Advanced Member
Advanced Member

do mei 26, 2005 21:53

Gisteren bij garage Baak (Voorschoten Z-H) enige uitleg gehad over de 156 en de diverse kraakjes, piep-en rammeltjes van onder af, wij Alfisten hanteren dan direct de kreet "draagarmen", maar nu zelf gezien dat ook van heel veel andere zaken (reactiestangen en meer van dat ? ) de verbindingspunten allemaal in rubber gevulcaniseerd zitten opgesloten. En rubbers apart zijn niet te vervangen omdat die met de verbindingspunten een geheel vormen.

Indien deze onder spanning worden gebracht en ze iets versleten (droog) zijn laat de vulcanisatie los en treedt dat gekraak, gepiep en gerammel op.
Doch het is helemaal niet gezegt dat het altijd b.v. draagarmen of reactiestangen zijn want zoals ik al opmerkte er zit genoeg onder het bakkie dat e.e.a. kan veroorzaken.

Sommige dealers zullen direct draagarmen vervangen en achteraf hoor je van de Alfisten "nieuwe draagarmen en nog steeds kraken, piepen en rammelen", een versleten draagarm kun je constateren door het wiel op een bepaalde wijze op speling te controleren.

M.a.w. vaak voor nop laten vervangen die draagarmen en/of reactiestangen, terwijl het in een ander onderdeel gezocht moet worden.(dat is dus mijn eigen mening)

Wat betreft garantie 24 maanden op alles, anders in het contract kijken bij uitsluitingen m.b.t. garantie. Niets aangegeven dan gewoon onder garantie boeltje laten nakijken en eventueel vervangen.

Ik ben trouwens met garage Baak uit Voorschoten bezig een kortingsregeling voor leden te bewerkstelligen, op service beurten, verv. koppelingen, distributie enz. Nader bericht volgt.
156 18TS 16V (Nero Fuoco)

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

vr mei 27, 2005 10:53

Baak is een goede garage..

Oom van mij reed vroeger nog Alfa en carburatie stellen was een ritueel. Afstellen, een
stukje rijden, nog een keer afstellen, weer een stukje rijden. Piet precies.

RiniV6
Full Member
Full Member

vr mei 27, 2005 14:11

Bij ons (off. alfa dealer) valt dit gewoon onder garantie. Vervangen van de complete stab. stang is zo gebeurt. Half uur, hooguit drie kwartier.
- Alfa Stelvio 2.0
- Alfa Giulia Super
- Maserati Quattroporte Sport GT S

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”