Als je meer kilometers maakt gaan zowel de verzekering als de afschrijving omhoog, dus het klopt maar ten dele wat je schrijft.
Weet ik...
Je kan de berekening zo moeilijk maken als je wil. Meer kilometers maken betekent inderdaad een lagere inruilprijs en dus hogere afschrijving (BPM afschrijving is daarentegen volgens mij nog steeds het grootste deel). Afhankelijk van je prive kilometers en je verzekeraar kan je ook in een hogere prijsklasse voor je verzekering terechtkomen. Je kan het zelfs nog verder compliceren door te stellen dat het zakelijk gebruik tevens doorslaggevend is geweest voor de keuze van een duurdere auto dan je anders had gekozen.
Het hangt er iid vanaf hoe de verhoudingen privé/zakelijk gebruik liggen of het interessant is om zover door te rekenen. Ik kom i.i.g. met 10k km privé en 40k km zakelijk op geen stukken na uit met die 19 cent per km. Met die verhoudingen gaan verzekering en afschrijving best behoorlijk meetellen. Als de verhoudingen minder extreem liggen kom je waarschijnlijk een stuk dichter in de buurt.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos