pietrobq4
Junior Member
Junior Member

RE: Iemand geld voor een 8C Competizione?

do aug 07, 2008 10:41

De selectie van de liefhebbers daar kun je grote vraagtekens bij zetten. Bij de niet verkozen 60 ingeschrevenen zaten zeker enige echte liefhebbers. :shock:

Voor de rest handel is handel en wat de ''gek'' er voor geeft, dat is met alles zo. Kijk eens naar prijsontwikkeling bij de huizen ! :oops:

Er zullen zeker nog meer Alfa Romeo's 8 C 's te koop komen, in Duitsland staan 2 te koop en in Engeland eentje. Als je een gevulde bankrekening hebt kun je een hele garage vullen ! Succes. :roll:
Versnellen = Versmallen. Verbreden = Vertragen.

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Iemand geld voor een 8C Competizione?

do aug 07, 2008 13:16

De groenteboer en de bakker hebben een flatscreen TV aan de muur thuis en ik heb gehoord dat ze nog eens met het hele gezin twee weken naar Spanje gaan ook. Van mijn centen! Ze vragen meer voor dat halfje bruin en die bloemkool dan het hen zelf heeft gekost. Het is een grof schandaal! Stelletje sjacheraars!
Als hetbrood en de groente nu alleen voor lechte liefhebbers bedoeld was.. Maar ze verkopen het ook nog eens aan Jan en alleman! ;)
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

sudman1500
Advanced Member
Advanced Member

do aug 07, 2008 18:44

Alfa onwaardig !
Zulk een superb bolide bij zo'n sjaggeraar !

Wat een belachelijke reactie!
Misschien wat overtrokken reactie.

Maar was ook mijn eerste gedachte, dat ik het een beetje jammer vind dat een dergelijke auto bij een dergelijke handelaar te koop staat. UIt eigen ervaring zou dit niet mijn eerste adres zijn voor een 8c (of andere Alfa). Maar slim is het wel, en handel ook, dus waarom niet :? 8)

Groet Sudman
Jeder Popel fährt 'nen Opel
Jeder Affe fährt 'nen Ford
Jeder Blödmann fährt 'nen Porsche
jeder Arsch 'nen Audi Sport
Jeder Spinner fährt 'nen Manta
jeder Dödel Jaguar
Nur Genießer fahren Alfa
und sind immer schneller da

prosper
Full Member
Full Member

do aug 07, 2008 20:29

Zou je als potentieel klant in de 8C wél een proefrit mogen maken van Dhr Milano? Dit in tegenstelling tot de meeste overige okaasies... Heb ooit de vraag gesteld of ik een stukje mocht rijden in een 156 V6 (jaren geleden alweer). Dat kon, na een hoop gedoe, maar dan MOEST ik de auto wel kopen... NU vraag ik je :shock:

Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice

do aug 07, 2008 21:41

Ik vind het wel een treffende opmerking. Elke andere auto waar je 1500km vanaf de showroom mee heb gereden is minstens 10% in waarde gedaald. Hier is gewoon ruim 25% bovenop gegaan en dan nog durven beweren dat de auto uitsluitend is aangeschaft omwille van een publiciteitscampagne. De meeste bedrijven betalen voor een publiciteitscampagne!
Misschien geen alledaagse vergelijking, maar als ik kijk naar Ferrari's met een dikke levertijd, gaan ze tweedehands ook voor meer weg dan nieuw. Denk dat je deze bolide met gelimiteerde oplage gerust op dat niveau mag plaatsen.
Lijkt me geen echte vergelijking, zelfs als deze alledaags zou zijn.

Of je in deze prijsklasse echte liefhebbers kunt vinden weet ik niet. Het staat daarentegen wel vast dat de importeur zich bij zijn selectie van de kopers heeft laten leiden door hun status als BN'er of persoonlijke relatie. De echte liefhebbers hebben dus nooit een kans gehad en kunnen de auto nu nog uitsluitend tegen een woekerwinst van een van zijn vriendjes kopen.

Dat soort handel moet je eens op de Beurs proberen...

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

vr aug 08, 2008 14:28

Gewoon nog 500 wagens maken en daarna nog 500 en dan nog 500.
Blijkbaar zijn er genoeg liefhebbers. Het voordeel is dat je zogenaamde "niet liefhebbers aka speculanten" de wind uit de zeilen neemt.
Het zal een echte liefhebber worst zijn dat er 500 of 100 of 5000 8C rondrijden.

Ook leuker om naar te kijken, niet dat het zo nodig voor mij moet. Ik ga wel naar de PC-Hooft.

De opmerking van Prosper is herkenbaar, maar dan wel wat jaren terug. Tegenwoordig zijn ze volgens mij wat klantvriendelijker.
Maar ik kan mij nog herinneren dat ze in een veredelde bouwkeet zaten.
Dan kom je helemaal vanuit Amsterdam naar Dordrecht om een wagen te kopen en mag je in eerste instantie niet in proefrijden.

Wil je de wagen wel kopen? Ja wat denk je... ik kom helemaal uit Amsterdam om hier in je keet aan mijn kont te krabben.....
Uiteindelijk hebben we door de jaren heen toch prima wagens gekocht bij deze jongens.

Pericoloso
Guru
Guru

vr aug 08, 2008 15:00

@ Gordon: je hebt helemaal gelijk.

Het is moeilijk Alfa op klantvriendelijke akties te betrappen helaas. Allemaal korte termijn gericht, en vervelende inzichzelf gekeerde organisatie. Dat was vroeger al, jaren 70-80, en is helaas onder Kroymans niet anders.

Maar ja die auto's he??? Alfa heeft eigenlijk geen auto voor me op dit moment ( geen nieuwe 166 en het lukt me niet om mezelf enthousisat te maken voor een 159 SW ) maar het lukt me nog niet echt om een andere bak te kopen. Misschien een A6 Avant, saaier ok, maar dat ding zit zooooo goed in elkaar, en rijdt als een rots.
SCARB 680.
Nu: 159 SW 1750 Tbi Ti, Abarth 595 Competizione, Peu 504 cabrio.
Ooit: Alfasud 1.5, Sprint 1.5 QV, Alfasud 1.3 SC, Alfetta 1.8, Alfetta 2.0 QO, Alfetta 2.0, Giulia Super 1.3, 33 1.7 QV 16V, Spider 2.0, 156 2.0 TS, 147 1.6 TS, 166 2.5 V6.

prosper
Full Member
Full Member

vr aug 08, 2008 16:37

Gewoon nog 500 wagens maken en daarna nog 500 en dan nog 500.
Blijkbaar zijn er genoeg liefhebbers. Het voordeel is dat je zogenaamde "niet liefhebbers aka speculanten" de wind uit de zeilen neemt.
Het zal een echte liefhebber worst zijn dat er 500 of 100 of 5000 8C rondrijden.

Ook leuker om naar te kijken, niet dat het zo nodig voor mij moet. Ik ga wel naar de PC-Hooft.

De opmerking van Prosper is herkenbaar, maar dan wel wat jaren terug. Tegenwoordig zijn ze volgens mij wat klantvriendelijker.
Maar ik kan mij nog herinneren dat ze in een veredelde bouwkeet zaten.
Dan kom je helemaal vanuit Amsterdam naar Dordrecht om een wagen te kopen en mag je in eerste instantie niet in proefrijden.

Wil je de wagen wel kopen? Ja wat denk je... ik kom helemaal uit Amsterdam om hier in je keet aan mijn kont te krabben.....
Uiteindelijk hebben we door de jaren heen toch prima wagens gekocht bij deze jongens.
Roy, goed te horen dat ik een medestander heb! Is inderdaad al weer wat jaartjes geleden, maar vond de benadering op zijn zachtst gezegd erg vreemd... Je komt inderdaad om een auto te kopen, niet om in de maling genomen te worden. mar nogmaals, is al jaaaaaren gelden, en ben er sindsdien niet meer geweest, dus mijn ervaring is niet erg recent. En dan nog: alles wat daar verkocht wordt (ok, bijna alles...) is ook elders verkrijgbaar :lol:

SQUADRA LEO
Guru
Guru

vr aug 08, 2008 17:04

Je moet niet vergeten hoeveel mensen langskomen om enkel proef te rijden. :evil:
Onder het motto : We weten genoeg we gaan er thuis over nadenken.

Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

m.brandon
Advanced Member
Advanced Member

vr aug 08, 2008 17:05

Ach, je kon hier natuurlijk op wachten. Het probleem met dit soort auto's is dat ze altijd naar mensen met een goed netwerk gaan en nooit naar de echte liefhebbers die het kunnen betalen. Met de Ferrari Enzo was het niet anders hoor. Mocht ook niet mee gespeculeerd worden, maar dat gebeurde ook.

Echter, Ferrari die zegt dat er niet mee gespeculeerd mag worden, maar in realiteit interesseert het ze geen drol. Sterker nog, het is beter voor het merk als er wél mee gespeculeerd wordt.

AlfaRomeo moet het echter hebben van liefhebbers en niet van een "onaantastbaar merk" zoals Ferrari.
Nu: Koos Alfaloos

Gehad:
OMGWTF
Giulia 1300 Super met Arese 1750 blok en sper-dif
Giulia 1300 Super
156 2.4 JTD squadra tuning
GTV 2.0 V6 TB
156 1.9 JTD squadra tuning
145 1.7 16V

prosper
Full Member
Full Member

vr aug 08, 2008 17:12

AlfaRomeo moet het echter hebben van liefhebbers en niet van een "onaantastbaar merk" zoals Ferrari.[/quote]

Had het zelf niet mooier kunnen zeggen, chapeau! :thumbs:

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

vr aug 08, 2008 23:17

Je moet niet vergeten hoeveel mensen langskomen om enkel proef te rijden. :evil:

Leo.

Een auto is geen halfje brood, koop er ook geen een, zonder proef gereden te hebben... lijkt me niet zo raar!
Vind ik het niet 100% mijn auto, laat ik hem lekker staan...
Maar daar gaat de discussie hier niet over!

Volgens mij heeft eenieder zelf het recht om zijn gekochtte auto weer door te verkopen, al is het na 1 dag!
Dat een 8C dan duurder is als nieuw, kijk ik niet van op!

SQUADRA LEO
Guru
Guru

za aug 09, 2008 10:49

Leo.

Een auto is geen halfje brood, koop er ook geen een, zonder proef gereden te hebben... lijkt me niet zo raar!
Vind ik het niet 100% mijn auto, laat ik hem lekker staan...
Dat staat er ook niet. Veel mensen komen langs om enkel een ritje te maken zonder de intentie hebben de auto te kopen.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

za aug 09, 2008 10:54

Ik niet....
Ik denk trouwens dat ik binnenkort een zondag de 8C voor een proefritje ga halen, richting Assen bijvoorbeeld :wink:
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

za aug 09, 2008 11:13

Op het Spettacolo kan je de diverse(!) eigenaren eens aan de tand voelen over hun aankoopmotieven. ;)

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”