Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: gepakt door politie...2de hypotheek?

za jun 14, 2008 14:58

Niet met een geschorst kenteken.... daar mag je simpelweg niet mee op straat komen.
Ik dacht dat de manier om je auto uit een schorsing te halen, was dmv een APK keuring en dat je daarom via de kortste route naar een APK keuringsstation mocht rijden.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: gepakt door politie...2de hypotheek?

za jun 14, 2008 15:09

zo heb ik het toen ook gedaan...

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za jun 14, 2008 15:23

Auto uit de schorsing halen moet op het postkantoor officieel. *voor* je er mee op de openbare weg gaat rijden. Op het moment dat je hem laat keuren zou het goed kunnen dat ze je dan automatisch uit de schorsing halen, maar dan mag je er voor de APK dus niet mee op de openbare weg. Hoeveel tijd heeft die auto geschorst gestaan en was ie niet al belastingvrij? De boete voor met een geschorst kenteken (en evt zonder APK) rijden zal denk ik nog wel meevallen. Niet betaalde wegenbelasting is meestal een naheffing die het dubbele is van de tijd dat je geschorst hebt (gereden of niet). Als je dus in die periode al een belastingvrije auto had, zal het wel loslopen met de naheffing he?

aralfa
Member
Member

za jun 14, 2008 15:55

Niet met een geschorst kenteken.... daar mag je simpelweg niet mee op straat komen.
Ik dacht dat de manier om je auto uit een schorsing te halen, was dmv een APK keuring en dat je daarom via de kortste route naar een APK keuringsstation mocht rijden.
hoorde dat na hetintreding wegenbelasting de auto binnen 24uur gekeurt moet zijn

Martin H
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

za jun 14, 2008 17:04

Jullie maken er een "kip en ei" verhaal van, want wat moet je als de auto wordt afgekeurd terwijl je hem weer hebt aangemeld?
Daarom hier even de juiste methode (heb ik zelf ook niet gehanteerd :oops: )
Schorsen en APK
U kunt als kentekenhouder de geldigheid van een voertuig laten schorsen. Tijdens de schorsing heeft u een vrijstelling van de voertuiggebonden verplichtingen. Eén daarvan is de APK-keuringsplicht.

Zodra de schorsing afloopt moet u weer aan alle verplichtingen voldoen, dus ook aan de APK-plicht. Zorg er daarom voor dat uw voertuig aan het einde van de schorsingsperiode weer APK-goedgekeurd is. U kunt uw voertuig laten keuren vlak voordat de schorsing afloopt.

Tijdens de schorsing van uw voertuig kunt u een vrijstellling voor de motorrijtuigenbelasting van één dag aanvragen om de APK te laten uitvoeren. U mag dan met het geschorste voertuig van de openbare weg gebruik maken om naar de plaats van de keuring te gaan. U moet deze vrijstelling schriftelijk aanvragen bij de Belastingdienst, Centrale Administratie, Autoheffingen.
Zorg er wel voor dat u de vrijstelling tijdig aanvraagt en dat het voertuig op de bewuste dag verzekerd is.
Vrijstelling voor 1 dag aanvragen dus

voor overige vragen: http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/auto/schorsen

pe1ryx
Advanced Member
Advanced Member

za jun 14, 2008 17:36

het gekke is dat ik gewoon terug kon rijden en ze zijn me niet eens achterna gereden...zo een groot vergrijp kan het dan toch ook weer niet zijn?auto is 6mnd geschorst en wordt over 5 weken belastingvrij . had ook geen papieren bij me dus als ik het voor laat komen dan heb ik daar nooit gereden. :-k :?: :idea:

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

za jun 14, 2008 17:42

heb helemaal geen geel gehad,alles werd in een klein boekje opgeschreven waar ik ook voor heb moeten tekenen...
dan zou ik het helemaal maar even afwachten... grote kans dat er helemaal geen beschikking komt....
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

STannie

za jun 14, 2008 19:02

overschrijding van 55 tot 60 km/h
ˆ 470*
ˆ 560*

deze heb ik laatst gehad
zonder van je geld
:roll:

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za jun 14, 2008 23:16

Oh tsja, ik moet die van 1 februari nog in de bus krijgen, die gaat 780 pegels worden... Die 2 van 2 jaar geleden heb ik net betaald, samen bijna 1000 euro. Kan je een leuk karretje van kopen, of heeel veel LPG, of een leuke schroefset van Intrax of ....

Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

za jun 14, 2008 23:26

Hoe spichtig reageer jij tegenwoordig op Golfjes mk4? :jumping:
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

midi
Member
Member

zo jun 15, 2008 00:04

Wat ik me afvraag is of je wel verzekerd ben als je een aanrijding maakt met een niet APK gekeurde wagen??
Moet namelijk binnenkort zelf ook mijn auto laten keuren terwijl die geschorst is (hij is al wegenbelasting vrij). Het is hooguit 2000 meter rijden, maar stel je voor dat je een ongeluk maakt. Wil niet de rest van me leven betalen voor iemand in een rolstoel (ga uit van het ergste) omdat ik geen APK had en de verzekering zo onder hun polis uit komt, en niet uitkeerd . De auto is uiteraard wel verzekerd!!

Denk dat veel mensen daar niet bij stil staan, maar dat is waar ik bang voor ben.

gr midi

Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

zo jun 15, 2008 00:39

Volgens de voorwaarden van je verzekering moet je auto APK gekeurd zijn, technisch gezien ben je dus niet verzekerd, in de praktijk zal verzekering hier alleen naar verwijzen als het ongeluk is veroorzaakt door een technisch mankement welke de apk-keuringseis niet zou doorstaan.

Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice

zo jun 15, 2008 00:40

Volgens de voorwaarden van je verzekering moet je auto APK gekeurd zijn, technisch gezien ben je dus niet verzekerd, in de praktijk zal verzekering hier alleen naar verwijzen als het ongeluk is veroorzaakt door een technisch mankement welke de apk-keuringseis niet zou doorstaan.
ga daar maar niet te snel vanuit

wat dat betreft zijn verzekeraars de grootste schooiers die er bestaan, als ze ook maar half onder een uitkering uit kunnen komen, zulen ze het zeker niet laten, staat niet voor niets in de kleine lettertjes dat verzekerde objecten moeten voldoen aan alle wettelijke eisen ;)
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

zo jun 15, 2008 01:27

Wizzman had laatst in zijn onderschrift iets als: Ik rem niet voor Evo's.

Schijnbaar nu wel, gaat hem te duur worden om niet te remmen (en dus op de foto te komen?) :jumping:

Hylke
Moderator
Moderator
Contacteer: Website

zo jun 15, 2008 13:37

Had hij het aan moeten passen aan R32's :wink:
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

Giulia 2.0 ‘18
GSX-S '22

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”