vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Nou nou, tis zover hoor: Gedragscode autobedrijven

wo apr 20, 2005 16:20

goh... blijkbaar heb ik redelijk mazzel als ik dit allemaal lees...

Eigenlijk is bij mij nooit iets vervangen zonder overleg (altijd netjes gebeld).
En er wordt ook altijd vooraf even overlegd wat te doen bij bv APK keuring en de controle vooraf. Kleinere dingen mogen van mij vervangen worden indien nodig voor de APK (ruitenwisserbladen, lampjes en zo) voor gortere zaken bellen.

Volgens mij is het ook gewoon een kwestie van goede afspraken maken...

Dat er een schriftelijke gedragscode komt... tja triest dat het nodig is, en ook triest dat je als klant zonder zo`n code blijkbaar geen poot hebt om op te staan bij een conflict.

Aan de andere kant, gewoon niet betalen is een optie, maar ja dan krijg je de discussie dat je de auto niet meekrijgt.
Anderszijds moeten zij maar aantonen dat het nodig was (en dus inderdaad het oude onderdeel niet zomaar weggooien ).

Zij roepen de discussies natuurlijk over zichzelf af, maar 99% van de klanten kiest eieren voor zijn geld, en betaald (en gaat vervolgens naar een andere garage...)
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

Re: RE: Nou nou, tis zover hoor: Gedragscode autobedrijven

wo apr 20, 2005 18:49

Aan de andere kant, gewoon niet betalen is een optie, maar ja dan krijg je de discussie dat je de auto niet meekrijgt.
Anderszijds moeten zij maar aantonen dat het nodig was (en dus inderdaad het oude onderdeel niet zomaar weggooien ).
Nee, tuurlijk "gewoon niet betalen kan ook niet" ..

Maar je hoeft niet te accepteren dat men onderdelen vervangt welke niet zijn doorgesproken of overeengekomen, tenzij (lijkt mij) omwillen van goedkeur tbv APK het noodzakelijk is dat het onderdeel wordt vervangen EN...
Men zelf heeft aangegeven bij geven van "opdracht" heeft meegeven dat alles moet worden gerepareerd.

Ikzelf heb wel s een conflikt met een garagehouder gehad omtrent zulke ongevraagde werkzaamheden.
Er stonden meerdere mensen (klanten) in de garage.
Ik heb hem toen duidelijk gemaakt dat:
- hij het weer kon demonteren
- of de onderdelen niet kreeg betaald.

De garagehouder heeft voor de laatste optie gekozen.
Nu waren de vervangen onderdelen niet zo duur maar mij ging het ook meer om het principe. :wink:

matra sports
Guru
Guru

wo apr 20, 2005 21:36

Goed gedaan Alfettaowner !
Als je respectloos wordt behandelt moet het maar via een andere weg ! Dan kunnen sommige mensen wel zeggen dat dat net zo erg is, maar daar heb ik lak aan. ik moet werken voor mijn centen en als iemand mij oplicht danwel als achterlijk behandelt komt er stennes.......
:thumbs:

Hans156
Advanced Member
Advanced Member

zo apr 24, 2005 00:18

Wat is dat toch fijn he' al die betrouwbare garagisten, je zou er toch doodziek van worden.
Sommigen maken er echt een potje van en wij maar betalen.....moet ik bijna van over mijn nek.......... alhoewel bijna..!!!!!!!!!!!!!!!!

Afbeelding
156 18TS 16V (Nero Fuoco)

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”