En ik weet niet wat je persoonlijke smaak is, maar als ik nog wat toe mag voegen: maak een zo 'clean' mogelijk ontwerp, zonder al die geforceerde vouwen en convex/concaaf-overgangen die een 'modern' auto-ontwerp vaak ontsieren. Volgens mij dateren die het ontwerp in extreme mate, maar ik kan het ook mis hebben natuurlijk. Probeer een soort sculptuur te maken dat juist zonder 'art pour l'art' een samenhangend geheel is met een eigen merkidentiteit.
nu zal ik misschien hoongelach over me afroepen, maar een Citroën C6 vind ik een ijzersterk vormgegeven auto. Niet overdreven, maar ook zonder badges en logo's zie je meteen dat het maar één merk kan zijn.
Kan me hier zeker in vinden.
Er zijn maar weinig en dan bedoel ik ook heel weinig moderne auto's die me kunnen bekoren, vaak inderdaad vanwege de geforceerde vormgeving.
Autoontwerpers proberen naar mijn mening veel te vaak te hard een moderne en futuristische auto te maken wat resulteert in allerhande gebakjes waar elke logische lijn in ontbreekt.
De citroen is inderdaad een mooi voorbeeld van een auto die de merkidentiteit nog wel uitstraalt (de overige citroens falen hier ook in vind ik)