KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Schoolproject Alfa

ma dec 17, 2007 18:54

Als je als autofabrikant nog serieus genomen wil worden in deze tijd dan is Hybride ,waterstof of aardgas het toverwoord. Wegligging, vermogen is uit. Milieu is in. Dus wil je meegaan met de hype dan zal je zoiets moeten verzinnen. Helaas. :(

MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Schoolproject Alfa

ma dec 17, 2007 19:45

Als je als autofabrikant nog serieus genomen wil worden in deze tijd dan is Hybride ,waterstof of aardgas het toverwoord. Wegligging, vermogen is uit. Milieu is in. Dus wil je meegaan met de hype dan zal je zoiets moeten verzinnen. Helaas. :(
ik wil niet meegaan met de hype :wink: ik wil de ouwe Alfisti terug in de nieuwe Alfa krijgen.
Het is puur fictief dus ik kan er volledig mijn eigen draai aan geven :wink: het zal dus GEEN hybride worden, wees maar niet bang 8)
Alfa is sowieso geen merk voor hypes vind ik, want dan waren er nu al een Alfa MPV en SUV geweest (ik weet t, prototypes waren er wel maar geen productiewagens)

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma dec 17, 2007 20:06

En ik weet niet wat je persoonlijke smaak is, maar als ik nog wat toe mag voegen: maak een zo 'clean' mogelijk ontwerp, zonder al die geforceerde vouwen en convex/concaaf-overgangen die een 'modern' auto-ontwerp vaak ontsieren. Volgens mij dateren die het ontwerp in extreme mate, maar ik kan het ook mis hebben natuurlijk. Probeer een soort sculptuur te maken dat juist zonder 'art pour l'art' een samenhangend geheel is met een eigen merkidentiteit.

nu zal ik misschien hoongelach over me afroepen, maar een Citroën C6 vind ik een ijzersterk vormgegeven auto. Niet overdreven, maar ook zonder badges en logo's zie je meteen dat het maar één merk kan zijn.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice

ma dec 17, 2007 20:23

En ik weet niet wat je persoonlijke smaak is, maar als ik nog wat toe mag voegen: maak een zo 'clean' mogelijk ontwerp, zonder al die geforceerde vouwen en convex/concaaf-overgangen die een 'modern' auto-ontwerp vaak ontsieren. Volgens mij dateren die het ontwerp in extreme mate, maar ik kan het ook mis hebben natuurlijk. Probeer een soort sculptuur te maken dat juist zonder 'art pour l'art' een samenhangend geheel is met een eigen merkidentiteit.

nu zal ik misschien hoongelach over me afroepen, maar een Citroën C6 vind ik een ijzersterk vormgegeven auto. Niet overdreven, maar ook zonder badges en logo's zie je meteen dat het maar één merk kan zijn.
Kan me hier zeker in vinden.
Er zijn maar weinig en dan bedoel ik ook heel weinig moderne auto's die me kunnen bekoren, vaak inderdaad vanwege de geforceerde vormgeving.
Autoontwerpers proberen naar mijn mening veel te vaak te hard een moderne en futuristische auto te maken wat resulteert in allerhande gebakjes waar elke logische lijn in ontbreekt.

De citroen is inderdaad een mooi voorbeeld van een auto die de merkidentiteit nog wel uitstraalt (de overige citroens falen hier ook in vind ik)

MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice

do dec 20, 2007 13:34

een kleine preview dan

Afbeelding

Ik heb er dus voor gekozen een nieuwe gt/gtv(105) te maken.
dit is slechts een klein beginschetsje en ik heb ook nog enkel het zijaanzicht maar ik wou toch graag even meningen peilen hier.
graag alleen reageren als je er iets nuttigs over te zeggen hebt, afkraken kunnen we allemaal :wink:

AlfaFever

do dec 20, 2007 14:03

Mooi :!:

Enige wat mij nu opvalt is dat euh ...... tja hoe zeg je dat... de neus oogt wat "zwaar" als je begrijpt wat ik bedoel.

alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

do dec 20, 2007 14:21

Mooi,

mijn eerst indruk was "de nieuwe Fulvia" :-)
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

Jens Hoorn
Guru Duplice
Guru Duplice

do dec 20, 2007 14:24

Mooi getekend, joh!

Ik ben benieuwd naar de volgende tekeningen.

Moet je het interieur enzo ook allemaal gaan tekenen, want dat is wel gaaf
''Drive tastefully''

MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice

do dec 20, 2007 14:26

Mooi,

mijn eerst indruk was "de nieuwe Fulvia" :-)
Moet ook bekennen dat dat een grote inspiratiebron is geweest.
Ik heb eerst toch vooral gekeken naar nieuwe auto's die afgeleid zijn van klassiekers, dus de Fulvia, de Lamborghini Miura proto maar ook de Dodge Challenger en Ford Mustang en Ford GT heb ik goed bekeken. Niet zo zeer omdat ik die zo mooi vind maar ik vind het wel geslaagde retro ontwerpen. je ziet gewoon meteen om wel model t gaat zonder letterlijk dingen te kopieren.

Maar mn alfaatje is nog lang niet af. zoals gezegd, dit is een eerste schets en er zullen nog vele volgen die ik uiteraard ook hier ga plaatsen.

MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice

do dec 20, 2007 14:28

Mooi getekend, joh!

Ik ben benieuwd naar de volgende tekeningen.

Moet je het interieur enzo ook allemaal gaan tekenen, want dat is wel gaaf
interieur gaat er ook komen :wink:

mocht iemand trouwens nog goeie interieurfoto's hebben van t originele bertje dan zou dat heel handig zijn, met name van t dashboard etc.

Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

do dec 20, 2007 14:38

Het spijt me zeer maar ben niet laaiend enthousiast. Hij is mooi hoor, begrijp me niet verkeerd, maar het is net gewoon een tekening van een Bertone maar dan zonder chroom en met iets groetere wielen enzo. Dit is de oude Ford GT40 versus de nieuwe GT. Niet zozeer het ontwerpen van een nieuwe auto (zoals de Fulvia en dergelijke) maar een remake van de oude op de nieuwe manier. En ja, puur mijn mening, mijn smaak, etcetera.

Voor mij mag het wel een stuk nieuwer. De Bertone vind ik één van de mooiste ontwerpen ooit, daar niet van maar dit is me iets te simpel.
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member

do dec 20, 2007 14:40

Nog even een toevoeging; als het dan toch een nieuwe Bertone moet worden dan is de (in mijn ogen dan weer heh) perfecte opvolger er al:

Afbeelding
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

Dinky Boy
Miniaturista

do dec 20, 2007 14:51

Voor mij mag het wel een stuk nieuwer.
Of met in ieder geval iets verniewends, zodat het meer wordt dan alleen een geactualiseerde oude Bertone.

Zoals een grote achterklep/derde deur. Kunnen de golftassen ook mee. Of halve achterdeurtjes à la RX8, zodat het een bijna volwaardige vierzitter wordt.

MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice

do dec 20, 2007 14:59

hij is ook nog niet af zoals ik al zei :wink:
het is slechts een beginschetsje en ik ga ook zeker nog proberen het moderner en vernieuwender te maken want de auto moet wel binnen het huidge alfa aanbod passen dus dat word kijken of er meer moderne elementen in verwerkt kunnen worden.

overigens is die auto die Carlo plaatste al eens eerder voorbij gekomen hier op t forum en deze kreeg toen van aan aantal mensen kritiek teveel op een Mustang te lijken.. :roll:

Dinky Boy
Miniaturista

za dec 22, 2007 15:03

MarcoAzzurro, voor zover je dat nog niet gedaan hebt zou je eens moeten registreren op alfabb.com.

Daar loopt een leuke topic van iemand die ook bezig is met schetsen, in dit geval voor een eigentijdse BAT en andere ideeën.

Afbeelding

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”