Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

Re: RE: Nieuws !!!

vr okt 26, 2007 09:08

Het platform van de 159 (Premium?) is geschikt voor voor-, vier- en achterwielaandrijving.
En daarvan hoop ik dan maar dat ze het zo snel mogelijk een eind van zich afdonderen. Juist die veelzijdigheid maakt het platform zwaar en in combinatie met dat foolproof ijzeren onderblok heeft dat tot een paar auto's geleid die ernstig aan overgewicht lijden.

Andretti Molletti

RE: ACHTERWIELAANDRIJVING !!!!!!

vr okt 26, 2007 11:05

Afbeelding

Did I hear Fatboy? :evil:

Jens Hoorn
Guru Duplice
Guru Duplice

vr okt 26, 2007 19:22

Er komt idd nogal wat bij kijken, voor Alfa, als ze terug willen naar de achterwielaandrijving...

Maaaaaaaaar. Het idee is er, dus nog een poosje en de voorwielen kunnen zich weer bezig houden met waar ze voor zijn; sturen en remmen :D , en zo hoort het
''Drive tastefully''

tommaso
Guru
Guru

do nov 01, 2007 12:01

Hier wat verdere achtergrond informatie van autointernationaal.nl over een toekomstige mogelijke samenwerking met Daimler om de juiste platformen voor achterwielaandrijving te kunnen gebruiken:

Vorige maand berichtte Autointernationaal.nl dat Alfa Romeo in zijn Centro Stile momenteel aan het schetsen is aan een nieuwe Duetto, de originele Spider. Aan de tekeningen is duidelijk te zien dat de Italianen de open 2-zitter achterwielaandrijving mee willen geven, maar dat het merk niet beschikt over een geschikt platform.
Autointernationaal.nl gaf toen het advies om een deal te sluiten het Daimler. Dat wil graag gebruik maken van een Fiat onderstel voor een nieuw compact model. ‘Fiat kan hierin toestemmen op voorwaarde dat zij in ruil gebruik kan maken van het SLK platform’, zo luidde het advies.
Een dergelijke deal lijkt nu in de maak te zijn. Daimler topman Dieter Zetsche heeft onlangs een bezoek gebracht aan Fiat (hij bezocht de fabriek waar de Bravo gemaakt wordt, hetgeen doet vermoeden dat Mercedes-Benz hier wellicht de opvolger van de A/B-klasse zal laten bouwen) en volgens Italiaanse media zouden er plannen bestaan om ook een ander Alfa Romeo model te baseren op een onderstel van Mercedes-Benz, namelijk de 169. De opvolger van de 166 zou gebruik moeten maken van het E-klasse platform, waardoor de Italianen drie vliegen in één klap slaan: er worden veel kosten bespaard (de originele plannen om de 169 te baseren op een ingekort Maserati Quattroporte onderstel zijn veel te duur), de berlina kan op deze manier al in 2009 productierijp zijn (de Fiat Bravo werd in een recordtijd van 18 maanden ontwikkeld) én de 169 krijgt de zo gewenste achterwielaandrijving.
Naar aanleiding van de berichtgeving over een mogelijke samenwerking tussen Daimler en Fiat werd mij de vraag gesteld of dit huwelijk überhaupt wel kan werken. Beide fabrikanten hebben immers een redelijk recente scheiding achter de rug (van Chrysler resp. General Motors). Autointernationaal.nl denkt dat de Duits Italiaanse as succesvol kan zijn, vooral omdat het een samenwerking op basis van gelijkheid en onderling respect zal worden, hetgeen essentieel is. Daimler gedroeg zich arrogant ten opzichte van Chrysler en General Motors keek neer op Fiat, waardoor het nooit tot synergie-effecten is gekomen. Dieter Zetsche en Sergio Marchionne, topmannen van Daimler resp. Fiat, zijn pragmatisch genoeg om te onderkennen dat gevoelens van superioriteit tot niets leidt. Wellicht raken zij extra tot samenwerking gemotiveerd als zij een foto van de Audi R8 en Lamborghini Gallardo op hun bureau zetten. Twee zeer succesvolle producten van een Duits Italiaanse samenwerking.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: ACHTERWIELAANDRIJVING !!!!!!

do nov 01, 2007 12:26

Autointernationaal.nl denkt dat de Duits Italiaanse as succesvol kan zijn
Wat een heerlijke woordkeuze

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do nov 01, 2007 13:27

historisch besef? Waisda?
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

AlfaFever

do nov 01, 2007 14:11

historisch besef? Waisda?
=D> #-o zouden ze daar wikipedia niet kennen.....

Vince
Advanced Member
Advanced Member

do nov 01, 2007 17:36

Jeetje.

Krijgen we eerst een Opelbodem voor onze kiezen, komen ze daarna doodleuk met Mercedes-bodems aanzetten...

Maar ja, het is niet anders. AR heeft gewoon te weinig middelen om zelf alles binnenshuis te ontwikkelen.
En ik durf te wedden dat ze bij Alfa Romeo zelfs van een SLK-bodemplaat nog iets moois en sportiefs kunnen maken!
Maserati Ghibli 306Pk Grigio Vulcano '94
Alfa Spider Typo Quattro Bianco '93
Mijn ex - 156 SW 1.9 jtd 147pk Intrax HDA en 18" Novitec N8

greyhound

do nov 01, 2007 21:17

Hallo mensen,

Krijg je dat gezeur over niet kunnen dwarsgaan met een voorwielaandrijver weer. Wat een bullshit, zeg. Ik vraag me toch werkelijk af, wat die mensen die dat beweren bezield. Kunnen ze wel rijden? Twee voorbeeldjes: 1: De helaas veel te vroeg overleden Colin Mc Rae ging ongelooflijk dwars met VIERWIELAANDRIJVING. 2: Onze nationale trots Jan de Winkel gaat heel erg dwars met de VOORWIELAANGEDREVEN Renault Clio super 1600 en dit weekend als speciale verschijning met een Subaru WRC S12 uit 2006 in Hengelo tijdens de rally aldaar. Voorwielaandrijving RULEZZZZZZ!!!! :D

Groetjes,

Greyhound :D

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

do nov 01, 2007 21:19

Je kan van Mercedes-Benz veel zeggen, maar niet dat het minderwaardige produkten maakt. Ik zou er totaal geen probleem mee hebben als ik in een Alfa met MB techniek zou rijden...
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do nov 01, 2007 21:35

Hallo mensen,

Krijg je dat gezeur over niet kunnen dwarsgaan met een voorwielaandrijver weer. Wat een bullshit, zeg. Ik vraag me toch werkelijk af, wat die mensen die dat beweren bezield. Kunnen ze wel rijden? Twee voorbeeldjes: 1: De helaas veel te vroeg overleden Colin Mc Rae ging ongelooflijk dwars met VIERWIELAANDRIJVING. 2: Onze nationale trots Jan de Winkel gaat heel erg dwars met de VOORWIELAANGEDREVEN Renault Clio super 1600 en dit weekend als speciale verschijning met een Subaru WRC S12 uit 2006 in Hengelo tijdens de rally aldaar. Voorwielaandrijving RULEZZZZZZ!!!! :D

Groetjes,

Greyhound :D
Dwarsgaan is niet de snelste manier om een bocht te ronden.

Bovendien als je daarvoor ook nog een handrem moet gaan gebruikten gooi je nog eens wat snelheid weg. :wink:

RWD is gewoon de manier om zonder veel omhaal veel vermogen op straat te kunnen zetten zonder een kunstmatig aanvoelende stuurinrichting te hoeven gebruiken om niet als "Wennemars" over de straat te gaan. :wink:

Niet voor niets hebben kinderfietsjes FWD... :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

do nov 01, 2007 21:41

Afbeelding

Deze toch? :wink:
Dirk - Giulia2000TS

greyhound

do nov 01, 2007 21:46

Hoi AlfaAlgra,

Ik beweer ook niet, dat als je dwars gaat dat dat de snelste manier is om door een bocht te gaan. Ik reageer alleen maar op dat eindeloze geklets over het feit dat je met een voorwielaandrijver niet dwars zou kunnen gaan en dat gaat echt gemakkelijker dan dat jij het beschrijft. Ga tijdens een rally maar eens kijken bij Jan de Winkel en vraag hem maar eens hoe dwars je kunt gaan met zijn bommetje (Renault Clio Super 1600). Voorwielaandrijving rulezzzzz!!!!

Greyhound 8)

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

do nov 01, 2007 21:49

Ik reageer alleen maar op dat eindeloze geklets over het feit dat je met een voorwielaandrijver niet dwars zou kunnen gaan
Dat viel m.i. wel mee in dit topic voordat je er zelf over begon ? ;)

greyhound

do nov 01, 2007 21:56

Hallo Bijlsma,

Lekker dwars gaan met een achterwielaandrijver impliceert dat je dat alleen met zo'n kar zou kunnen. Dat is helemaal niet zo. En daar reageer ik op omdat ik het gewoon niet terecht vind dat voorwielaandrijvers elke keer weer afgeschilderd worden als minderwaardige auto's.

Greetings,

Greyhound 8)

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”