Alleen voor wil ik altijd goede banden hebben ivm remmen. kale banden achter kun je nog rekening mee houden, voor is levensgevaarlijk.
hier hebben we al heel wat discussie aan gewijd, dus ik laat het er maar bij met de opmerking dat het juist andersom is. Kort gezegd: Voor voel je de slip aankomen en anticipeer- en reageer je sneller.
Verder heb ik gekozen voor Bridgestone, simpel omdat ze me uitstekend bevallen. Iets rumoeriger, maar wat een grip op nat en droog en wat een stuurpreciesie

. Echt een behoorlijk verschil met de P 6000 waarvan ik vroegtijdig afscheid moest nemen door een karkasbreuk ditmaal.
Ik heb zeker 3 setjes P 6000 versleten op BMW's. Ik moet zeggen dat er tussen sommige banden, op dezelfde auto, behoorlijke verschillen zaten. Zo het ik twee setjes gehad waarmee ik behoorlijk problemen gehad heb. Uiteindelijk bleek de remedie de voor- en achterbanden om te wisselen. Ik ben sindsdien ben ik wat huiverig voor Pirelli. Kennelijk hebben ze dezelfde kwaliteitscontrole als bij Alfa..
De Juul rijdt overigens op Michelin, maar dat is puur omdat ie veel stilstaat en Michelinnetjes zo mooi rond blijven. verder een gemiddelende band.
Ooit met pilot sport gereden van Michelin. Beviel uitstekend, maar de levensduur was echt erbarmelijk.