wo jun 27, 2007 21:47
Voor mij zijn de modellen vooral de beleving van de geschiedenis van Alfa, ik zou ze natuurlijk liefst allemaal in het echt hebben, maar dat gaat nou eenmaal niet.
Het begon met een paar, van de modellen die ik echt mooi vind. Daar goed naar kijkend kwam ik tot de conclusie dat dat allemaal 2 deurs coupes zijn. Daar heb ik er nu slechts 14 van en het groeit maar langzaam. Ik heb een paar modellen in gedachte die als volgende aan de collectie wil toevoegen en dan zoek ik liefst naar absolute topkwaliteit. Ik wil er per model dus ook maar 1 hebben, mensen met 300 155's snap ik niks van. Als ik er eenmaal 1 heb van een model, mag die ook blijven, ook als er een mooiere uitkomt van een ander merk, jammer maar te laat.
Zo was ik op zoek naar de onvindbare Montreal van BBR, maar nu er een acceptabele kiosk versie is, mag die ook.
Langzamerhand gaan de gezochte modellen steeds verder terug in de geschiedenis, wat gepaard gaat met nalezen in Fusi en de oude klaverblaadjes. Die Pinko SVZ staat dus wel op het verlanglijstje.
Wat ik helemaal niks vind, is prototypes, iedereen kan wel een Alfa logotje op een homp klei plakken. Soms is de grens tussen prototype en echt moeilijk te trekken, neem bijvoorbeeld de 2000 sportiva.
Ik denk dat ik over een tijdje aan een serietje Berlinas ga beginnen, maar ik heb geen haast.
Naast de Alfas, heb ik nog een klein rijtje Minis: een 'gewone, een Van, een Pick up, een mini marcos, een wolsely hornet, ontbereken nog de Broadspeed en de Moke.
O ja, ik doe alleen maar rode!