ma apr 09, 2007 01:27
Ach, wat is snelheid. Elke fabrikant kan een auto maken die 300 kan halen of nog meer, dat is de kunst toch niet.
Als je sneller wil moet je je Alfa opvoeren als je dat belangrijk vind. Het maakt mij niet uit als ik langzamer ben dan een bmw of zo, al zal dat niet gauw gebeuren. Tegenwoordig schijnt het mode te zijn om auto's steeds harder te laten gaan. Meestal zijn het ook de jongeren en dan vooral met een petje op achter het stuur, die graag hard willen. Ik las net vandaag een artikel over de Seat cupra, dat ding gaat 240. Het ziet er echt niet uit maar je moet blijkbaar wat tegenwoordig om klanten te trekken.
Alfa is een merk dat zich onderscheid van de rest en vroeger schitterende auto's maakt en nog steeds. Alfisten rijden inderdaad vaak in oudere modellen omdat dat ook meestal de mooiere geweest zijn. Tegenwoordig is het al gauw eenheidsworst al vind ik dat Alfa nog steeds bijzondere modellen maakt, met zijn tijd meegaat en zich onderscheid van de rest. Als ik moet kiezen tussen Duits, Japans of Italiaans is de keuze snel gemaakt. Duits is alleen maar voortborduren op hetzelfde, worden steeds iets sneller gemaakt, makkelijk voor de lange afstand of als taxi, maar het oogt niet. Japanners kijken alleen maar af en lokken je wat met extra luxe. Of je nu Alfa, Fiat, Lancia rijd, of nog duurder, de Italianen maken toch de mooiste auto's wat betreft verscheidenheid in modellen, design en zijn tien keer sportiever. Kijk eens wat een historie Alfa heeft, daar kan toch geen ander merk tegenop. En ze hebben volgens mij ook nog eens de meeste overwinningen behaald op autosport gebied ooit.
En straks is de 8C Competizione er. Wat wil je nog meer. Harder dan 300 !!! Gewoon die maar kopen.
Voor mij is er maar één merk.
FOREVER ALFA !!