bigonepassion

RE: Bose luidsprekers in 147

di feb 13, 2007 16:44

Ik weet heus wel dat er genoeg bestaat op gebied van hifi voor in de auto. Was vroeger ook zo'n freak met meerdere versterkers; filters; LS,.... noem maar op. Ben nu wat rustiger en wil wel nog wat genieten van goede kwaliteit. En omdat ik hoorde dat Bose speciaal voor de 147 iets ontwikkeld had, was ik benieuwd hoe dit zou klinken. Mijn 147 is tweedehands van 2002 uitv. distinctive, en er zit een standaard radio in van Alfa (Becker). De Bose is ook achteraf monteerbaar. De prijzen moeten schommelen rond de 80 euro mid/woofer; 10 euro tweeter en 480 euro voor de subwoofer.

Ruud33 16V

di feb 13, 2007 19:49

480 EURO???? allejezus zeg wat een bedragen. Ben ervan overtuigd dat er voor dat geld iets op de aftersales markt te verkrijgen is wat net zo goed maar goedkoper is of net zo duur en beter is.... Ik ben nooit een fan van bose geweest. Ook het spul voor in de huiskamer is niet om te pruimen. ZIet er leuk uit maar klinkt niet super. Als het er eenmaal in zit (in de 147), lekker laten zitten maar om het apart aan te schaffen... zou ik niet doen maar das persoonlijk..

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

wo feb 14, 2007 08:45

Bose "in de huiskamer" van 20 jaar geleden even naast een pasklaargemaakte set voor in een auto leggen lijkt me nu geen echt goed vergelijk. :?

@ Bigonepassion:

In Belgie heeft de 147 Distictive dit dus iig niets standaard. Ik zou eens op de tweedehandsmarkt gaan snuffelen. Naast de compomenten die jij noemt heb je natuurlijk ook een kabelset nodig met zo'n (ca) 20 polige stekker eraan. Kijk anders een op de sloop. De set uit een 156 Distinctive zal toch precies hetzelfde zijn??
Ik zou zeggen: Ga eerst luisteren. Ik denk dat je dan best tevreden bent over de geluidskwaliteit.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

wo feb 14, 2007 09:01

Misschien even in duitsland kijken want daar zijn auto's nogal eens "beladen" met opties, en rijden ze ook schade..... 8)

heb nog even op "Unfallwagen.de" gekeken maar de Distictive uitvoering maakt nergens de vermelding Bose.. Wel kun je daar bij onderdelen weergeven wat je zoekt en de betreffende demontagetoko kan reageren wanneer eea er is. Dat is de manier om er goedkoper aan te komen., misschien wist je dat al :wink:
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Martin116
Advanced Member
Advanced Member

wo feb 14, 2007 11:51

Ik vind toch wel dat Bose een meer waarde heeft in een Alfa.

De 147 en de 156 waren een van de eerste waar het ingebouwd ging worden maar het klinkt wel super!
In een 159 en een Brera is het eigenlijk alleen maar beter geworden, klinkt echt geweldig.
In de 159 en Brera is zelfs de standaard radio al erg goed!

Succes
2005 GT 2.0 Twin Spark Racer

Erwin
Member
Member
Contacteer: Website

wo feb 14, 2007 12:00

Toevallig kwam ik dit tegen tijdens mijn strooptocht over het net.
bose
33 SW 1.7IE 1993 - R.I.P
RRclassic 3.9 EFI
Alles is relatief......absoluut!!

bigonepassion

Re: RE: Bose luidsprekers in 147

wo feb 14, 2007 16:46

bose
Ziet er goed uit, en voor heel wat minder van prijs. Heb nog nooit iets gekocht via ebay dus weet niet hoe het werkt. Zal het hier eens vragen aan vrienden die dit al gedaan hebben.

alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

Re: RE: Bose luidsprekers in 147

wo feb 14, 2007 21:35

bose
Ziet er goed uit, en voor heel wat minder van prijs. Heb nog nooit iets gekocht via ebay dus weet niet hoe het werkt. Zal het hier eens vragen aan vrienden die dit al gedaan hebben.
Weer een PB'tje :-)
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”