yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Een tip...ja of nee?

ma feb 12, 2007 12:23

@Berlinista

Ik denk niet dat een moderne motorrijder je mening deelt. Die wil een gebruiksvriendelijke en vooral betrouwbare motor. Motorrijden van nu, betekent ook gezien worden. En bij gezien worden, wordt bedoeld rijdend en niet zwetend en zwoegend naast of op de motorfiets en willen een Kawasaki etc. Weinig motorrijders van nu houden niet van dat primitieve, het geschud en geschok, het keiharde trillen, enkel zadelvering, zware bediening en willen oliespatvrij rijden met zo min mogelijk onderhoud. Wat ik juist zo aardig vind, is dat machines gemaakt zijn in een periode dat er waarschijnlijk meer tijd voor de nukken van de fiets en het minder belangrijk was hoe laat men op plaats van bestemming aankomt. Je bent klassiekofiel of niet; niks tegen moderne fietsen maar zulks moois zou mij toch ontgaan op een machtige,prachtige, sublieme, kogelsnelle R1.
Met auto's toch precies zo, de moderne koper is een poser die alleen een sportief imago wil, maar als-ie sportief aan de bak moet in zijn auto is het zeuren geblazen, want sportiviteit zonder airco, stuurbekrachtiging, mp3-installatie, navigatie, privacy glass, elektrisch sluitende achterklep, 7 airbags, ESP, nee, dat kán natuurlijk niet.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Een tip...ja of nee?

ma feb 12, 2007 12:40

Een moderne Ducati vind ik echt een uitzondering met het volle,bruine geluid uit de pijpen. TVR is ook nog elementaire, brute pret maar helaas een monument en een MX-5 biedt wellicht nog ouderwets en eerlijk rijplezier?

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

ma feb 12, 2007 12:43

we zijn wel heel off topic aan het gaan he?

:lol:

Mijn HD is een '93 evo , gewoon met vering , olie en lekvrij, altijd starten, elektrisch, met een druk op de knop. Km stand 13000.
Dus alle gemakken van een moderne, in een oud jasje!

Als Alfa dat eens deed.....

:wink:
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Richard75
Guru
Guru

ma feb 12, 2007 13:18

Vetkaai!
Helemaal gelijk.
6.5 liter olie warmstoken in een geheel alu motortje is aan de moderne anti techneut leaseridder niet besteed. Dus gaat het stuk, dus heeft alfa een garantieprobleem. Ergo: We doen het net als elk ander torretje, gietijzeren blokkie, litertje of vier, max vijf, olie erin.
KISS motortje zogezegd, en als dat fraaie alu, waar wij allemaal gek mee zijn, EXIT.
precies, dat bedoelde ik ermee te zeggen.

ook bizar toen ik met de mercedes c-klasse ging rijden (typ 203), ik zocht me helemaal lam naar de temp. meter.
zat ie op pagina 5 in de boordcomputer :shock:

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

ma feb 12, 2007 13:31

@Berlinista

http://www.realclassic.co.uk/lav03110600.html

deel 2

http://www.realclassic.co.uk/lav04010700.html

Ook mooi, veel karakter en gaat ook niet zo absurd hard. Dit is een van de fietsen die ik echt eens hoop te bezitten.

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

ma feb 12, 2007 14:50

@ @@, honda en supermotard maakt zoiets:

Afbeelding

Zelf gemaak… zoals ze dat hier zeggen en staat gelijk aan karten op 2 wielen. Tijdje terug alweer verkocht maar erg leuk met spaakwieltjes enzo. Ducati Monster en multistrada zijn ook nog steeds erg begeerlijk.

Afbeelding

Kan het bovenstaande ook erg waarderen.

En @@ speciaal voor de brave huisvader, google eens op G650X en BMW……. ;)
Dirk - Giulia2000TS

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

ma feb 12, 2007 16:13

@@

Het origineel kan ik niemand aanraden maar...de Triumph Bonneville rep?

Afbeelding

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

ma feb 12, 2007 16:49

te veel retro, teren op vergane glorie.... (alsof het destijds wel wat was, Triumph is gewoon ten onder gegaan aan A lack of quality, en niet in willen spelen op de markt, wat Honda wel deed met de black Bomber.) Vertel mij niks over motoren...
toen Honda later met de eerste CB750 kwam was dat een ware revolutie en lagen de engelsen opeens LICHTJAREN achter.
En dat is volkomen hun eigen schuld. Niet willen investeren, niet willen engineeren, alleen maar nog meer uitboren van cilinders met alle gevolgen vandien. Bovendien vind ik engels ruk sleutelen, lucas vind ik troep, lompe zooi, allemaal. Hoeft van mij echt niet!

Mijn HD is gewoon wat ie altijd al was, alleen beter.....
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

arne
Member
Member

ma feb 12, 2007 17:10

de alfa-dealer in Drachten wist niet eens wat een 33 voor een auto was.
Wat is de 33 voor auto dan?? :wink: :lol:

Zonder gekheid, Alfa wil gewoon met de grote jongens meedoen en geld verdienen. De fabriek uiteraard, want daar wachten de aandeelhouders op en niet in het minst ook in Nederland sinds dhr. Krooymans het roer heeft overgenomen. Premium brand. Nog steeds problemen, maar dat noemen wij al jaren 'karakter', maar dan wel met een hoger prijskaartje en noemen we dan exclusief. En Alfa Romeo begint het te leren. De Brera, de 8C, mooie auto's die een breed publiek kan waarderen. Want daar gaat het om. Niet om die alfaaffictionados (galgje-tip) die op zo'n forum zitten te leuteren over het 4e stuurhuis voor hun 33, of over gele Koni's versus Bilstein. Want dat verkoopt niks. Leaserijders die elke 3 a 4 jaar toch wat anders willen, die moet je hebben. En die alfaaffictionados komen toch altijd wel eerst even bij 'hun' merk kijken als ze wat nieuws willen hebben. Daar ontwerp je niet apart voor, want dat levert zijn geld niet op. En ze zijn aardig op weg, maar er zal in de komende jaren nog heel veel (moeten) gaan veranderen bij Alfa...
33 16v QV - 1991
Volg de verjongingskuur.

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

ma feb 12, 2007 17:21

@Berlinista

Akkoord maar ik deel niet je mening over het moderne Triumph dat weinig herinnert aan de Triumphs uit Meriden.

Ja, het was niet best...

http://www.ianchadwick.com/motorcycles/ ... index.html

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

ma feb 12, 2007 19:25

Is hier wel een origineel van ?!? Maar als het dan toch replica moet zijn.... Dan maar zo...

Afbeelding

Zou het zelf nooit kopen maar zet je wel aan het denken... Een multistrada met deze velgen ofzo..... 8)

Er zijn ook erg mooie nederlandse creatie's met spaakvelgen en zogenaamde retrolook maar ondertussen technisch zo mooi! Genoeg off-topic zo? Tijd voor een alternatief topic? Wat voor motor wens jij naast je alfa?!?
Dirk - Giulia2000TS

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di feb 13, 2007 00:02

@ @@, honda en supermotard maakt zoiets:

Afbeelding

Zelf gemaak… zoals ze dat hier zeggen en staat gelijk aan karten op 2 wielen. Tijdje terug alweer verkocht maar erg leuk met spaakwieltjes enzo. Ducati Monster en multistrada zijn ook nog steeds erg begeerlijk.

Afbeelding

Kan het bovenstaande ook erg waarderen.

En @@ speciaal voor de brave huisvader, google eens op G650X en BMW……. ;)
Kijk, die Xr kan mij best bekoren. Die G 650 X ziet er aardig uit, maar stervens?? :? duur en als ie wat heeft van die F 650 is het niet mijn ding. Die F 650 vond ik altijd net een kinderfiets, te weinig spannend: dan liever een XR met mooie wieltjes heb je ook geen 13 in een dozijn ding. Vreten trouwens behoorlijk nokkenassen he die Xr-etjes.. :?

Ik heb et ook niet zo op retro, maar de Triumph zie ik daarop als uitzondering. Die heeft wel behoorlijk zijn karakter behouden en is een kopie van het eigen merk, en niet zoals de gedrochten van Honda en Yamaha die proberen een Harley na te bouwen.
De huidige Triumph's zijn echter nog steeds een ramp om aan te sleutelen. Lekker het hele carb-blok uitbouwen als je een luchtfilter wilt vervangen. :? bijvoorbeeld.

Zijn we al off topic genoeg??? :lol:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

di feb 13, 2007 00:47

Honda 4T brommert rule! daar hoefde je niet collegeschoenen en een ruitbroek met tenson Jack voor te hebben hoor! Hoop lol mee gehad en wat een werkpaard had ik....

Ik rij nu als ik er zin in heb op een echte HD......Niks japanse dynamo's en starten doe je met de voet.....
En ja het is een trekker op 2 wielen....Maar ik heb meer bekijks (uit respect) dan op welke H*m* wijfies fiets dan ook... :wink:
het is ook een oude spetterende gebruiksfiets die het ALTIJD doet....Niks gilmmend chroom, oude spikkels, maar ja de trekker is ook al 65 jaar oud ! 8)

(heb ook nog een 77er Kawa Z1000 van de 1e serie die mijn eerste "brommer" was voor-tijdens en na het halen van het A rijbewijs lang gelee)

Over Alfa - duidelijk - zie mijn onderschrift....
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

di feb 13, 2007 09:35

Kijk, die Xr kan mij best bekoren. Die G 650 X ziet er aardig uit, maar stervens?? :? duur en als ie wat heeft van die F 650 is het niet mijn ding. Die F 650 vond ik altijd net een kinderfiets, te weinig spannend: dan liever een XR met mooie wieltjes heb je ook geen 13 in een dozijn ding. Vreten trouwens behoorlijk nokkenassen he die Xr-etjes.. :?
Viel wel mee met die nokkenassen maar die dingen zijn ondertussen gewoon allemaal oud, hebben een hard leven achter de rug en dus meestal gewoon op. Reteduur om weer goed te krijgen en dus voor weinig te koop. Kost meestal weinig maar dan heb je ook weinig. Die F650 was inderdaad niks. Hopelijk is dit blok beter afgestemd op het gebruik. Zou je wel verwachten, is een Rotax blok toch? Zou graag weer iets soortgellijks hebben.

Voordeel van die XR was dat je al bekijks had als je nog stil stond! Aantrappen is een vak apart. Met de juiste mentale voorbereiding (lopen anders steek ik je in de brand!!!!!) lukte het altijd in 1x.... :wink:
Dirk - Giulia2000TS

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

wo feb 14, 2007 10:30

Ik heb nogal een afwijkende voorkeur....

http://www.motorcycle.com/mo/mclaverda/00laverda.html

Dit vind ik nu mooi lomp.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”