Ok, hij draaide dus ovaal, maar dat wist je eerst nog niet. wat je ook niet wist is dat je heel de ontsteking niet hoeft af te stellen als je rotor en/of verdeler wisselt. Haal een vraagbaak, dat had je 190,- gescheeld!!!!
Huh, leg eens uit????? Dat van die rotor wist ik die kan er maar op 1 manier op die verdeler, net als de verdelerkap. Maar ik zie niet hoe je de complete verdeler kan vervangen door een ander en dat het ontstekingstijdstip dan goed blijft staan. Want bij het wisselen moet je toch dat ding waarmee je kan stellen losdraaien. Of je doet dat niet en dan blijft dat ding aan de verdeler hangen en dan zou je diezelfde verdeler ook wel weer goed terug kunnen plaatsen, maar de ander die ervoor in de plaats komt toch niet?????
Wat het ergste is. Mijn 33 stond in beesd bij een garage, die hebben hem "gerepareerd". hebben van de sloop een andere verdeler gehaald, daarmee van 2 verdelers 1 gemaakt

. Tja wat ik me daar bij voor moet stellen is mij niet duidelijk. Maar wat krijg ik terug. Een 33 die 1500 toeren stationair draait. Het lijkt alsof ik zonder luchtfilter rijdt, hij rijdt nog geen deuk in een pakje botor en hij loopt nog te hikken. Nu zit het oude verdelerkapje er nog op, waarop die rotor stuk geslagen is, dus ik zal morgen daarvoor eerst even een ander halen.
Owja en dat was alles voor een prijs van 175 euro.
PFF dat was schrikken ik dacht dat kan nooit veel zijn er even een andere verdeler insteken. Wel dus....
Trouwens ik ben wel netjes geholpen door de wegenwachtmeneer en tja hij kon natuurlijk ook niet toveren. Alleen als ik bekijk dat als je gewoon lidt wordt dit voor jongeren iets van 30 euro kost voor hulp in Nederland, dan vind ik die 190 euro toch niet helemaal in verband staan. ijk kan me voorstellen dat je iets meer betaald, anders worden mensen alleen maar lid als ze pech hebben, maar ik vind die 190 euro toch wel erg veel... Das 2x zo veel als ik voor die 33 betaald heb

Maar misschien ben ik dan de komende 5 jaar lid ik weet het niet.
Maar ik heb mijn lesje wel geleerd.
Rens