Gebruikersavatar
Floor
Guru
Guru
Berichten: 1370
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 14:37
Locatie: Omg. Rotterdam

Re: RE: De klos

do okt 19, 2006 23:18

Haha, nee toevallig van een WW gekregen vandaag... dus ik moest wel posten hier he ;)
Dan bof je maar weer met Rens' topic :lol:
Oo==v==oO

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3963
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

RE: De klos

do okt 19, 2006 23:25

Is hij niet die RoutMobiel wagen aan het saboteren? ;)
Pfff, 190 euro, veel geld, maar begrijpelijk. Sinds ik terug ben in NL ben ik geen lid meer geworden, daarv oor jaren lid geweest zonder gedonder, nu zal je zien dat ik vast ook eens panne ga krijgen.......
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Gebruikersavatar
Rens 1.7QV
Guru
Guru
Berichten: 1238
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:21

Re: RE: De klos

vr okt 20, 2006 21:11

Ok, hij draaide dus ovaal, maar dat wist je eerst nog niet. wat je ook niet wist is dat je heel de ontsteking niet hoeft af te stellen als je rotor en/of verdeler wisselt. Haal een vraagbaak, dat had je 190,- gescheeld!!!!
Huh, leg eens uit????? Dat van die rotor wist ik die kan er maar op 1 manier op die verdeler, net als de verdelerkap. Maar ik zie niet hoe je de complete verdeler kan vervangen door een ander en dat het ontstekingstijdstip dan goed blijft staan. Want bij het wisselen moet je toch dat ding waarmee je kan stellen losdraaien. Of je doet dat niet en dan blijft dat ding aan de verdeler hangen en dan zou je diezelfde verdeler ook wel weer goed terug kunnen plaatsen, maar de ander die ervoor in de plaats komt toch niet?????

Wat het ergste is. Mijn 33 stond in beesd bij een garage, die hebben hem "gerepareerd". hebben van de sloop een andere verdeler gehaald, daarmee van 2 verdelers 1 gemaakt :?. Tja wat ik me daar bij voor moet stellen is mij niet duidelijk. Maar wat krijg ik terug. Een 33 die 1500 toeren stationair draait. Het lijkt alsof ik zonder luchtfilter rijdt, hij rijdt nog geen deuk in een pakje botor en hij loopt nog te hikken. Nu zit het oude verdelerkapje er nog op, waarop die rotor stuk geslagen is, dus ik zal morgen daarvoor eerst even een ander halen.

Owja en dat was alles voor een prijs van 175 euro. :evil: :evil:
PFF dat was schrikken ik dacht dat kan nooit veel zijn er even een andere verdeler insteken. Wel dus....

Trouwens ik ben wel netjes geholpen door de wegenwachtmeneer en tja hij kon natuurlijk ook niet toveren. Alleen als ik bekijk dat als je gewoon lidt wordt dit voor jongeren iets van 30 euro kost voor hulp in Nederland, dan vind ik die 190 euro toch niet helemaal in verband staan. ijk kan me voorstellen dat je iets meer betaald, anders worden mensen alleen maar lid als ze pech hebben, maar ik vind die 190 euro toch wel erg veel... Das 2x zo veel als ik voor die 33 betaald heb :wink: Maar misschien ben ik dan de komende 5 jaar lid ik weet het niet.

Maar ik heb mijn lesje wel geleerd.

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: De klos

vr okt 20, 2006 21:32

Rens, niet je verdeler maar je verdelerKAP, die kan je wisselen zonder te stellen!
Dacht dat het je in de eerste instantie DAAROM te doen was.
Het was tenslotte de WW die constateerde dat er slag zat in de VERDELERAS...
Toch?
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Gebruikersavatar
Rens 1.7QV
Guru
Guru
Berichten: 1238
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:21

RE: De klos

vr okt 20, 2006 22:38

aha ik schrok al.

Ik schreef het ook verkeerd zag ik. Toen ik stil kwam te staan zag ik dat de rotor stuk was, het uiteinde was eraf. Ik merkte dat er wel wat speling op de as zat, maar of dat verder gevolgen had wist ik niet.

ik hoopte eigenlijk dat ik met een andere rotor weer verder zou kunnen. Vandaar dat ik de wegenwacht belde.

De wegenwacht meneer zei, dat de rotor idd stuk was, maar het kwam ook wel eens voor dat de rest van de ontsteking stuk was. Hij voelde even aan de as en zei dat die complete verdeler stuk was omdat er zo veel speling op zat, hij legde mij uit dat de rotor tegen de verdeler was stukgeslagen. Scheen wel vaker voor te komen.

Er had wel een andere rotor op gekund, maar dan was de kans groot dat die binnen 2 km kapot was.

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

Gebruikersavatar
Rens 1.7QV
Guru
Guru
Berichten: 1238
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:21

RE: De klos

za okt 21, 2006 14:34

Vandaag even naar de alfa garage geweest en het bleek dus dat de ontsteking compleet fout stond. Het boutje (zodat je de verdeler iets kan verdraaien) zat ook nog los.

Nu staat die weer goed en is de 33 weer de oude. Maandag toch even binnen lopen bij die "garage"

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”