Het gaat niet om het geld om het te maken, het gaat om die dingen verkocht te krijgen. AR is helaas in dat marktsegment niet goed (meer) geplaatst. Kijk naar de 166, die verkocht niet. Ook al was het een mooie en fijne wagen. Dat publiek is kapitaalkrachtig genoeg en gaat liever naar een 5-gebak "want dan hebben ze een BMW want buurman weet hoe duur dat is

".
RWD-FWD ? De hoofdzaak is hier auto's verkopen. En de onervaren chauffeur gaat nou eenmaal liever voor FWD. Vergeet niet dat ten tijde van de GTV6 BMW ook al 200 (later 220) pk toverde uit de eerste serie M3 he. Een gewone 2.3 4 cyl notabene (dit was een BMW die ik nog wel kon waarderen). Toen hoorde je niemand klagen. Dat die 3 diesel sneller is dan een 159, so what ? Ze mogen hem steken waar de zon nooit schijnt, het ding ziet er niet uit. Da's ook weer persoonlijke mening. Voor de fun heb ik mijn oude Alfa's, voor het dagelijks rijden een nieuwe.
Waarom ik reageer in dit topic ? Wel, wij moeten constant opboksen tegen de vooroordelen over onze auto's, ze staan je als het ware op te wachten als ze "weer eens een verhaaltje van een onbetrouwbare Alfa gehoord hebben". Mercedes heeft niks dan last met de electronica, Ford en Mercedes kampen terug met het roestprobleem (zie ergens topic op dit forum), onlangs de 3 serie van een collega met een scheur in de achteras (u leest het goed) wagen van 6 maand oud

. Noem maar op. Onlangs nog een Astra GSI van 1991 mogen bekijken....dat ding is zo rot als wat !
Maar "he michel de neef van m'n schoonbroer zijn beste vriends collega had weer een Alfa met een kapot standlichtje, zie je nou wel? ".
Daarom dat ik het betreur dat AR nu ook al hier, tussen ons liefhebbers, constant zo onder vuur ligt. Maar da's persoonlijke mening. Lees er de vroegere topics op na: lancering 159: commentaar alom, Brera: idem. 159 SW: idem.
Vind ik gewoon jammer. DIt is geen zuur topic hoor, dit mag al eens ter discussie staan.
Niettemin pleit ook voor een Top (RWD) Brera. Gewoon om te tonen dat ze het nog kunnen.
Trouwens, als design toch niet meer ter zake doet, geeft u mij dan deze maar:

Off topic nog steeds , sorry!

)
Eeej Michel, zonder te willen zeuren (ik moet op mn werk ook constant ons merk verdedigen!

) >De eerste m3 was toch echt pas in 87 of daar ergens toen de gtv6 zijn laatste jaar in de Alfa catalogus sleet...Beetje appels met peren vergelijken mi?
En ja ik ken ook plenty verhalen van Opels met weigerende stuurbekrachtigingen/rotte schermen en Audi's waar de dealer na 3 weken zoeken nog geen vonk aan heeft kunnen ontlokken...
Wat me wel opvalt is dat zowat alle ' autominded collega's ' (kun je daarvan spreken als ze een Opel meriva verkiezen boven een Alfa???

)de 156/ 159 etc als erg mooie auto's bestempelen....."Maar ja ,zo'n ding aanschaffen is 2 he, want als je eens wist wat een ellende debuurmanvanmnbroerznachterneefdaarweereentantevan etc ermee gehad heeft......Niet te vertrouwen die Alfa's..."
Dáár is in mijn ogen winst te behalen: Service bij trammelant.
Kijk ,dat je redelijk recente Alfa kuren heeft buiten jou schuld om (Lees : het olieverbruik van de jts blokken bv) is 1 , Maar hoe daar qua garantie /coulance indien net buiten die garantie mee om wordt gegaan , daar schort t mi aan!
Ik denk dat dat ook een 'verjaardagsverhaal' zou kunnen worden; Maar dan in positieve zin:
Hoe er met zo'n klacht/reparatie etc is omgegaan...Dat kán positieve reklame zijn...
En indien eenmaal bekend hoe er binnen de AR gelederen met zulke problemen wordt omgegaan mensen eerder een overstap naar Alfa wagen?
Mn maatje had enkele jaren terug een E30 325i (sorry tis weer een bmw

)Goede auto ,mankeerde niks aan. Gekocht bij eoa handelaar.
Krijgt ie een brief of hij zich bij de dealer wil melden voor een verse dop voor zn expansievat. Daar zou nl iets mis mee kunnen zijn...Dus naar de dealer die er gratis een nieuwe dop op schroefde. Bij een 7e hands auto van toen pakweg 10/11 jaar oud en niet eens dealer gekocht...!
Service? Of positieve reklame?Of beiden?
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...