Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: The new Sud !!

zo apr 30, 2006 23:09

Ben ik hier dan de enige die dit een leuke auto vindt :?: :?:

Leo.
Nee :wink: Naar mijn mening onderscheidt deze auto zich van van de meerderheid hoor. Niet omdat Da Silva nou per toeval met z'n linkerhand een paar Seatjes tekent, dat het daarmee ook mooi is.
Dit concept is zeker heel erg mooi. Jammer dat iedere nieuwe Alfa bij de liefhebbers steevast wordt afgekraakt. Persoonlijk vind ik de nieuwe modellen allemaal nog steeds wondermooi. Vergelijk nou een 159 met een BMW 3 Primera....tja, ieder z'n meug, maar AR onderscheidt zich NOG STEEDS door design en schoonheid. Waar ik het wel mee eens ben is dat ze stilaan eens een andere snuit mogen tevoorschijn toveren. Zeker nu ook de GT met deze voorkant gaat uitgerust worden. Ook al blijft dit mooiste snuit van alle wagens 8)
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo apr 30, 2006 23:44

Ben ik hier dan de enige die dit een leuke auto vindt :?: :?:

Leo.
Nee :wink: Naar mijn mening onderscheidt deze auto zich van van de meerderheid hoor. Niet omdat Da Silva nou per toeval met z'n linkerhand een paar Seatjes tekent, dat het daarmee ook mooi is.
Dit concept is zeker heel erg mooi. Jammer dat iedere nieuwe Alfa bij de liefhebbers steevast wordt afgekraakt. Persoonlijk vind ik de nieuwe modellen allemaal nog steeds wondermooi. Vergelijk nou een 159 met een BMW 3 Primera....tja, ieder z'n meug, maar AR onderscheidt zich NOG STEEDS door design en schoonheid. Waar ik het wel mee eens ben is dat ze stilaan eens een andere snuit mogen tevoorschijn toveren. Zeker nu ook de GT met deze voorkant gaat uitgerust worden. Ook al blijft dit mooieste snuit van alle wagens 8)
Tja da's de design kant Michel, maar de recente tests gelezen van bv de Brera tegen een Nissan 350 Z ? :shock:
Of de test van de 159jtd tov de beamer/volvo en weet ik wat voor zakendinges...?
Die dingen waar Alfa's altijd goed in waren/om bekend stonden , waren snelheid / tussenacceleratie en weggedrag, dit alles verpakt onder een spannende huid.
Ok er rammelde weleens 'wat' :wink: maar dat stond in geen verhouding tot het rijplezier wat men eraan had.
Maar de recente 'italo mastodonten' hebben niet meer dat vlotte van toen; ze zijn logger/zwaarder, wegligging steekt niet meer boven de rest uit en ook de afwerking is nog steeds niet 'des Audi's ' als ik de heren journaille mag geloven...
Brera met Gm blok: Die mooie brom uit de oude v6 is compleet verdwenen..Is dat nou zo moeilijk om een auto wat meer 'vroem' te laten doen?
En maar knaken rekenen voor hun 'premium brand ' Alfa.... :cry:
Ík wordt iig niet blij van de nieuwere Alfa's hoe mooi ze ook zijn...

Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: The new Sud !!

zo apr 30, 2006 23:56

Tja het is nu eenmaal zo dat de meeste auto's in dezelfde klasse qua prestaties gewoon dichter bij elkaar liggen dan vroeger. De tijd dat je 130 pk uit je nordje haalde en de buurman het met een gelijkaardige auto met de helft moest doen, is nou eenmaal voorbij. Dus kan je je enkel nog onderscheiden door design. En daar slagen ze ook in. Waarom kan BMW het zich veroorloven een auto als de M6 te bouwen ? Omdat er mensen zijn die het kopen. Zonder te beseffen wat ze hebben, gewoon om te pochen, om het geld, de status. Dat soort mensen hebben ook een merk als Porsche stilaan naar de haaien geholpen qua reputatie. AR kan het zich helaas niet meer veroorloven zulke auto's te bouwen, omdat voorgenoemde figuren gelukkig ons merk (nog) niet kopen (al gaat het qua leasebakken behoorlijk te foute kant op, wat je soms in een AR tegenkomt :( ).
Wat ik wil zeggen is: sommige merken bouwen nog superauto's, maar dat heeft niks te maken met meer kennis en know how, maar met meer budget.
AR is met de stroom mee gaan roeien, en dat is jammer. Maar anders was ons merk er nu niet meer. Ligt niet aan hen, ligt aan de mensen en hun mentaliteit.
Anderzijds: aangezien jullie toch allemaal vinden dat AR te kort schiet, wat is dan het probleem met "vreemde" motoren ? Kunnen ze toch enkel maar op vooruit gaan ? :wink:

Ik heb liever m'n trage Brera dan zo'n gore Datsun hoor 8)

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma mei 01, 2006 00:06

Dat dan weer wel. 8) Ik ga voor de echte Sud (ooit :oops: )
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma mei 01, 2006 00:20

Tja het is nu eenmaal zo dat de meeste auto's in dezelfde klasse qua prestaties gewoon dichter bij elkaar liggen dan vroeger. De tijd dat je 130 pk uit je nordje haalde en de buurman het met een gelijkaardige auto met de helft moest doen, is nou eenmaal voorbij. Dus kan je je enkel nog onderscheiden door design. En daar slagen ze ook in. Waarom kan BMW het zich veroorloven een auto als de M6 te bouwen ? Omdat er mensen zijn die het kopen. Zonder te beseffen wat ze hebben, gewoon om te pochen, om het geld, de status. Dat soort mensen hebben ook een merk als Porsche stilaan naar de haaien geholpen qua reputatie. AR kan het zich helaas niet meer veroorloven zulke auto's te bouwen, omdat voorgenoemde figuren gelukkig ons merk (nog) niet kopen (al gaat het qua leasebakken behoorlijk te foute kant op, wat je soms in een AR tegenkomt :( ).
Wat ik wil zeggen is: sommige merken bouwen nog superauto's, maar dat heeft niks te maken met meer kennis en know how, maar met meer budget.
AR is met de stroom mee gaan roeien, en dat is jammer. Maar anders was ons merk er nu niet meer. Ligt niet aan hen, ligt aan de mensen en hun mentaliteit.
Anderzijds: aangezien jullie toch allemaal vinden dat AR te kort schiet, wat is dan het probleem met "vreemde" motoren ? Kunnen ze toch enkel maar op vooruit gaan ? :wink:

Kan wel wezen Michel, maar feit blijft dat Alfa niet meer de 'sportauto van de gewone man ' status heeft van pakweg 25 jaar terug.
Neem de introductie van de gtv6; Welk ander groot (in verkoopvolume) merk (behalve Porsche oid) had toen een dergelijke auto in hun gamma?
Heden ten dage haalt ieder merk wel 130 pk uit een 2 liter, waarom hebben ze uit de Alfa TS blokken dan niet meer gehaald om de concurrentie af te troeven? Met een spannend neusje en een compleet uitrustingspakket verkoop je aan ondergetekende geen auto hoor...
Nou weet ik ook wel dat ik in geen enkele doelgroep val; ik koop pas een auto als ie in de prijscategorie tot pakweg 2500 Eu valt... :wink:
Maar zeg eerlijk; zou je er rouwig om geweest zijn als de stekker er na pak m beet '92 uit was gegaan? :?
Ik vind (Let op:persoonlijke mening!!! :wink: ) er na de transaxle's eigenlijk weinig leuks meer tussen zitten..Ja een 155 of 164 met v6 motor maar da's dan alleen om de motor.
Fijne wagens hoor daar niet van maar ik heb er weinig mee (sorry, wil hier geen kwaad bloed mee zetten!)
155 q4 bv is mijn ogen een Lancia Delta Integrale, welke ik qua design en meanigheid hoger in schaal... :?
Grtz, fRank
PS design van zo'n Datsun is idd niet alles maar stuurt schijnbaar wel als een scheermes..én rwd!

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

ma mei 01, 2006 00:29

ondanks dat ik mijzelf hardcore alfist durf te noemen, als morgen er voldoende budget is voor een nieuwe auto, is voor alles wat alfa te bieden heeft er een leuker en interessanter alternatief te vinden waar ik liever mijn geld aan uit zou geven. 147? Ik koop wel een mini, of focus RS.
GT? dan nog liever een 130i ondanks dat ik hem niet mooi vind. Vind GT namelijk ook niet mooi. En 286 pk RWD wel....
Brera? take your pick . TT, 350Z RX8. Crossfire.
159? dreier reihe. Ook niet mooi maar RWD. Of lexus IS. Wel goed, geen rammels, mooi, top service. (JD Power results)
166? laat me niet lachen... keus te over aan concullegas. Lancia hoe heet dat fraaie ding... Chrysler. Etc...

Maar goed, allemaal academic, want 80% hier heeft net als ik onvoldoende munten voor een verse Alfa. CQ geven ze liever ergens anders aan uit, dus why Alfa worry over wat wij vinden. Zij hebben een plan, naar mijn idee rammelt dat aan alle kanten, maar goed, ze HEBBEN een plan, en dat is meer dan ze in jaren gehad hebben. Ik zeg succes, en denk er het mijne van.
Low budget fwd Sudje, prijsklasse en formaat polo. Bodemplaat Lancia Y. massa seller, instap-alfa.
MX 5 beater, onderstel barchetta oid. We noemen haar Duetto.
147 follow up niet tegenover Audi A3 maar tegenover Golf/SEAT danwel de aziaten.
156 follow up (159 is klasse hoger) gewaagd design, aka Giulia destijds. Simpel, licht, weinig toeters en bellen, snel en messcherp sturend, al dan niet fwd.
159 tegenover 5 serie, rwd, serieus stuk techniek met bijbehorende prijs EN kwaliteit. Tot en met M5 killer GTA met maser V8.
166 flagship met maser V8.
Geen SUV, people carrier etc. Das geen Alfa. Das een Fiat.
Brera : foute auto, wel mooi maar voegt verder niets toe. Of hij wordt zo dat hij in het vaarwater van Maser/ Ferrari komt. En dat is ook geen optie. (dus bv rwd en Maser V8)
Tja......
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

bertonejaap
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

ma mei 01, 2006 02:45

wat moet ik nu zegen na mijn voorganger. Ik wordt er gewoon verdrietig van. Laat die nieuwe sud maar komen ik vind het best een leuke auto
ooit: 5 x sud, 2 x 33 guilietta en 155 en 33 sw 1.7 145 1.4 ts 156 sw 1.8 ts, 147 1.6 ts

nu in het bezit van een 147 JTDm (150 pk) en een bertone 2l, is in restauratie

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

ma mei 01, 2006 09:30

________________Z4___SLK__350R__Brera_35 0C
Leistung_______265___272___301___260___3 01
Drehmoment_____315___350___353___322___3 53
Gewicht_______1389__1479__1632__1733__15 29
Länge__________409___408___432___441___4 32
Gepäckraum_____260___300___130___300___2 35
0-100 km/h_____5,7___6,1___6,2___6,6___6,0
80-120 im 6.___9,5___8,8__12,4__12,9__11,2
Höchstgeschw.__250___250___250___240___2 50
Bremsweg warm___37____39____40____40____39
Verbrauch_____11,8__12,6__14,5__15,9__12 ,9
Slalom 18m____65,1__62,9__65,2__64,0__65,4
ISO-Wedelt.__134,7_134,7_134,2_128,6_131,1
Haftpflicht____697___766__1139__1139__11 39
Vollkasko_____1983__2974__5491__2974__54 91
Grundpreis___40400_44486_41990_41100_388 00

Waarom kan Nissan wel een GTV maken?? Het commentaar dat Alfa Romeo geen geld heeft om daadwerkelijk een opvolger van de Bertone of een
Alfetta GTV kan maken, slaat natuurlijk nergens op. Wat is de vraagprijs voor een Brera?

Even van andere site over de 105 GTV in de UK.

The GTV's success can be indicated by its high price - the 1750 GTV was sold in UK for £2248 in 1968. That was much dearer than the contemporary Lotus Cortina (£1162), Fiat 124 Coupe (£1438), BMW 2002 (£1597) and even Lotus Elan +2 (£2119). It simply matched a Jaguar E-Type (£2300) !! Despite that, Alfa Romeo still sold 44,000 units of 1750 GTV and then 37,000 units of 2000 GTV. If it were not so exciting to drive, how could it have achieved that?

SQUADRA LEO
Guru
Guru

ma mei 01, 2006 10:14

Wat een kansloos en zuur topic wordt dit zeg !! :cry:

Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma mei 01, 2006 10:17

ondanks dat ik mijzelf hardcore alfist durf te noemen, als morgen er voldoende budget is voor een nieuwe auto, is voor alles wat alfa te bieden heeft er een leuker en interessanter alternatief te vinden waar ik liever mijn geld aan uit zou geven. 147? Ik koop wel een mini, of focus RS.
GT? dan nog liever een 130i ondanks dat ik hem niet mooi vind. Vind GT namelijk ook niet mooi. En 286 pk RWD wel....
Brera? take your pick . TT, 350Z RX8. Crossfire.
159? dreier reihe. Ook niet mooi maar RWD. Of lexus IS. Wel goed, geen rammels, mooi, top service. (JD Power results)
166? laat me niet lachen... keus te over aan concullegas. Lancia hoe heet dat fraaie ding... Chrysler. Etc...

Maar goed, allemaal academic, want 80% hier heeft net als ik onvoldoende munten voor een verse Alfa. CQ geven ze liever ergens anders aan uit, dus why Alfa worry over wat wij vinden. Zij hebben een plan, naar mijn idee rammelt dat aan alle kanten, maar goed, ze HEBBEN een plan, en dat is meer dan ze in jaren gehad hebben. Ik zeg succes, en denk er het mijne van.
Low budget fwd Sudje, prijsklasse en formaat polo. Bodemplaat Lancia Y. massa seller, instap-alfa.
MX 5 beater, onderstel barchetta oid. We noemen haar Duetto.
147 follow up niet tegenover Audi A3 maar tegenover Golf/SEAT danwel de aziaten.
156 follow up (159 is klasse hoger) gewaagd design, aka Giulia destijds. Simpel, licht, weinig toeters en bellen, snel en messcherp sturend, al dan niet fwd.
159 tegenover 5 serie, rwd, serieus stuk techniek met bijbehorende prijs EN kwaliteit. Tot en met M5 killer GTA met maser V8.
166 flagship met maser V8.
Geen SUV, people carrier etc. Das geen Alfa. Das een Fiat.
Brera : foute auto, wel mooi maar voegt verder niets toe. Of hij wordt zo dat hij in het vaarwater van Maser/ Ferrari komt. En dat is ook geen optie. (dus bv rwd en Maser V8)
Tja......
=D> :oops:
Grtz, fRank

Ruud33 16V

ma mei 01, 2006 11:01

OK ik zal het proberen beetje op te vrolijken!!!! even on topic!!!

Leuke auto die sud. eindelijk iets wat betaalbaar zal zijn!!! Alleen om het gezeur compleet te maken... wel erg hoog grande punto gehalte...

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma mei 01, 2006 11:45

Het gaat niet om het geld om het te maken, het gaat om die dingen verkocht te krijgen. AR is helaas in dat marktsegment niet goed (meer) geplaatst. Kijk naar de 166, die verkocht niet. Ook al was het een mooie en fijne wagen. Dat publiek is kapitaalkrachtig genoeg en gaat liever naar een 5-gebak "want dan hebben ze een BMW want buurman weet hoe duur dat is :roll: ".
RWD-FWD ? De hoofdzaak is hier auto's verkopen. En de onervaren chauffeur gaat nou eenmaal liever voor FWD. Vergeet niet dat ten tijde van de GTV6 BMW ook al 200 (later 220) pk toverde uit de eerste serie M3 he. Een gewone 2.3 4 cyl notabene (dit was een BMW die ik nog wel kon waarderen). Toen hoorde je niemand klagen. Dat die 3 diesel sneller is dan een 159, so what ? Ze mogen hem steken waar de zon nooit schijnt, het ding ziet er niet uit. Da's ook weer persoonlijke mening. Voor de fun heb ik mijn oude Alfa's, voor het dagelijks rijden een nieuwe.
Waarom ik reageer in dit topic ? Wel, wij moeten constant opboksen tegen de vooroordelen over onze auto's, ze staan je als het ware op te wachten als ze "weer eens een verhaaltje van een onbetrouwbare Alfa gehoord hebben". Mercedes heeft niks dan last met de electronica, Ford en Mercedes kampen terug met het roestprobleem (zie ergens topic op dit forum), onlangs de 3 serie van een collega met een scheur in de achteras (u leest het goed) wagen van 6 maand oud :roll: . Noem maar op. Onlangs nog een Astra GSI van 1991 mogen bekijken....dat ding is zo rot als wat !
Maar "he michel de neef van m'n schoonbroer zijn beste vriends collega had weer een Alfa met een kapot standlichtje, zie je nou wel? ".
Daarom dat ik het betreur dat AR nu ook al hier, tussen ons liefhebbers, constant zo onder vuur ligt. Maar da's persoonlijke mening. Lees er de vroegere topics op na: lancering 159: commentaar alom, Brera: idem. 159 SW: idem.
Vind ik gewoon jammer. DIt is geen zuur topic hoor, dit mag al eens ter discussie staan.
Niettemin pleit ook voor een Top (RWD) Brera. Gewoon om te tonen dat ze het nog kunnen.

Trouwens, als design toch niet meer ter zake doet, geeft u mij dan deze maar:

Afbeelding

8)

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma mei 01, 2006 13:01

Het gaat niet om het geld om het te maken, het gaat om die dingen verkocht te krijgen. AR is helaas in dat marktsegment niet goed (meer) geplaatst. Kijk naar de 166, die verkocht niet. Ook al was het een mooie en fijne wagen. Dat publiek is kapitaalkrachtig genoeg en gaat liever naar een 5-gebak "want dan hebben ze een BMW want buurman weet hoe duur dat is :roll: ".
RWD-FWD ? De hoofdzaak is hier auto's verkopen. En de onervaren chauffeur gaat nou eenmaal liever voor FWD. Vergeet niet dat ten tijde van de GTV6 BMW ook al 200 (later 220) pk toverde uit de eerste serie M3 he. Een gewone 2.3 4 cyl notabene (dit was een BMW die ik nog wel kon waarderen). Toen hoorde je niemand klagen. Dat die 3 diesel sneller is dan een 159, so what ? Ze mogen hem steken waar de zon nooit schijnt, het ding ziet er niet uit. Da's ook weer persoonlijke mening. Voor de fun heb ik mijn oude Alfa's, voor het dagelijks rijden een nieuwe.
Waarom ik reageer in dit topic ? Wel, wij moeten constant opboksen tegen de vooroordelen over onze auto's, ze staan je als het ware op te wachten als ze "weer eens een verhaaltje van een onbetrouwbare Alfa gehoord hebben". Mercedes heeft niks dan last met de electronica, Ford en Mercedes kampen terug met het roestprobleem (zie ergens topic op dit forum), onlangs de 3 serie van een collega met een scheur in de achteras (u leest het goed) wagen van 6 maand oud :roll: . Noem maar op. Onlangs nog een Astra GSI van 1991 mogen bekijken....dat ding is zo rot als wat !
Maar "he michel de neef van m'n schoonbroer zijn beste vriends collega had weer een Alfa met een kapot standlichtje, zie je nou wel? ".
Daarom dat ik het betreur dat AR nu ook al hier, tussen ons liefhebbers, constant zo onder vuur ligt. Maar da's persoonlijke mening. Lees er de vroegere topics op na: lancering 159: commentaar alom, Brera: idem. 159 SW: idem.
Vind ik gewoon jammer. DIt is geen zuur topic hoor, dit mag al eens ter discussie staan.
Niettemin pleit ook voor een Top (RWD) Brera. Gewoon om te tonen dat ze het nog kunnen.

Trouwens, als design toch niet meer ter zake doet, geeft u mij dan deze maar:

Afbeelding

8)
Off topic nog steeds , sorry! :oops: )
Eeej Michel, zonder te willen zeuren (ik moet op mn werk ook constant ons merk verdedigen! :wink: ) >De eerste m3 was toch echt pas in 87 of daar ergens toen de gtv6 zijn laatste jaar in de Alfa catalogus sleet...Beetje appels met peren vergelijken mi? :?
En ja ik ken ook plenty verhalen van Opels met weigerende stuurbekrachtigingen/rotte schermen en Audi's waar de dealer na 3 weken zoeken nog geen vonk aan heeft kunnen ontlokken... 8)
Wat me wel opvalt is dat zowat alle ' autominded collega's ' (kun je daarvan spreken als ze een Opel meriva verkiezen boven een Alfa??? :wink: )de 156/ 159 etc als erg mooie auto's bestempelen....."Maar ja ,zo'n ding aanschaffen is 2 he, want als je eens wist wat een ellende debuurmanvanmnbroerznachterneefdaarweereentantevan etc ermee gehad heeft......Niet te vertrouwen die Alfa's..."
Dáár is in mijn ogen winst te behalen: Service bij trammelant.
Kijk ,dat je redelijk recente Alfa kuren heeft buiten jou schuld om (Lees : het olieverbruik van de jts blokken bv) is 1 , Maar hoe daar qua garantie /coulance indien net buiten die garantie mee om wordt gegaan , daar schort t mi aan!
Ik denk dat dat ook een 'verjaardagsverhaal' zou kunnen worden; Maar dan in positieve zin:
Hoe er met zo'n klacht/reparatie etc is omgegaan...Dat kán positieve reklame zijn...
En indien eenmaal bekend hoe er binnen de AR gelederen met zulke problemen wordt omgegaan mensen eerder een overstap naar Alfa wagen?
Mn maatje had enkele jaren terug een E30 325i (sorry tis weer een bmw :oops: )Goede auto ,mankeerde niks aan. Gekocht bij eoa handelaar.
Krijgt ie een brief of hij zich bij de dealer wil melden voor een verse dop voor zn expansievat. Daar zou nl iets mis mee kunnen zijn...Dus naar de dealer die er gratis een nieuwe dop op schroefde. Bij een 7e hands auto van toen pakweg 10/11 jaar oud en niet eens dealer gekocht...!
Service? Of positieve reklame?Of beiden?
Grtz, fRank

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

ma mei 01, 2006 13:11

Design?? Alfa Romeo heeft jarenlang boxy modellen gemaakt zoals de Giulietta Nuova en de 75? Lekker boxy, apart maar het idee achter
Alfa Romeo is dat het zoveel mogelijk driving enjoyment levert ( enthousiast,con brio en, om maar eens taal van Alfisti te gebruiken, met een Italiaans hart )

Maakt mij niet uit of Alfa als fraai of lelijk wordt beschouwd maar is het nu werkelijk teveel gevraagd van Alfa Romeo om de nieuwe lichting karakter mee te geven, lekker stuurt en gewoon goede prestaties voor een 4 cilinder heeft en dat combineert met een normaal verbruik?

Het enige wat je opmerkt zijn argumenten waarom men niet veel mag verwachten.....

supermaarten

ma mei 01, 2006 15:21

:thumbs: mooie wagen hoor!

waar kwam die naam Sud eigenlijk vandaan? iets met een fabriekin het zuiden van Italie?
als deze daar dan weer gemaakt gaat worden... dan zit die naam wel goed toch? ;)

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”