Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo in Magazines **

vr okt 03, 2008 09:20

Classiccars is een leuk blad voor alfisti deze maand, en met een bredere auto waardering nog leuker. :wink:
Ze vieren hun oprichting in 1973 en geven gratis een bijlage met autos uit 1973 bij het blad.

Afbeelding

Afbeelding
Vergelijk tussen de giulia, lotus cortina, mustang en de mini cooper.
Een heel mooi stuk over de ES30/ SZ. Die niet op de omslag staat! (Harry!!!!!! )

Een fijn artikel over de delta integrale. (Voor de Q4 rijders altijd leuk.)

In de bijlage de lancia stratos.

http://www.classiccarsmagazine.co.uk/ma ... rritory=UK
Erg leuk issue idd.

Een opvallende quote uit het ES30 verhaal over de verwachtingen en realiteit van de SZ introductie:
It must have been like expecting a poduction of La Boheme and instead finding yourself in the front row of a Bananarama gig.
Een Bananaramalfa dus... :lol: :lol: :lol: :lol:

Verder op pagina 60 nog een leuk artikel over de belangrijkste ontwerper van de SZ, Robert Opron, een van de "unsong heroes of car styling" want de man heeft ook in Nederland jarenlang mede het straatbeeld bepaald met ontwerpen zoals de Citroen GS & CX, Renault Fuego & 25 etc.

Het is een kort overzicht van zijn carriere.

Een blad dat zeer de moeite waard is!
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8841
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: ** Alfa Romeo in Magazines **

vr okt 03, 2008 10:52

Renault Fuego!
Even off topic: wanneer heb je voor het laatst een Fuego in het wild gezien? Toen ik een op de basisschool zat zag ik ze regelmatig, zelfs een Turbo bij mij in de buurt... waar zijn ze gebleven?
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo in Magazines **

vr okt 03, 2008 10:55

Renault Fuego!
Even off topic: wanneer heb je voor het laatst een Fuego in het wild gezien? Toen ik een op de basisschool zat zag ik ze regelmatig, zelfs een Turbo bij mij in de buurt... waar zijn ze gebleven?
Mijn GTS is uiteindelijk op de sloop beland...

Zou niet weten wanneer ik er eentje voor het laatst in het wild gezien heb...
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
Erik127
Junior Member
Junior Member
Berichten: 77
Lid geworden op: ma apr 10, 2006 23:54
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo in Magazines **

di okt 07, 2008 20:49

In het eerste nummer van Delft Integraal van dit jaar een onverwacht artikel over Alfa. Delft Integraal is een wetenschapsmagazine van de TU Delft, waarin onderwijs en vooral onderzoek wordt gepubliceerd.

Het artikel gaat over een onderzoek naar de echtheid van een Alfa 12C/316. Deze Alfa racewagen uit 1937 is in het bezit van een nederlander. De auto zelf heeft een roemrucht verleden, met onder andere de coureur Varzi. Op een of andere manier zijn er 2 exemplaren van de auto in omloop, dus de vraag is: welke is de echte?

De delftse afdeling materiaalkunde heeft aan de hand van onderzoek aan het chassis uitgezocht dat de lassen hieraan qua samenstelling van materiaal uit de jaren 20-40 zouden kunnen zijn. Daarmee wordt de authenticiteit redelijk aannemelijk gemaakt.

Er wordt ook verwezen naar een artikel in het klaverblaadje, dit is nummer 96 uit 2001. Een van de schrijvers van dit artikel, Patrick Italiano, wordt betrokken in het vervolgonderzoek. Het artikel lijkt het me waard om over te nemen in een volgend klaverblaadje, met wellicht resultaten van verder werk en toelichting van Italiano.
In de Ingenieur nr 10/11 staat ook een artikel over dit onderzoek. Een andere tekst denk ik wel aangezien er geen verwijzing naar het Klaverblaadje in staat. Interessant is wel dat de coureur Bucci twee van deze auto's verkocht heeft. De eerste in 1997 die inmiddels gerestaureerd is en in handen van een Oostenrijker. De opmerking van Bucci is dat de Nederlandse de 'meest originele' is, wat ook door het Delftse onderzoek wordt gestaafd. Ben benieuwd wat dan de historie is van de eerste. Het artikel suggereerd dat deze is opgebouwd uit oude voorraden die Bucci heeft opgekocht uit de fabrieken. Handig kereltje, die Bucci.
GT Junior 1300
156 SW

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo in Magazines **

di okt 07, 2008 21:21

Ben benieuwd wat dan de historie is van de eerste. Het artikel suggereerd dat deze is opgebouwd uit oude voorraden die Bucci heeft opgekocht uit de fabrieken. Handig kereltje, die Bucci.
Of Bucci 'handig' is hangt helemaal af van het verhaal waarmee de auto's destijds zijn verkocht. Ik ken de materie verder niet, maar vertelt de huidige eigenaar van de eerste auto hetzelfde verhaal wat Bucci of diens vertegenwoordiger bij de verkoop heeft verteld?

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo in Magazines **

za okt 11, 2008 16:07

Afbeelding

In de nieuwste La Strada op Alfa gebied aandacht voor de Mito, de 166, racen met een 147 JTD, preparatie van een Giulia racer en een bezoek aan de 105 workshop. Verder een bescheiden terugblik(je) op het Spettacolo Sportivo en een verslag van mijn bezoek aan de Le Mans Classic. Wel grappig, de teneur van dat verslag is redelijk gelijk aan dat van Bart van den Acker in het jongste Klaverblaadje (nr.123).

Gebruikersavatar
alfasudjoe
Member
Member
Berichten: 219
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 14:20
Locatie: UK

RE: ** Alfa Romeo in Magazines **

di okt 14, 2008 20:18

Apologies to all on this thread but just thought i would ask as it is about alfa romeo magazies does anyone know where i could find good photos of alfa romeo 155 touring cars especiallt from italain CIVT touring car championship and french chapionships, Much appreciated if anyone can help ?

Saluti
alfasudjoe
:D :D :D

Gebruikersavatar
paul veloce
Full Member
Full Member
Berichten: 451
Lid geworden op: do sep 15, 2005 21:37
Locatie: De Lier

Re: RE: ** Alfa Romeo in Magazines **

vr okt 31, 2008 21:13

In het eerste nummer van Delft Integraal van dit jaar een onverwacht artikel over Alfa. Delft Integraal is een wetenschapsmagazine van de TU Delft, waarin onderwijs en vooral onderzoek wordt gepubliceerd.

Het artikel gaat over een onderzoek naar de echtheid van een Alfa 12C/316. Deze Alfa racewagen uit 1937 is in het bezit van een nederlander. De auto zelf heeft een roemrucht verleden, met onder andere de coureur Varzi. Op een of andere manier zijn er 2 exemplaren van de auto in omloop, dus de vraag is: welke is de echte?

De delftse afdeling materiaalkunde heeft aan de hand van onderzoek aan het chassis uitgezocht dat de lassen hieraan qua samenstelling van materiaal uit de jaren 20-40 zouden kunnen zijn. Daarmee wordt de authenticiteit redelijk aannemelijk gemaakt.

Er wordt ook verwezen naar een artikel in het klaverblaadje, dit is nummer 96 uit 2001. Een van de schrijvers van dit artikel, Patrick Italiano, wordt betrokken in het vervolgonderzoek. Het artikel lijkt het me waard om over te nemen in een volgend klaverblaadje, met wellicht resultaten van verder werk en toelichting van Italiano.
Kwam toevallig het betreffende artikel in pdf tegen op de site van de TU:

12C316
GT 1300 junior '75
Alfasud Sprint Veloce 1.5 '80
33 1.7IE SW '93
Iets Duits........

Gebruikersavatar
Martin H
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 609
Lid geworden op: di jul 18, 2006 20:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo in Magazines **

za dec 13, 2008 22:41

Autokampioen nr25-26 11-12-2008
Italië-special, met veel Alfa Romeo (o.a. GTV6) en een bezoek aan het bedrijf Maranello
op www.autokampioen.tv zijn nog meer foto's te vinden, gemaakt bij Maranello
Afbeelding

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: ** Alfa Romeo in Magazines **

di dec 16, 2008 15:13

In die autokampioen staat ook een mooi artikel ( 6 pagina`s ) over de GTV 6 en de GT 1300 junior.


Afbeelding

Gebruikersavatar
Harry Tijssen
Guru
Guru
Berichten: 1385
Lid geworden op: di dec 28, 2004 21:40
Locatie: Hansweert
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo in Magazines **

za dec 20, 2008 21:59

Voor de liefhebbers van de Alfa 33.
In het nieuwe nummer (januari/februari) van de "Auto&Tuning" staat een leuk stuk over deze fijne Alfa.
Stuk over de historie met mooie foto's erbij.
Harry Tijssen

Heb: 166 2.4 JTD 20v "03, 156 1.8 16v "03
Had: 75 2.0 carb. "86, 155 1.8 8v "93, 33 1.7 16v QV "92, 155 2.5 V6 12v EVO "95,145 1.4 16v "00, 155 2.0 16v "97,166 2.4 JTD "00

Gebruikersavatar
RoyvdStad
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 875
Lid geworden op: do jul 03, 2008 16:53
Locatie: Kranenburg (Dld) - Corfu (GR)

RE: ** Alfa Romeo in Magazines **

zo dec 28, 2008 14:32

Een leuk stukje over Pininfarina in het kerst nummer van de Elsevier, 2 pagina's na waar ik sta op pagna 130 (maar ook 18 en 19)
:D
Bentley Continental T
Rover 827 Sterling Coupe
Range Rover Voque
Jaguar XJ6
MG ZT-T
Mercedes E55 AMG

Ron Gta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 551
Lid geworden op: do nov 09, 2006 14:40
Locatie: Ham Belgium

RE: ** Alfa Romeo in Magazines **

vr jan 09, 2009 18:12

Mooi verslag over mijn SZ in de laatste "Autowereld".
Ciao, Ron.

Gebruikersavatar
don515jz
Full Member
Full Member
Berichten: 440
Lid geworden op: di jan 04, 2005 19:13

RE: ** Alfa Romeo in Magazines **

za jan 17, 2009 18:18

In de Road&Track van februari, 11 paginas over de "groene hel" en met een bladzijde 75Experience van Ron Simons.
Afbeelding

SPIDERVELOCE1750

Re: RE: ** Alfa Romeo in Magazines **

za jan 17, 2009 18:36

Mooi verslag over mijn SZ in de laatste "Autowereld".
Ciao, Ron.
Potverdorie . Ik lees dit nu pas . :(

Dan maar eens gaan " zagen " bij ons favoriete krantenmadammeke :lol: :wink:

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”