En daar rijdt hij hoor, over een jaar of 5, trots als een pauw in zijn Stelvio met racert op de trailer erachter... Dieselend natuurlijk, Massimo getunedDe Stelvio is lelijk.
En daar rijdt hij hoor, over een jaar of 5, trots als een pauw in zijn Stelvio met racert op de trailer erachter... Dieselend natuurlijk, Massimo getunedDe Stelvio is lelijk.
.....
Mooi betoog helemaal mee eens en je bent hier niet de enigeToch voel ik me bij clubs en op fora nauwelijks thuis. Dit komt door de houding die ik daar vaak aantref m.b.t. alles wat nieuw is. ….
Op fora kan ik mij dat goed voorstellen, maar als fervent bezoeker van evenementen van deze club herken ik het sentiment uit dit (en het Giulia) topic niet. Daar zijn de reacties positief of neutraal 'eerst rijden'.Ik durf mezelf dus best als Alfist te bestempelen. Toch voel ik me bij clubs en op fora nauwelijks thuis. Dit komt door de houding die ik daar vaak aantref m.b.t. alles wat nieuw is. ...
.... Als berijder van nieuwe Alfa’s heb ik me hier altijd aan geërgerd. En maar besloten om die ergernis te vermijden door afstand te houden van clubs en fora. Maar jammer is dat natuurlijk wel. Het zou leuker zijn als nieuwe modellen wat meer met een open blik benaderd zouden worden door Alfisten van alle gezindten.
Een opvolger van de 166 wordt al bijna 10 jaar aangekondigd. Als ik nu nieuw in die prijsklasse kon/ging shoppen, dan had ik waarschijnlijk een Ghibli gekocht (mits die goed rijdt) of een Stelvio. Maar voorlopig zit nieuw in deze prijsklasse shoppen er voor mij niet in, tenzij ik ineens veel meer werk binnen krijg. Dus zal het over een aantal jaar een jong gebruikte worden.RobKg schreef: De Giulia/Stelvio zijn voor mij ook potentiële opvolgers voor de 166 (over een aantal jaren.)
Over een aantal jaren ( 2019 ? ) schijnt nu echt de opvolger van de 166 te gaan komen.
En ook nog een SUV die boven de Stelvio in de markt komt.
Maar de opvolger van de 166 gaat dan wel qua segment richting Maserati Ghibli
en zal ongetwijfeld wel weer een zeer exclusieve auto blijven,
waarvan er in Nederland niet al te veel over de toonbank zullen gaan.
Dat wordt dus flink sparen tegen die tijd.
Als je de stelvio al lelijk vindt dan blijven er van de huidige nieuw auto modellen maar weinig over wat dan nog mooi kan zijn voor jou. Vandaag in autoweek bv artikel gelezen over audi sq5: DAT is nog eens een voorbeeld van een totaal inspiratieloos ontwerp.....De Stelvio is lelijk.
I could not care less. Racen doe ik sowieso in " oude hokken" , en als daily's uitsluitend zakelijk 15+ jaar oud/jong ( ik weiger fiscaal /financieel gekielhaald te worden en de afschrijvingen hoef ik ook niet) en privé: mn 156 GTA is tijdloos en het enige wat me daarvan niet bevalt is de FWD.Als je de stelvio al lelijk vindt dan blijven er van de huidige nieuw auto modellen maar weinig over wat dan nog mooi kan zijn voor jou. Vandaag in autoweek bv artikel gelezen over audi sq5: DAT is nog eens een voorbeeld van een totaal inspiratieloos ontwerp.....De Stelvio is lelijk.
Voorzover ik weet wordt de Stelvio Q nog niet uitgeleverd. Koop de Top Gear die nu in de winkel ligt en je weet hoe hij het doet in het terrein. Maar je geeft de aanzet voor het antwoord zelf alIk ben wel benieuw naar vergelijkende tests met de Stelvio Q en andere power SUVs, zoals RR sport SVR of Macan Turbo S
En ik ben ook wel benieuwd of een Stelvio ook iets in het terrein klaarspeelt (ja daar is niet op gebouwd, maar toch).