De neus en kont ben ik steeds meer gaan waarderen en komt nu als non-QV eigenlijk beter tot z'n recht zonder al die sleuven, diffusers en 4 uitlaten. (eigenlijk is dat bij de 156 ook zo, de GTA is echt superdik maar verpest een beetje de prachtige slanke lijnen van de 156)
Maar het stuk waar ik bij de Giulia nog niet echt aan kan wennen is het middenstuk/glasshouse, dat is me veel te anoniem. Een 75, 155, 156 en 159 herken je makkelijk aan de vorm van de ruiten, de deurklinken of alleen de deuren. Het hele silhoutte van die auto's is gewoon uniek en ook typische Alfa. Bij de Giulia mis ik die typische lijn en zou 't ook van een andere auto kunnen zijn.... Ze hebben daardoor een beetje het scherpe/agressieve randje van het design af gehaald, maar dat is misschien in de huidige tijd wel nodig om tot verkoopaantallen te komen.
Maar zoals bij veel Alfa's vind ik ze bij de presentatie niet mooi, maar IRL juist prachtig. Hopelijk is dat dan ook weer bij deze zo.
Die wielen zijn ook echt cool, zijn duidelijk afgeleid van de 164 "salamislicers"