Wie reed de 8:04 met de 4C op de Nordschleife?

Italiaan zonder reputatie maar woonachtig op de Ring
22%
14
Christian Danner
2%
1
Franz Engstler
3%
2
8%
5
Fabrizio Giovanardi
Geen stemmen
0
Ron Simons
11%
7
Giancarlo Fisichella
14%
9
Klaus Ludwig
2%
1
Vaste Ring tester van andere Nationaliteit
22%
14
Lars van 't Veer
17%
11
 
Totaal aantal stemmen: 64
Deltona
Member
Member
Berichten: 119
Lid geworden op: di mei 25, 2010 23:26
Locatie: Bussum

RE: Alfa Romeo 4C Concept is officieel! 850kg en 240pk voor

wo mar 06, 2013 16:32

Wat een geweldige auto vind ik dit, en dat voor "slechts" 68.000 euro. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat Alfa hier veel geld aan verdient.

Ik denk dat Lotus de poorten kan sluiten, veel meer auto dan een Exige/Elise en met mooiere techniek (carbon, alu, tct, etc) voor ongeveer dezelfde prijs.

En Alfa, dat alu 1.750 turbo blok kan ook mooi gebruikt worden voor een Guillieta Gta
In bezit:
Alfa Romeo 159 2.2 jts Distinctive

Gehad:
Alfa Romeo 147 1.6 Veloce Distinctive

Gebruikersavatar
alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4240
Lid geworden op: ma feb 14, 2005 19:17
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo 4C Concept is officieel! 850kg en 240pk voor

wo mar 06, 2013 17:12

Hij is prachtig in dat licht grijs metalic !!! (meestal niet mijn favoriete kleur)
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

Re: RE: Alfa Romeo 4C Concept is officieel! 850kg en 240pk v

wo mar 06, 2013 17:50

Wat een geweldige auto vind ik dit, en dat voor "slechts" 68.000 euro. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat Alfa hier veel geld aan verdient.

Ik denk dat Lotus de poorten kan sluiten, veel meer auto dan een Exige/Elise en met mooiere techniek (carbon, alu, tct, etc) voor ongeveer dezelfde prijs.

En Alfa, dat alu 1.750 turbo blok kan ook mooi gebruikt worden voor een Guillieta Gta
No-offence, maar je bent je bewust dat Lotus al vanaf bijna dag 1 van hun bestaan de best sturende auto's maakt? En dat veel grote merken hun auto's daar heen brengen voor de afstelling? Oh en dat een groot deel van alle Lotus Elan's bij auto fabrikanten staat als benchmark voor voorwiel aangedreven rijgedrag. Dat levert ze meer geld op dan de verkoop van auto's. Nu verwacht ik niet dat de 4C bij Lotus is geweest (genoeg kennis in-house), maar om nu te zeggen dat de Elise en Exige overbodig zijn en dat dit veel meer auto is, vind ik wel erg kort door de bocht.

De Elise en Exige zijn namelijk auto's voor op het circuit welke ook redelijk op straat gereden kunnen worden, dat is nooit het doel geweest van de 4C. En mooiere techniek? Waarom heeft Alfa zulke dure materialen nodig om tot dezelfde waarden te komen als Lotus?

Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet tegen Alfa of de 4C, maar een merk als Lotus in de hoek zetten op basis van wat woorden op het internet gaat wel erg ver. Trouwens is qua gewicht de Elise/Exige misschien een grote concurrent, qua kopers verwacht ik eerder Z4/Boxtet/Cayman publiek.

Ik ben het wel met je eens dat er waarschijnlijk niet veel of helemaal geen geld verdiend gaat worden aan de 4C, tenminste niet direct. Maar dat heb ik eerder in dit topic al toegelicht.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Deltona
Member
Member
Berichten: 119
Lid geworden op: di mei 25, 2010 23:26
Locatie: Bussum

RE: Alfa Romeo 4C Concept is officieel! 850kg en 240pk voor

wo mar 06, 2013 20:01

Wat een geweldige auto vind ik dit, en dat voor "slechts" 68.000 euro. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat Alfa hier veel geld aan verdient.

Ik denk dat Lotus de poorten kan sluiten, veel meer auto dan een Exige/Elise en met mooiere techniek (carbon, alu, tct, etc) voor ongeveer dezelfde prijs.

En Alfa, dat alu 1.750 turbo blok kan ook mooi gebruikt worden voor een Guillieta Gta
No-offence, maar je bent je bewust dat Lotus al vanaf bijna dag 1 van hun bestaan de best sturende auto's maakt? En dat veel grote merken hun auto's daar heen brengen voor de afstelling? Oh en dat een groot deel van alle Lotus Elan's bij auto fabrikanten staat als benchmark voor voorwiel aangedreven rijgedrag. Dat levert ze meer geld op dan de verkoop van auto's. Nu verwacht ik niet dat de 4C bij Lotus is geweest (genoeg kennis in-house), maar om nu te zeggen dat de Elise en Exige overbodig zijn en dat dit veel meer auto is, vind ik wel erg kort door de bocht.

De Elise en Exige zijn namelijk auto's voor op het circuit welke ook redelijk op straat gereden kunnen worden, dat is nooit het doel geweest van de 4C. En mooiere techniek? Waarom heeft Alfa zulke dure materialen nodig om tot dezelfde waarden te komen als Lotus?

Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet tegen Alfa of de 4C, maar een merk als Lotus in de hoek zetten op basis van wat woorden op het internet gaat wel erg ver. Trouwens is qua gewicht de Elise/Exige misschien een grote concurrent, qua kopers verwacht ik eerder Z4/Boxtet/Cayman publiek.

Ik ben het wel met je eens dat er waarschijnlijk niet veel of helemaal geen geld verdiend gaat worden aan de 4C, tenminste niet direct. Maar dat heb ik eerder in dit topic al toegelicht.

LOL; no offence, no offence taken.

Die zogenaamd best sturende auto's maken ze omdat Lotus al een paar decennia zo'n beetje de enige fabrikant is die auto's maakt die nog echt licht zijn, die afwijken van de mainstream door kun geringe afmetingen en de afwezigheid van bv. elektronica en alles dat een auto tegenwoordig een auto maakt.

En als ze dan eens een auto maken die daadwerkelijk concurreert met bv. de Porsches van deze wereld, de Evora, dan gaat dit ook meteen fout. M.a.w. is de Evora zo'n geweldig sturende auto ? heeft deze lovende kritieken gehad ? Het antwoord ken je al; nee, nou ja, het onderstel wordt goed bevonden, de rest zou je een flop kunnen noemen. Een auto bouwen anno 2013 is wat anders dan in de jaren 60/70 v/d vorige eeuw.

Geld verdienen dat doen ze bij Lotus volgens mij al jaren niet meer, het is een speeltje van investeringsmaatschappijen en Indiërs (of een combi daarvan) die het wel geinig lijken te vinden een autofabrikant te bestieren. Getuige alleen al de aanwezigheid van Lotus als (sponsor) in de F1 en andere raceklassen waar ze op basis van hun producten helemaal niets te zoeken hebben. (net als Caterham en Spyker trouwens).

En dat deze Alfa heeft deze materialen nodig omdat deze i.t.t. de Lotus wel techniek en afmetingen heeft die meer in lijn lijkt te liggen (lijkt want ik het de auto nog niet gezien) met wat ik beschouw als een volwaardige auto. Ik heb mijzelf met mijn bijna 1,90 is een keer in een Lotus Elise gewurmd en dan kom je tot de conclusie dat je het nauwelijks een auto kunt noemen.

Qua kopers verwacht ik naast Exige/Elise publiek ook inderdaad Z4/Boxster/Cayman publiek.

En daarmee sla je meteen de spijker op de kop, en is ook meteen het meest zinnige van je bijdrage en een compliment voor Alfa. :wink: [/i]
In bezit:
Alfa Romeo 159 2.2 jts Distinctive

Gehad:
Alfa Romeo 147 1.6 Veloce Distinctive

Gebruikersavatar
Pescina
Full Member
Full Member
Berichten: 364
Lid geworden op: zo okt 16, 2005 22:29
Locatie: Haarlem
Contacteer: Website

Re: RE: Alfa Romeo 4C Concept is officieel! 850kg en 240pk v

wo mar 06, 2013 20:12

Wat een kneuzen bij Alfa, in hun verkoop/pers praatje wel ineens over de Alfa clubs lullen, maar ik heb in 2010 tijdens het centenial toch bijzonder weinig medewerking gezien van Alfa (Fiat) tijdens de festiviteiten in Milaan en omgeving. :roll:

En tja de 4C gaat natuurlijk geen potten breken in het segment boven de 60.000 euro. Teveel concurentie met een grotere naamsbekendheid bij het volk (Porsche, BMW, Audi), en ik denk dat de 4C niet praktisch genoeg is, en te spartaans als dagelijkse auto... en in dat geval zal hij beter moeten zijn als een Lotus Exige / Elise om nog wat klanten buiten de Alfisti wereld te trekken.
En iemand die een leuke achterwiel aangedreven 2 persoons coupe zoekt voor weinig geld is sowieso beter af bij de Toyota GT86 / Subaru BRZ.
Je vergelijkt appels en peren, een Mito met een Passat. Een Toyota GT86 met redelijk wat opties loopt tot 45k een 4C zit rond de 68k, daar zit 23k tussen, voor dat bedrag kan je een leuke VW Golf kopen. En je vergeet dat zulke auto's op emotie spelen.

Ohja, heb je trouwens als in de 4C gereden, en de GT86 en de Exige, en etc?

Daar komt nog eens bij (maar dat heb ik al eerder gezegd in dit topic) dat de 4C niet gebouwd is voor de winst of om grote aantallen te verkopen. Het doel van de 4C is allang bereikt; namelijk het merk internationaal groot op de kaart zetten. Elk zelf respecterend automerk heeft het afgelopen jaar elke maand wel iets gemeld over Alfa / de 4C, dat was/is het doel. Als de auto nu ook nog goed rijdt en de pers daar blij mee is, dan is het helemaal perfect. Of die dan verkoopt of niet, is bijzaak.

Met de 8C en nu de 4C is iedereen lekker gemaakt voor volume auto's, dus de nieuwe Giulia, de Spider en wat er nog meer aan komt de komende 4 jaar.

=D> =D> =D> =D> =D>
Huidig geen Alfa

Alfa 33 1.3 S Blue (1989)
Alfa 146 1.4 TS
Alfa 145 1.4 TS

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4713
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

RE: Alfa Romeo 4C Concept is officieel! 850kg en 240pk voor

do mar 07, 2013 10:35

'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

RE: Alfa Romeo 4C Concept is officieel! 850kg en 240pk voor

do mar 07, 2013 13:15

Wat ik bij een "sportwagen" vind horen is een snelle terugval in toeren bij gas loslaten.
Deze gaat zoooo sloom terug dat ik er moe van wordt.

Maarja, wat je vindt moet je aan de politie geven.

Touwens over de verkoop.

Ik heb begrepen dat er een voorserie (special edition) naar Nederland komt van 400 stuks.
Daarna worden er jaarlijks 1500 afgeleverd in heel Europa.
Dat is niet veel.
Wat een geweldige auto vind ik dit, en dat voor "slechts" 68.000 euro. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat Alfa hier veel geld aan verdient.
Ik denk dat Lotus de poorten kan sluiten, veel meer auto dan een Exige/Elise en met mooiere techniek (carbon, alu, tct, etc) voor ongeveer dezelfde prijs.
En Alfa, dat alu 1.750 turbo blok kan ook mooi gebruikt worden voor een Guillieta Gta
No-offence, maar je bent je bewust dat Lotus al vanaf bijna dag 1 van hun bestaan de best sturende auto's maakt? En dat veel grote merken hun auto's daar heen brengen voor de afstelling? Oh en dat een groot deel van alle Lotus Elan's bij auto fabrikanten staat als benchmark voor voorwiel aangedreven rijgedrag. Dat levert ze meer geld op dan de verkoop van auto's. Nu verwacht ik niet dat de 4C bij Lotus is geweest (genoeg kennis in-house), maar om nu te zeggen dat de Elise en Exige overbodig zijn en dat dit veel meer auto is, vind ik wel erg kort door de bocht.
De Elise en Exige zijn namelijk auto's voor op het circuit welke ook redelijk op straat gereden kunnen worden, dat is nooit het doel geweest van de 4C. En mooiere techniek? Waarom heeft Alfa zulke dure materialen nodig om tot dezelfde waarden te komen als Lotus?
Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet tegen Alfa of de 4C, maar een merk als Lotus in de hoek zetten op basis van wat woorden op het internet gaat wel erg ver. Trouwens is qua gewicht de Elise/Exige misschien een grote concurrent, qua kopers verwacht ik eerder Z4/Boxtet/Cayman publiek.
Ik ben het wel met je eens dat er waarschijnlijk niet veel of helemaal geen geld verdiend gaat worden aan de 4C, tenminste niet direct. Maar dat heb ik eerder in dit topic al toegelicht.
Voor €68.000 koop je wel een nieuwe Italiaanse sportwagen met Ferrari Allure en dat is ook wat waard. Heb je niet bij een Porsche, Lotus, Toyota of Subaru (hmmm over deze opmerkingr moet ik straks zelf ook even dieper over nadenken).
Natuurlijke heb je voor dat geld ook een echte (tweede/derde/vierdehands) Ferrari.

Gebruikersavatar
Pericoloso
Guru
Guru
Berichten: 1159
Lid geworden op: zo okt 30, 2005 21:41
Locatie: Zuid Kennemerland

RE: Alfa Romeo 4C Concept is officieel! 850kg en 240pk voor

do mar 07, 2013 23:13

Vergeet ook niet dat je kan zeggen dat ie bij Maserati gebouwd wordt, ik zie me er wel in rondscheuren....
Heb 3 jaar denk ik zo om moeders in een grotere gezinsbak te lullen, tegen die tijd koop ik wel een okkasie.
SCARB 680.
Nu: 159 SW 1750 Tbi Ti, Abarth 595 Competizione, Peu 504 cabrio.
Ooit: Alfasud 1.5, Sprint 1.5 QV, Alfasud 1.3 SC, Alfetta 1.8, Alfetta 2.0 QO, Alfetta 2.0, Giulia Super 1.3, 33 1.7 QV 16V, Spider 2.0, 156 2.0 TS, 147 1.6 TS, 166 2.5 V6.

Deltona
Member
Member
Berichten: 119
Lid geworden op: di mei 25, 2010 23:26
Locatie: Bussum

Re: RE: Alfa Romeo 4C Concept is officieel! 850kg en 240pk v

do mar 07, 2013 23:37

Voor €68.000 koop je wel een nieuwe Italiaanse sportwagen met Ferrari Allure en dat is ook wat waard. Heb je niet bij een Porsche, Lotus, Toyota of Subaru (hmmm over deze opmerkingr moet ik straks zelf ook even dieper over nadenken).
Natuurlijke heb je voor dat geld ook een echte (tweede/derde/vierdehands) Ferrari.
Ferrari allure gaat me wat ver, maar ok, de styling i.c.m het carbon.

Kritische noot; qua afwerking kan de 4c zich natuurlijk niet meten met een Porsche Cayman/911 of Ferrari. Zo lijken de uitstroomopeningen v/d verwarming op die van de Mito en ook de rest van het interieur (met name het dashboard en stuurwiel) mist zo op de foto's en videobeelden te zien wat kwaliteit. En ook de koplampen zijn niet echt fraai te noemen.

Maar goed gezien het prijskaartje, de relatief beperkte productieaantallen i.c.m. de overige gebruikte materialen lijkt het erop dat Alfa hierop wat heeft bezuinigd.

En inderdaad voor de nieuwprijs van deze 4C is een mooie gebruikte Ferrrari F355 / 550 Maranello /512 TR /Testarossa / 308/ 328/ 456 ook niet te versmaden.
In bezit:
Alfa Romeo 159 2.2 jts Distinctive

Gehad:
Alfa Romeo 147 1.6 Veloce Distinctive

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8841
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: Alfa Romeo 4C Concept is officieel! 850kg en 240pk v

do mar 07, 2013 23:51


Kritische noot; qua afwerking kan de 4c zich natuurlijk niet meten met een Porsche Cayman/911 of Ferrari.
Ja, Ferrari, dé benchmark voor afwerking :lol:
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
chubasco
Newbie
Newbie
Berichten: 42
Lid geworden op: di jun 12, 2012 15:57
Locatie: Amsterdam

Re: RE: Alfa Romeo 4C Concept is officieel! 850kg en 240pk v

vr mar 08, 2013 01:10


En inderdaad voor de nieuwprijs van deze 4C is een mooie gebruikte Ferrrari F355 / 550 Maranello /512 TR /Testarossa / 308/ 328/ 456 ook niet te versmaden.
Alleen is de alfa net zo snel zo niet sneller dan dit groepje hierboven...

\:D/ \:D/
en dat voor een alfaatje dat kleiner is in lengte dan een mito...

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

Re: RE: Alfa Romeo 4C Concept is officieel! 850kg en 240pk v

vr mar 08, 2013 10:22


Kritische noot; qua afwerking kan de 4c zich natuurlijk niet meten met een Porsche Cayman/911 of Ferrari.
Ja, Ferrari, dé benchmark voor afwerking :lol:
:lol:
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
alfa_ricardo
Member
Member
Berichten: 141
Lid geworden op: za mar 01, 2008 21:11
Locatie: Rotterdam
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo 4C Concept is officieel! 850kg en 240pk voor

vr mar 08, 2013 11:30

Misschien hier ergens al gepost maar de folder is al te bekijken.

http://www.autoedizione.nl/alle-specifi ... -romeo-4c/

GTAsw
Full Member
Full Member
Berichten: 265
Lid geworden op: zo jul 23, 2006 19:09
Locatie: Aalst (Gld)

RE: Alfa Romeo 4C Concept is officieel! 850kg en 240pk voor

vr mar 08, 2013 14:34

Ome Haaaaaaaaaannnnnssssss, Patje wilt een stukje sturen met een 4C.
156 GTA sw '02

Deltona
Member
Member
Berichten: 119
Lid geworden op: di mei 25, 2010 23:26
Locatie: Bussum

Re: RE: Alfa Romeo 4C Concept is officieel! 850kg en 240pk v

vr mar 08, 2013 17:12


Kritische noot; qua afwerking kan de 4c zich natuurlijk niet meten met een Porsche Cayman/911 of Ferrari.
Ja, Ferrari, dé benchmark voor afwerking :lol:
Lol, nog meer lol, wel lezen lol. Wie heeft heeft het over benchmark.

Ik reageerde op de vorige bericht waarin deze merken genoemd werden.

En bovendien lol; de interieurs v/d de nieuwe generatie Ferrari's al gezien; 458, FF en F12. Niet verkeerd als benchmark......Of heeft lol liever een Lotus interieur als benchmark..........

En alsof Porsche de benchmark is lol......

Wat een lol.
In bezit:
Alfa Romeo 159 2.2 jts Distinctive

Gehad:
Alfa Romeo 147 1.6 Veloce Distinctive

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”