Wie reed de 8:04 met de 4C op de Nordschleife?

Italiaan zonder reputatie maar woonachtig op de Ring
22%
14
Christian Danner
2%
1
Franz Engstler
3%
2
8%
5
Fabrizio Giovanardi
Geen stemmen
0
Ron Simons
11%
7
Giancarlo Fisichella
14%
9
Klaus Ludwig
2%
1
Vaste Ring tester van andere Nationaliteit
22%
14
Lars van 't Veer
17%
11
 
Totaal aantal stemmen: 64
Gebruikersavatar
Harrybertone
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 524
Lid geworden op: ma jun 18, 2007 20:57
Locatie: Selfkant-Süsterseel (D)

RE: Alfa Romeo 4C Concept, 300 pk

do apr 12, 2012 19:38

Wat meer nieuws over productieplan:

http://www.autoedizione.nl/officieel-al ... -per-jaar/
Nu: 2000GTV 1973; Giulia 2.2 2018.
Vroeger:33 1.5; 33 1.3s; 75 1.8; 75 1.8 i.e.;155 1.8 16V;156 2.0 JTS; 75 3.0 V6 QV, Brera 1.8 TBI 2010.

Gebruikersavatar
Harrybertone
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 524
Lid geworden op: ma jun 18, 2007 20:57
Locatie: Selfkant-Süsterseel (D)

RE: Alfa Romeo 4C Concept, 300 pk

di mei 08, 2012 20:27

Elke maand wat informatie uitbrengen. Een jaar is dan zo voorbij........!!!

http://www.autoedizione.nl/productiefas ... id-italie/
Nu: 2000GTV 1973; Giulia 2.2 2018.
Vroeger:33 1.5; 33 1.3s; 75 1.8; 75 1.8 i.e.;155 1.8 16V;156 2.0 JTS; 75 3.0 V6 QV, Brera 1.8 TBI 2010.

Gebruikersavatar
Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 13:15
Locatie: Zevenaar
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo 4C Concept, 300 pk

di mei 15, 2012 19:01

En ook de 4C Spider zou al zo goed als klaar zijn... Kicken!

http://www.autoitalia.nl/?p=759
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

Gebruikersavatar
Rainier155
Guru
Guru
Berichten: 1636
Lid geworden op: ma jan 02, 2006 00:45
Locatie: Berkel Enschot

Re: RE: Alfa Romeo 4C Concept, 300 pk

di mei 15, 2012 23:43

Waar baseer je dat op?

Heb je enig idee wat een Porsche Boxer of BMW 1-coupe kost?
LOL
Dat zijn helemaal geen concurenten joh. Mensen die in die prijscategorie kunnen shoppen overwegen niet eens een Alfa. Dat is juist mijn punt, als ze hem nog duurder maken als 45.000 ex belastingen dan snap ik waarom ze er zogenaamd een gelimiteerde oplage van maken, want dan koopt geen hond hem.
De concurentie = Lotus Elise, Toyota GT 86 en Subaru BRZ (en feitenlijk alle 2e hands sportwagens die minder als 50.000 kosten, Porsche 911-964-993 bijv). De Toyota GT 86 zal waarschijnlijk rond de 40.000 kosten incl belastingen, het broertje in de vorm van Subaru BRZ iets meer. En een Lotus Elise zit ook rond de 40-45.000.

Wat mij betreft hadden ze die 4C gewoon in serie productie moeten maken en dan voor max 35.000 incl belastingen op de markt moeten gooien. En dan heb ik het over een versie met 200-230 pk.
Desnoods gooi je er dan nog een "instapper" onder met een 150-170pk blokje. Lijkt mij marketingtechnisch toch een veel betere keus dan een gelimiteerde oplage zoals ze nu waarschijnlijk gaan doen...
Get your facts straight; zou ik tegen mijn mensen zeggen als ze met zulke argumenten aankwamen. Alfa noemt deze wagens zelf als concurrenten. Overigens kost een Elise ook meer dan 45k. (rijklaar en de Toyota gaat "onder 50k" kosten, de tweeling broer van Subaru zal niet veel verschillen qua prijs).

Plus dat Nederlandse markt nu niet bepaald een serieuze markt is. Kijk maar naar de 8c, uitverkocht voordat deze op de markt was, in deze prijsklasse zijn genoeg gegadigden te vinden die iets anders willen dan het geijkte. Beetje kennis van zaken en prijzen zou je post beter sieren ;)

Ontwikkelingschef Mauro Pierallini vertelt in de Britse pers dat hij een prijs verwacht van 45.000 euro, zonder belasting. Daarmee komt de auto in de prijslijst tussen de Porsche Boxster (vanaf 68.000 euro) en de Nissan 370 Z (60.000 euro).
(Bron: autoweek.nl)

De limieten van de oplage hebben met diverse zaken te maken, o.a. met de productie faciliteit, maar ook met het feit dat ze waarschijnlijk geen winst maken op deze auto, hoogst waarschijnlijk zelfs verlies. Dat is niet erg, want het is een showcase, special gemaakt om Alfa weer op de kaart te zetten als een sportwagen merk. Net zoals ze met de 8C gedaan hebben. Na deze wagen komt er een serie gewone productie autos aan en die verkopen nu eenmaal beter als Alfa bekend staat om hun 8C en 4C. Pure marketing en een hele slimme zet. De halve auto wereld publiceerd (kopieerd) hun pers berichten als er weer iets geschreven wordt over de 4C door Alfa (Fiat). Wat wil je nog meer als merk? Je verkoopt maar 2 auto's en toch continu in de pers, dat betekend een goede marketing afdeling. Dit hebben ze nodig voor de introductie in Amerika.

Dus wat jij of ik van de 4C vinden, boeit ze echt niks. Sowieso kan het gros hier op dit forum de 4C sowieso niet betalen, op z'n vroegst pas als de auto >5jr oud is.
[Mod-edit: deel tekst verwijderd, verschil van inzicht is prima, wel een beetje respect naar andere forumgebruikers s.v.p.]
Ik heb het niet alleen over de Nederlandse markt, maar ook over de hele wereld. Dat de Nederlandse markt niet serieus genomen wordt door de Fiat groep hoef je mij niet te vertellen, mijn pa heeft 25 jaar bij Iveco (Fiat) gewerkt dus ik weet uit eerste hand hoe die italiaantjes omgaan met "niet italiaanen" binnen de firma en hoe ze de markten buiten Italie zien.
Verder kom jij met 1 luizig quote-je van een autoblad wat ik sowieso al niet serieus kan nemen, waarin eigenlijk hetzelfde staat als wat ik al aangaf: Alfa kan wel heel leuk een auto in die prijsklasse gooien omdat ze die zelf als concurenten zien, maar serieuze verkopen hoeven ze daar dus niet van te verwachten, al was het maar omdat het specifieke markten zijn, een Porsche fan koopt geen Alfa, en een Nissan fan ook niet. Dan ben je dus afhankelijk van een klein groepje liefhebbers met geld teveel die een 4C zouden willen. Iets zegt mij dat het gros daarvan liever 60k stuk smijt op een hele nette gerestaureerde klassieker.
Dus ze moeten juist de prijs omlaag gooien en het ding in "massa" productie nemen, om meer aantallen te verkopen.
En dat ze een marketing tool van de 4C maken is ook suf, dat is namelijk met de 8C ook aardig mislukt, anders zouden de verkopen van de MiTo en Giulietta wel stukken beter geweest zijn, en die zijn in Europa juist weer flink ingezakt dit jaar. Nu maken ze dus weer dezelfde fout met een iets goedkopere, minder speciale en minder mooie Alfa die ook nog is een beperkte oplage krijgt. :roll:
Dat is dus eigenlijk gewoon een hele domme zet. Imho faalt de marketing van Alfa al 30 jaar, mede dankzij af-fabriek in de folder roestende Sudjes, en daar is natuurlijk met geen miljoenmiljard euro aan marketingbudget tegen op te boksen.
Daardoor schrijven Alfa's tov andere merken nog steeds extreem snel af, wat op zich leuk is voor de mensen die een goedkoop en leuke 2e hands auto willen, maar als die vanaf een jaartje of 10 jaar ook nog steeds onder je kont wegrotten, dan helpt ook niet echt om je merk qua marketing beter te krijgen onder het gewone volk. :roll:

Dus ja, zo'n 4C is leuk bedacht als marketing tool. Maar dat gaat gewoon nooit werken. Misschien dat de Amerikanen erin trappen, en dat ze daar hun verkopen wat op kunnen krikken, maar in Europa/Azie verwacht ik er geen wonderen van. :)
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

RE: Alfa Romeo 4C Concept, 300 pk

di mei 29, 2012 22:22


Gebruikersavatar
sudman1500
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 662
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 10:02

Re: RE: Alfa Romeo 4C Concept, 300 pk

wo mei 30, 2012 14:01

[. Imho faalt de marketing van Alfa al 30 jaar, mede dankzij af-fabriek in de folder roestende Sudjes, en daar is natuurlijk met geen miljoenmiljard euro aan marketingbudget tegen op te boksen.
Grappig dat je dit nu aanhaalt, want (even los van het feit dat de Sud er al 40 jaar is) de Sud was nu juist wel een briljant idee. In een voor Alfa nieuwe klasse een massaprodukt maken dat zich echt onderscheidt van de rest. Dat de kwaliteit een drama was, heeft niet zoveel met het idee en het model te maken. Dat heeft Alfa in al die jaren daarna de nek gekost, en de kopers beperkt tot een liefhebbersschare.

Maar daarna zijn er ook nog wel goede voorbeelden te noemen van goede marketing. De DTM was een meesterzet en heeft de verkoop van de 155 echt goed gedaan, anders was dit model er nooit zo uitgekomen als een sportlimousine die aantrekkelijk en begeerlijk is om te rijden en te hebben. Zonder iemand nader te willen treden, de 155 was in het rijtje 75, 155 en daarna 156 toch wel de minst onderscheidende auto en toch (of ms juist daardoor) heel populair. Voor de 156 geldt ook, een goed verkopende auto met onderscheidend vermogen, voor een breder pupliek aantrekkelijk. Daarna is het misgegaan, en in de huidige tijd is het zonder passend budget en veel volumemodellen niet meer mogelijk om nog goede én onderscheidende autos te ontwikkelen. Het modellenprogramma is simpelweg te beperkt nu om nog grote stappen te maken

IN mijn ogen hadden BMW en Alfa tot nog in de eind zeventiger jaren een gelijkwaardig vertrekpunt. BMW heeft het gered met sportiviteit en kwaliteit en een (heel) breed modellenprogramma én imago. Kijk waar ze nu staan, in alle markten (behalve MPV wellicht) is er aanbod. En de 159 is echt niet slechter dan een 3 serie, alleen zal nooit gelijkwaardig gezien worden. En al helemaal niet voor die prijzen verkocht kunnen worden

Jammer, het merk Alfa blijft geweldig en ik hoop dat de merknaam sterk genoeg blijft dat er altijd weer nieuwe modellen nog komen, maar het zal er niet eenvoudiger op worden
Jeder Popel fährt 'nen Opel
Jeder Affe fährt 'nen Ford
Jeder Blödmann fährt 'nen Porsche
jeder Arsch 'nen Audi Sport
Jeder Spinner fährt 'nen Manta
jeder Dödel Jaguar
Nur Genießer fahren Alfa
und sind immer schneller da

Ron Gta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 551
Lid geworden op: do nov 09, 2006 14:40
Locatie: Ham Belgium

Re: RE: Alfa Romeo 4C Concept, 300 pk

wo mei 30, 2012 14:28

Ik was aanwezig, enig minpuntje aan de 4C was dat hij moest geduwd worden. Er zat geen motor in!
De 1750 6C Figoni werd overall winner en moest ook op het podium geduwd worden, de motor sloeg niet aan...

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6705
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo 4C Concept, 300 pk

wo mei 30, 2012 17:02

Als je de 4c zo ziet, kun je toch alleen maar genieten?
Zet er naast uit die klasse wat je wil, maar dit maakt mij dan toch wel heel hebberig!
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Xceed '19

Gebruikersavatar
Timmerklits
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 11:58
Locatie: Hoeselt
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo 4C Concept, 300 pk

do mei 31, 2012 21:37

indeed, als de prijs uiteindelijk mee zou vallen, ik zou het wel weten, na men giulietta QV. (en als men cijfers het toelaten toch :))

Ik vind het erg dat mensen nog steeds zo over alfa denken.

Alfa is en blijft iets speciaals, daar kan je niet buiten, kwaliteit is zeker zo goed als de andere merken, je hebt altijd uitschieters maar ik weet niet waar de mensen het halen.
Ik doe zoveel onderhoud en eendere welke werken, en ook aan andere merken, je hebt bepaalde ziektes, maar dan zijn die toch nog goedkoop bij alfa dan bijvoorbeeld mercedes of bmw, of eender welk ander merk.
Een auto moet gewoon fatsoenlijk onderhouden worden en dat vergeten veel mensen.
Alfa Romeo 75 1.8 ie - Alfa Romeo 75 1.8 Turbo Evoluzione (under construction al veel te lang) - Alfa Romeo 75 TS Graduate - Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI

Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2992
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

RE: Alfa Romeo 4C Concept, 300 pk

vr jun 01, 2012 00:15

Idd, zo is de M-B uit 2001 van mijn vader net terug van de dealer, airbag-computer/module/ding was overleden. Verder was er een sensor stuk waardoor de computer in limp-home modus ging (letterlijk met de snelheid van limpen ook, gelukkig was m'n vader maar een kilometer van huis, dus met 10 minuten was-ie er wel...). Verder beginnen zich her en der bloemkooltjes te vormen. Wat nou Deutsche Grundlichkeit?

Mijn Mazda is dan al wat ouder en aangezien hij Japans is in theorie betrouwbaar. Toch al een keer mee stilgestaan met een elektronische storing. Bleek een gecorrodeerde stekker te zijn. Ook al een keer een gecorrodeerde stekker gehad van de aanjager (stand 1, 2 en 4 deden het wel, 3 deed het niet). Roesten doet-ie intussen ook, al is-ie daar minder fanatiek mee dan de gemiddelde Alfa van die leeftijd. Regelmatig gaar wordende draagarmen heeft-ie niet, wel moet ik elke paar jaar nieuwe veren omdat er weer eens eentje gebroken is (bij de laatste APK zelfs twee). Verder is er geen 323F te vinden van die generatie waarvan de lampjes achter de drukknoppen op het dashbord nog werken en het klokje is bij de meesten ook wel uitgevallen (al is dat ook simpel te repareren als je met een soldeerbout uit de voeten kunt). Kentekenlampjes vervangen is een bitch omdat de schroeven meestal totaal verrot zijn (en om de een of andere reden is het meestal een kentekenlampje dat stuk gaat). Onderdelen zijn relatief duur. Moeten wellicht minder vaak vervangen worden, uiteindelijk kost het net zoveel...
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

Re: RE: Alfa Romeo 4C Concept, 300 pk

vr jun 01, 2012 02:36

Wow, daar wordt je toch stil van. Ik kan me gewoon al voorstellen elke ochtend en avond daar op af te mogen lopen, mn hand in mn broek te laten glijden, het knopje vast te pakken en de auto te ontgrendelen.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Gebruikersavatar
Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2477
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 01:34
Locatie: Heerhugowaard

Re: RE: Alfa Romeo 4C Concept, 300 pk

vr jun 01, 2012 12:55

Grappig dat je dit nu aanhaalt, want (even los van het feit dat de Sud er al 40 jaar is) de Sud was nu juist wel een briljant idee. In een voor Alfa nieuwe klasse een massaprodukt maken dat zich echt onderscheidt van de rest. Dat de kwaliteit een drama was, heeft niet zoveel met het idee en het model te maken. Dat heeft Alfa in al die jaren daarna de nek gekost, en de kopers beperkt tot een liefhebbersschare.

Jammer, het merk Alfa blijft geweldig en ik hoop dat de merknaam sterk genoeg blijft dat er altijd weer nieuwe modellen nog komen, maar het zal er niet eenvoudiger op worden
En grappig dat je dat nu zegt, want ik heb laatst in een sud gereden (helemaal standaard) en 't was gewoon briljant! Ik snap wel dat mensen vroeger tegen beter weten in zo'n wagen kochten. Bijna geen bodyrol, verschrikkelijk stabiel, snel en mooi.

Ik ben bang dat mensen steeds banger worden om zich te onderscheiden van de massa. Kijk maar is naar de plaatjes van het vintage foto topic. Veel meer verschillende kleuren en vormen te onderscheiden in de auto's als nu. Ik merk het ook op het bedrijf waar ik werk ... Franse auto's zijn bijvoorbeeld niet meer comfortabel zoals vroeger en zo zijn er 100'en voorbeeldden. Jammer maar als het zo doorgaat, blijft er geen plaatsje meer over voor Alfa... heb ik toch liever dat ze strijdend (met de 4c en de 8c bijvoorbeeld) failliet gaan dan dat ze straks gedwongen Golf look a likes moeten produceren.

Ik vind het trouwens wel leuk om te zien dat we eigenlijk allemaal betere ideeën hebben dan de R&D afdeling van Alfa ... .wordt t gewoon niet tijd dat wij de toko gaan overnemen 8)
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: Alfa Romeo 4C Concept, 300 pk

vr jun 01, 2012 13:28

Hoeveel van deze zouden er trackday auto's worden voor mensen met een wat dikkere portemonnee?
Zo gauw hij elise's en (wat oudere) 911jes gaat kloppen, denk ik dat het helemaal goed gaat komen.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2477
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 01:34
Locatie: Heerhugowaard

Re: RE: Alfa Romeo 4C Concept, 300 pk

vr jun 01, 2012 14:51

Wow, daar wordt je toch stil van. Ik kan me gewoon al voorstellen elke ochtend en avond daar op af te mogen lopen, mn hand in mn broek te laten glijden......

Nou nou nou Rob ! :wink: :roll: (a dirty mind is a joy forever :wink: )
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3179
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

RE: Alfa Romeo 4C Concept, 300 pk

vr jun 01, 2012 14:57

Waarom knip je nou de tekst "het knopje vast te pakken" weg? Dat maakte die hele zin juist nog cornier ;-)
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”