1750GTV
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

'Route Mobiel royeert honderden klanten'

di aug 02, 2005 14:46

Pechhulpdienst Route Mobiel heeft enkele honderden klanten de wacht aangezegd, omdat zij zelf te weinig onderhoud verrichten aan hun auto. Dat meldt De Telegraaf dinsdag.

De hulpdienst heeft een inventarisatie gemaakt van de twintigduizend pechgevallen die ze inmiddels verholpen heeft. Daarbij waren enkele honderden klanten die de dienst meermaals in moesten schakelen vanwege problemen als een verouderde accu. "We zijn een hulpdienst, geen rijdende onderhoudsdienst", verklaart directeur Marc Schröder de beslissing om deze klanten uit het bestand te verwijderen.

Het gaat om 0,5 procent van de circa honderdduizend klanten die Route Mobiel sinds de oprichting in september vorig jaar aan zich wist te binden. De afgewezen klanten zijn met een brief op de hoogte gesteld van het besluit. Als zij met een rekening van de garage kunnen bewijzen dat het achterstallig onderhoud aan hun voertuig verholpen is, zijn zij volgens Schröder weer welkom.

Concurrent ANWB zegt een abonnement minder snel op. Pas als in twee achtereenvolgende jaren tienmaal om hulp wordt verzocht, vindt de wegenwacht het genoeg.

http://www.trouw.nl/novum/index.html?ur ... 05.0011%29

ARGTV3V6TB
Guru
Guru
Contacteer: Yahoo! Messenger

RE: 'Route Mobiel royeert honderden klanten'

di aug 02, 2005 15:16

duidelijke taal...

en als je nou een pechvogel ben....

ik ken iemand die het begrip "soms zit het mee en meestal zit het tegen" heb uitgevonden en bewezen....
Afbeelding
De flaterfoon, net als een alfa klinkt heel bruut :D (speciaal voor dink ;-) )

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di aug 02, 2005 17:17

Ach dr zijn er altijd wel bij bij wie het ALTIJD tegen zit :blue_cool:

Dinky Boy
Miniaturista

Re: 'Route Mobiel royeert honderden klanten'

di aug 02, 2005 18:06

"We zijn een hulpdienst, geen rijdende onderhoudsdienst", verklaart directeur Marc Schröder de beslissing om deze klanten uit het bestand te verwijderen.
Volgens mij zijn ze alleen een sleepdienst....

Alfa33
Advanced Member
Advanced Member

di aug 02, 2005 20:57

Terecht....en voor de eeuwige pechvogels.....die zijn het al gewend dus dat verzacht de pijn alweer :wink:
:blue_lol:
Nu: 156 2.5 v6
Gehad:
164 Super 2.0 TS, Alfa 33 1.7 16v, Alfa 145 TD, Alfa 33 1.7 i.e.

Doix

di aug 02, 2005 21:05

Ik zou het ook wel eens andersom willen zien, ik ben nu 7 jaar lid van in dit geval de ANWB en ik heb pas 1 keer gebruik hoeven te maken van deze dient ***trots om zich heen kijk*** Waar is mijn beloning? :wink:
De discussie over of Route Mobiel of ANWB is al eens elders op dit forum besproken, maar toen Route Mobiel kwam, bleef ik afwachtend lid van de ANWB en dat ben ik gebleven. Ondanks soms lange wachttijden heb ik correcte en kundige hulp gezien bij voorvallen met de auto van mijn zus, mijn vader en bij vrienden. Kwaliteit mag best wat geld en tijd kosten. 8)

En zowiezo heb ik liever geen sleepwagen aan mijn auto, ze lopen er meestal schade van op omdat onvoorzichtig met je bolide omgesprongen wordt..... :(

Grtz,

Aad

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

wo aug 03, 2005 08:36

Duidelijk geval van niet zeuren maar centjes verdienen!
Dirk - Giulia2000TS

SPIDERVELOCE1750

Re: RE: 'Route Mobiel royeert honderden klanten'

wo aug 03, 2005 10:59

Ik zou het ook wel eens andersom willen zien, ik ben nu 7 jaar lid van in dit geval de ANWB en ik heb pas 1 keer gebruik hoeven te maken van deze dient ***trots om zich heen kijk*** Waar is mijn beloning? :wink:
De discussie over of Route Mobiel of ANWB is al eens elders op dit forum besproken, maar toen Route Mobiel kwam, bleef ik afwachtend lid van de ANWB en dat ben ik gebleven. Ondanks soms lange wachttijden heb ik correcte en kundige hulp gezien bij voorvallen met de auto van mijn zus, mijn vader en bij vrienden. Kwaliteit mag best wat geld en tijd kosten. 8)

En zowiezo heb ik liever geen sleepwagen aan mijn auto, ze lopen er meestal schade van op omdat onvoorzichtig met je bolide omgesprongen wordt..... :(

Grtz,

Aad
Hier in Belgie zijn er er ook mee begonnen . Ze kieperen je er ook uit als je net iets te veel gebruik maakt van hun diensten ...
Ergens wel terecht vind ik , als je ziet dat minder en minder mensen hun wagens behoorlijk onderhouden en VAB of Touring wegenhulp aanzien als een goedkope garagist .

Wat beloningen betreft , die krijgen wij nu met mondjesmaat toegestuurd ( met de 2 auto's al 5 jaar lid bij VAB en nog maar 1 oproep ) in de vorm van kortingsbonnen voor leuke uitjes enz... Helaas voor ons niet de meest interessante dingen , maar de bedoeling is toch al goed :wink: Met hun lidkaart krijg je ook kortingen op tankbeurten en uiteraard een grappig tijdschrift ...

Kristal

Soulfly
Member
Member
Contacteer: ICQ

wo aug 03, 2005 14:27

Ik ben nu ondertussen 3 jaar lid van de ANWB en heb hun hulp 2 maal nodig gehad.

Eén keer om 1 uur `s nachts nadat ik de diff van m'n 75 aan gort gereden had, geen achterstallig onderhoud, maar stommiteit van mijzelf. Ik moest ongeveer 3 kwartier wachten maar zat toch bij een vriend thuis, dus zo'n probleem was dat niet.

Later nog eens hulp moeten hebben langs de kant van de snelweg, de aansturing van de brandstofpomp van de 155 hield ermee op. Binnen 15 minuten stond de ANWB monteur bij ons en is 3 kwartier bezig geweest. Uiteindelijk met telefonische hulp kon hij een by-pass maken waardoor de brandstofpomp weer werkte. Wat dat betreft niet meer dan lof voor de heren (en dames) van de ANWB.

Het kost wat (heb het totaal pakket), maar de service is, voor zovaak als ik het nodig gehad heb dan ook uitstekend.

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

do aug 04, 2005 01:06

Groot gelijk: Royeren die Hap !

Ik heb wel eens belachelijke verhalen gehoord van mensen die hun auto thuis niet aan de praat kregen en toen de kapotte auto een stuk van huis wegsleepten om vervolgens de ANWB (geen Route Mobiel) in te schakelen....
Gratis diagnose.....

Die uitgekookte uitvreters zijn natuurlijk ook te beroerd om hun auto deugdelijk te onderhouden....
Of mensen die met een oude gare camper op vakantie gaan en ergens een vastgelopen versnellingsbak krijgen (Ja dat gieren doet ie al even, maar we dachten: hij redt het wel!)
en de vakantie vrolijk vervolgen met een nieuwe betaalde Huurcamper....
Zo uitgekookt zijn sommigen....Het is goedkoper dan huren maar dit kan natuurlijk nooit vaste prik worden.

Had als student toch de ambitie om de Giulietta te berijden en werkte bij langs een snelwegtankstation, wat ik in die jaren arbeid aan wrakken heb zien stranden, NIET normaal :oops: :x
Water in de radiator bij -8 graden, enz enz....
Route mobiel heeft groot gelijk, kunnen goedkoop blijven door voor normale mensen normale hulp tebieden...
Clubleden hier hoeven zich niet aangesproken te voelen want Alfaliefhebbers hebben wat met hun auto's op technisch vlak...de bekendheid met de draaiende delen is over de linie groter als bij mensen die in andere merken rijden....

Waar feit is dat ik bij al die gestrande auto's nooit oudere Alfa's zag, alleen hele nieuwe met (meestal) elektronicaprobleempjes...
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Sinus 2600 Spider
Guru
Guru

do aug 04, 2005 09:07

@Tom: Als je thuisservice hebt dan komt de ANWB ook aan huis hoor. En als je die service niet hebt dan willen ze je ook nog wel helpen.

De ervaring die ik met de ANWB heb is dat ze je echt willen helpen, in de laatste drie jaar drie ervaringen met de ANWB en allemaal erg positief.

Eén keer kwam de ANWB-er zelfs de volgende dag terug om het nieuw aangeschafte onderdeel (met ANWB korting!!) nog even te monteren. Hulde!
:thumbs:
De ervaring die ik heb met Routemobiel is toch wat minder. Die komen langs en voordat je er erg in hebt hangt je auto al aan de sleepwagen. :roll:
SCARB-Lid: 1719
BMW 520d M
AR Spider 3.2 V6 Q4 Q-tronic (2007)

Woody34
Advanced Member
Advanced Member

do aug 04, 2005 09:37

De laatste keer dat ik wat had bleek uiteindelijk de ontstekingsmodule van de AX het te hebben begeven, maar ze zijn met zijn 2-en gewoon 2 uur bezig geweest voordat de handdoek in de ring werd gegooid. :thumbs:
Goede mentaliteit daar bij de ANWB.
Proud owner of:
Alfasud Sprint 1.3S 1983

The fun starts where the straight ends.
Afbeelding

Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice

do aug 04, 2005 11:24

Ik vind het belachelijk dat route mobiel zo denkt!! Dus blijkt hieruit maar weer eens dat ze geen eerlijke concurrent zijn voor de ANWB!! Ik heb zelf toch wel behoorlijk vaak d ANWB nodig gehad, omdat ik gewoon pech heb... Vaak problemen met accu, dynamo en dat soort ongein... Met 3 van de 4 164's die ik gehad heb, zat het met de accu en dynamo niet helemaal jofel. Als ik een tijdje in de file stond, liep de accu gewoon leeg van de auto. Dus geen prik meer, dus ook geen vooruitgang...

Gelukkig heb ik ook wegenwacht aan huis service, dus zit altijd goed! Route mobiel zijn gewoon een paar jongens die snel geld hopen te verdienen over de rug van de ANWB en hun eigen klanten...

Groetjes,
Alfagek
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

do aug 04, 2005 11:27

pffffff blij dat ik gewoon bij de ANWB zit......en blijf zitten......
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do aug 04, 2005 16:43

Ik ben zelf nergens lid van, ( ja, van de SCARB dan ) maar ik hoorde vandaag dat ze bij scootmobiel zelfs klanten kregen ,met pech die vroegen of ze meteen de nieuwe bougies er even in konden zetten. Kortom, achterstallig onderhoud. Mensen die de pechdienst 3 X in de week belden met dezelfde klacht. Een kapotte akku. Dan is het niet zo gek natuurlijk dat ze klanten weigeren. De ANWB doet dat overigens ook hoor, dus zo bijzonder is het allemaal niet. Voor de rest heb ik geen mening over beide hulpdiensten, omdat ik er geen ervaring mee heb.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”