Is Alfa Romeo beter af als onderdeel van de VAG?

Zeker weten van wel!
17%
17
Ben niet zeker maar denk van wel
27%
27
Geen idee, ik ken (nog) niet alle details
9%
9
Ben niet zeker maar denk van niet
17%
17
Absoluut niet!
23%
23
Het interesseert me niet
6%
6
 
Totaal aantal stemmen: 99
Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

Re: RE: Duitsers weten het zeker: VW koopt Alfa binnenkort

ma jan 17, 2011 22:09

Maw. we hebben niets te verliezen :wink:
Oke, maar om dan maar direct een pact met de duivel te sluiten....

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

RE: Duitsers weten het zeker: VW koopt Alfa binnenkort

ma jan 17, 2011 22:10

Ik stem toch voor het blijven van Alfa Romeo in Italiaanse handen.

Is dat een verstandige stem van mij?
Nee, maar wel een emotionele. Gaat het dan tenonder, dan het liefst met Lambrusco, Icardi rosé en DiSaronno. Lekkere Ciabatta erbij met salami of spinata Romana. Ok, pizza mag ook.

Als ik verstandig zou zijn, dan had ik geen Alfa Romeo's gekocht.

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8024
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: Duitsers weten het zeker: VW koopt Alfa binnenkort

ma jan 17, 2011 22:11

.......Laatst een interessant stukje gelezen over de vergelijking Alfa en BMW, half zeventiger jaren waren ze even groot, nu is BMW 30x of nog meer x groter en winstgevend....
Sterker nog, volgens mij stond de fa uit beieren er in de 70ties niet echt rooskleurig voor.

Tja waar is t fout gegaan? Bmw (en ik zeg dit niet graag), is iig trouw gebleven aan zn basiswaarden (rwd, kwaliteit en een fatsoenlijk dealer netwerk als backup) terwijl ons merk van t ene boekhouderskantoor naar de andere crisismanagerstafel werd gesjouwd...dat doet een merk ook geen goed.

Tel daarbij de regelmatig rammelende kwaliteit (nog steeds , de eerste nw geleverde 2010 giulietta die ik zag hier in de buurt had serieus kleurverschil en hing er een deur compleet scheef in :shock: ) en de nare lage restwaarde maken een merk minder geliefd.Tel daarbij de leasebedrijven die je liever een beemer of audi zien rijden ivm restwaarde en het feit dat Alfa zn roots al langere tijd kwijt is (straksturende rwd sporty sedan voor de rees-huisvader) maakt dat steeds minder mensen er een kopen..

Wellicht dat iig de kwaliteit een goede stap voorwaarts maakt onder de vw vlag...

Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

ErwinV6

RE: Duitsers weten het zeker: VW koopt Alfa binnenkort

ma jan 17, 2011 22:18

Ik mocht een paar weken terug ff een blokkie om met een Megane RS.
Tja het is een Renault maar ik werd direct enthousiast, hoelang is het geleden dat me dat met een nwe Alfa overkwam.
Begrijp me niet verkeerd als liefhebber vind ik het zeer vervelend dat ons merk weinig meer voorstelt, maar iedereen blijft maar volhouden
dat Alfa een sportief merk is, terwijl er geen 1 Alfa is die het dat Renaultje van 32mille moeilijk kan maken, of uberhaupt in de buurt kan blijven.
En juist daarom moet het roer nu eens om, als je trots wilt zijn op je merk moet het wat voorstellen.
Nu is het verrekte lastig uit te leggen waarom je Alfa sportief vind. (want ooit stond Alfa daarvoor!)

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: Duitsers weten het zeker: VW koopt Alfa binnenkort

ma jan 17, 2011 22:41

Alfa / Fiat / Lancia / Maserati / Ferrari klink 1000 maal beter dan VW / Audi / Seat / Skoda / Alfa
Bugatti/Lamborghini/Alfa Romeo vind ik anders prima klinken hoor?

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

RE: Duitsers weten het zeker: VW koopt Alfa binnenkort

ma jan 17, 2011 22:46

Dat voor het mooie Alfa bij een andere partij beter tot zijn recht zal komen dan bij Fiat zou goed kunnen, maar bij wie ? Het spijt me zeer, maar alles beter dan VAG. Kwaliteit alleen gaat ons merk echt niet redden.

Gebruikersavatar
La macchina
Full Member
Full Member
Berichten: 345
Lid geworden op: vr jan 04, 2008 13:34
Locatie: Regio Gent

RE: Duitsers weten het zeker: VW koopt Alfa binnenkort

ma jan 17, 2011 23:10

Enerzijds zou ik Alfa niet graag in Duitse handen zien vallen. Anderzijds ben ik evenmin akkoord met wat Marchionne tot nog toe met Alfa heeft uitgespookt (en nog veel minder met wat hij met Lancia van plan is).

Liefst zie ik hem en zijn gelijkgestemde zielen dan ook gewoon vertrekken.
GT 1300 Junior ('74)
scarb n°: 5812

Gebruikersavatar
savali33
Full Member
Full Member
Berichten: 291
Lid geworden op: ma jan 24, 2005 20:50

Re: RE: Duitsers weten het zeker: VW koopt Alfa binnenkort

di jan 18, 2011 01:22

Was Alfa vroeger zo goed dan?
De Alfa 's roesten al in de folder......Ik denk eerder dat dit het grootste probleem is geweest.
De hedendaagse waardebepaling van Alfa 's hebben nog steeds te kampen met de problemen uit die tijd.
Hierdoor heeft Alfa een flinke imago schade opgelopen dat het zelfs een wonder is dat het merk nog bestaat.
Logisch dat Fiat al zn geld niet heeft ingezet op Alfa, VW / Ford enz hadden hetzelfde gedaan.

Bmw heeft geen imago schade en speelt goed in op de lease markt (Vw zelfs nog beter door een betere restwaarde), plus het bijkomend voordeel dat Duitsers niks anders rijden dan hun eigen merk. Hier zit hem dat Mega succes.
Een Alfa in de lease??? nee die hebben een slechte restwaarde door het beroemde verleden.
Fiat verkoopt wel goed ! Daar kan het niet aan liggen.

Als we met zn allen blijven zeuren over de slechte hedendaagse Alfa dan gaat het dus nooit meer wat worden, slechte mond op mond reklame is het ergste wat een producent kan gebruiken.
Hoe beter het merk verkoopt des te meer mooie dingen er ontwikkeld zullen worden.

Best dat mensen andere merken rijden maar ga dan niet het "tegenwoordige" merk de grond in stampen door fouten uit het eigen verleden van het merk. Dit komt vooral raar over bij de nieuwe generatie Alfisten.
Laatst gewijzigd door savali33 op di jan 18, 2011 02:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Alfa 33 1.7 16v QV Savali
Alfa 164 3.0 V6 24v Aut.

Exit: Alfa: 164 FL, 164 Super, 145 IE, 146 Junior, Gtv TS, Spider TS, 166 Jtd, 147 Jtd, Gtv 3.0 V6 24v L

Gebruikersavatar
savali33
Full Member
Full Member
Berichten: 291
Lid geworden op: ma jan 24, 2005 20:50

RE: Duitsers weten het zeker: VW koopt Alfa binnenkort

di jan 18, 2011 01:30

Alfa 33 1.7 16v QV Savali
Alfa 164 3.0 V6 24v Aut.

Exit: Alfa: 164 FL, 164 Super, 145 IE, 146 Junior, Gtv TS, Spider TS, 166 Jtd, 147 Jtd, Gtv 3.0 V6 24v L

Gebruikersavatar
sudsprint
Guru
Guru
Berichten: 1192
Lid geworden op: za jan 29, 2005 20:35
Locatie: De gordel van smaragd

Re: RE: Duitsers weten het zeker: VW koopt Alfa binnenkort

di jan 18, 2011 03:54

Poll toegevoegd ;)
Ach, dan moet je ook maar topic eigenaar worden? :?
Giulietta 2.0 Turbo Autodelta(prototipo) 1984
Sprint 1.7 QV (Rood) 1989
33 16v QV (Rood) 1992
Gehad:
Sprint 1.7 QV I.E. 33 imola, 33 1,7 ie

Gebruikersavatar
Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:08
Locatie: Haaksbergen
Contacteer: Website

Re: RE: Duitsers weten het zeker: VW koopt Alfa binnenkort

di jan 18, 2011 09:31

Was Alfa vroeger zo goed dan?
De Alfa 's roesten al in de folder......Ik denk eerder dat dit het grootste probleem is geweest.
De hedendaagse waardebepaling van Alfa 's hebben nog steeds te kampen met de problemen uit die tijd.
Hierdoor heeft Alfa een flinke imago schade opgelopen dat het zelfs een wonder is dat het merk nog bestaat.
Logisch dat Fiat al zn geld niet heeft ingezet op Alfa, VW / Ford enz hadden hetzelfde gedaan.
Heb je wel eens een VW of BMW uit die tijd gezien die niet roest? De VW Golf 1 was minstens net zo slecht als de Sud. Dus daar ligt het echt niet aan. Kijk eens heel simpel naar het modellen gamma van Alfa Romeo. Ze hebben geen fatsoenlijke gezinsauto te bieden. Evenmin hebben ze nog echt spannende auto's te bieden. De Mito en Giulietta zijn leuk, maar 2 modellen hebben is niet genoeg. Het gaat ook echt niet beter worden nu er steeds meer Chrysler binnen FIAT komt.

Wat kan VW nu echt nog kapot maken aan Alfa Romeo? Beetje afhankelijk van wat ze bij VW van plan zijn met Alfa, maar van mij mogen ze het gaan proberen; graag zelfs! Wat ik er tot nu toe van begrepen heb is dat ze en directe concurrent willen voor BMW binnen VW. Daar willen ze Alfa Romeo voor gaan gebruiken. Dus dat betekent hoogwaardige kwaliteit met een sportieve inslag... Wat snap je dan niet als Alfa liefhebber als je hier tegen bent? :roll:

Greetz,
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

RE: Duitsers weten het zeker: VW koopt Alfa binnenkort

di jan 18, 2011 10:01

Ik denk dat er kwalitatief niet eens zoveel verschil meer zit tussen BMW, Volkswagen en Alfa Romeo.
Familieleden en vrienden van mij hebben problemen met hun Duitse mobielen gehad waar ik nog nooit van gehoord had.

Mijn zusje rijdt al tientallen jaren met één of meerdere Alfa Romeo's naast haar Duitse wagens (vroeger VW, nu BMW). Haar laatste BMW 3serie coupé is vlekkeloos.
De 146 TI loopt nog steeds als de gesmeerde bliksem (nieuw gekocht) en alleen de 166 2.5 heeft regelmatig elektronische gadgets die het niet meer doen (heeft nooit tot stoppen van de wagen geleid).

Het voordeel van BMW is de achterwielaandrijving icm met sportief rijgedrag geweest.
Ik wil niet alles op achterwiel aandrijving gooien. Naast de drie achterwiel aangedreven Alfa's hebben wij ook een GTV 916 2.0 16V. Die doen qua "sportief gedrag" niet onder voor de achterwiel aandrijvers. Ook met de 33, 146 en 164 hebben wij veel lol gehad.

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8841
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: Duitsers weten het zeker: VW koopt Alfa binnenkort

di jan 18, 2011 10:54

Een Alfa in de lease??? nee die hebben een slechte restwaarde door het beroemde verleden.
Dat valt reuze mee, want zo wordt er niet gerekend. Grappen als een distributieriem-interval dat eerst 120.000km is en vervolgens stapsgewijs wordt teruggebracht naar 60.000km helpen je niet in de leasemarkt. Helemaal niet als diezelfde riem bij 55.000km zo maar de geest kan geven.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: Duitsers weten het zeker: VW koopt Alfa binnenkort

di jan 18, 2011 12:57

Was Alfa vroeger zo goed dan?
De Alfa 's roesten al in de folder......Ik denk eerder dat dit het grootste probleem is geweest.
De hedendaagse waardebepaling van Alfa 's hebben nog steeds te kampen met de problemen uit die tijd.
Alsof moderne Alfa's niet roesten? Vind voor mij eens een 155 zonder roest die z'n hele leven in Nederland is geweest en ik prik er bijna zeker weten toch gaten in. Hetzelfde geldt voor de 145/146 en ook nog voor de 156/147 in een (te groot) aantal gevallen. Alfa's zijn de afgelopen 25 (en daarvoor eigenlijk ook wel) gemaakt als wegwerpprodukt wat 10 jaar mee moet gaan. VAG auto's gaan over het algemeen langer mee, hoewel de Golf 3 een slecht voorbeeld hiervan is.

Gebruikersavatar
savali33
Full Member
Full Member
Berichten: 291
Lid geworden op: ma jan 24, 2005 20:50

RE: Duitsers weten het zeker: VW koopt Alfa binnenkort

di jan 18, 2011 19:17

Moderne Alfa 's roesten dus evenveel als de Sudjes :lol: sjongejonge het moet niet gekker worden.
Mijn Gtv en 145 zijn inmiddels de 15 al gepasseerd dus dat zijn eigenlijk nu slopers???

Maargoed voor mij geen product van een massamoordenaar.
Alfa 33 1.7 16v QV Savali
Alfa 164 3.0 V6 24v Aut.

Exit: Alfa: 164 FL, 164 Super, 145 IE, 146 Junior, Gtv TS, Spider TS, 166 Jtd, 147 Jtd, Gtv 3.0 V6 24v L

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”