berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

terugweg Spa: zwarte 156 erg bruut!

za jul 30, 2005 22:27

Met de berlina op de terugweg uit Spa van de quatre vingt heures, bij den Bosch opeens een bruut zwarte 156 achter me. ik dacht dat is van der Maden, van Madeno. Dus OP HET GAS, want wat zij kunnen kan ik ook... (getunede TS motor, injectie etc in 72 Berlina) . T was echter niet Der Leo.
Wie dan Wel? Enkele wisser, zwart, vier keer motorfiets uitlaat, laag, vet, duimen gingen omhoog toe ik ze er grootmoedig langs liet.......
Iemand? 8)
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Doix

RE: terugweg Spa: zwarte 156 erg bruut!

za jul 30, 2005 22:34

Ik weet niet wie de zwarte 156 was, maar ik wil wel weten of de Berlina waar jij het over hebt, de Berlina is die jij vorig jaar opbouwde (kwam toen langs met Egbert voor een achterasje Bertone met de gele Alfa 145 oftewel de Fiat Typo 930 :wink: )?
Wat doet de Berlina? Is het het twinsparkblok met 200pk geworden? Had ik wel willen zien, de krachtmeting tussen de zwarte 156 en de Berlina.... 35 jaar verschil in techniek en allebei hedendaagse performance! :twisted:

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

za jul 30, 2005 23:03

:D yup, die berlina met inmmiddels de nodige wijzigingen etc. 200 pk is t echter niet geworden en dat vind ik jammer. Hij is ECHT SNEL maar t is toch ergens niet wat ik ervan gedacht had, en daarbij stoor ik me aan de injectie.
Hij loopt WAY OVER de 200 , op gas, op benzine is ie nog veel sneller, maar de tussensprints vallen me erg tegen . Je kunt 140 rijden, gas geven in vijf, en weg ben je, maar in bijv. 3e versnelling doortrekken naar 4 valt me gewoon tegen.
Wellicht op redelijk korte termijn wat mooiers bouwen met 45er Webers....omdat t er onder de kap dan veel vetter uitziet.... en gewoon meer 105 serie is.
Op Spa naast Autodelta in de paddock geparkeerd. Er zitten schildjes onder aan de voorschermen van het oude autodelta. Achterop staat Twin Spark.
Lollig was een hele club monteurs van jongens als Farfus en Tarquini die je dan om de Berlina ziet lopen......... Hm, Hm.....krab, krab..... En toen ik vanmiddag wegreed daarvandaan, en dan blijkt het idd niet echt een Nord geluidje te zijn, .........
We zullen het op Ochersleben wel merken wat de reacties waren als ik die lui weer zie!
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely

DENNIS
Guru
Guru

Re: terugweg Spa: zwarte 156 erg bruut!

zo jul 31, 2005 02:29

Met de berlina op de terugweg uit Spa van de quatre vingt heures, bij den Bosch opeens een bruut zwarte 156 achter me. ik dacht dat is van der Maden, van Madeno. Dus OP HET GAS, want wat zij kunnen kan ik ook... (getunede TS motor, injectie etc in 72 Berlina). T was echter niet Der Leo.
Wie dan Wel? Enkele wisser, zwart, vier keer motorfiets uitlaat, laag, vet, duimen gingen omhoog toe ik ze er grootmoedig langs liet.......
Iemand? 8)
Kheb de zwarte 156 van Leo niet zien staan, vorig jr. stond ie wel naast de vrachtwagen van Madeno Racing !
Dacht niet dat Leo er een enkele wisser op heb zitten... maar 't had 'm best kenne zijn natuurlijk :)

Afbeelding

Super72
Member
Member

zo jul 31, 2005 10:36

Nou, vier motorfiets-uitlaten en een 'DTM-wisser' op de auto van Van der Maden? Neuh, ik dacht het niet. Leo's 156 is een 'gewone' zwarte 2.0 TS, herkenbaar aan een highwing op de achterklep, donker lichtmetaal, een (beschaafde!) dubbelloops eindemper, gele Brembo remklauwen en een fikse verlaging - that's it. Oh ja, en Madeno Racing op de achterkant, maar dat spreekt wel vanzelf.
Als je de boom ziet voordat je hem raakt, heb je onderstuur. Hoor je hem alleen, dan heb je overstuur.

Doix

zo jul 31, 2005 11:11

Maar wie was deze zwarte 156 dan wel? Er rijden blijkbaar meerdere heftige 156's rond (van Super72 heb ik inmiddels live in action gezien op Zandvoort :twisted: ).
En Berlinista, ik, die niet gehinderd ben door enige kennis van zaken, denk en hoop dat je met een paar dikke Webers het gewenste vermogen(-seffect) wel op orde krijgt. In ieder geval zal niet alleen het geluid een stuk vetter zijn :twisted: De under-da-hood-appearance is met een paar Webers ook een stuk heftiger 8)
En uiteraard ben ik benieuwd naar de reacties als je op Ochersleben bent geweest.

Grtz,

Aad

Woody34
Advanced Member
Advanced Member

Re: terugweg Spa: zwarte 156 erg bruut!

zo jul 31, 2005 11:28

quatre vingt heures
80 UUR :shock:
Proud owner of:
Alfasud Sprint 1.3S 1983

The fun starts where the straight ends.
Afbeelding

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

zo jul 31, 2005 11:39

:roll:
Verdomd......

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: terugweg Spa: zwarte 156 erg bruut!

ma aug 01, 2005 09:00

:D yup, die berlina met inmmiddels de nodige wijzigingen etc. 200 pk is t echter niet geworden en dat vind ik jammer. Hij is ECHT SNEL maar t is toch ergens niet wat ik ervan gedacht had, en daarbij stoor ik me aan de injectie.
Hij loopt WAY OVER de 200 , op gas, op benzine is ie nog veel sneller, maar de tussensprints vallen me erg tegen . Je kunt 140 rijden, gas geven in vijf, en weg ben je, maar in bijv. 3e versnelling doortrekken naar 4 valt me gewoon tegen.
Wellicht op redelijk korte termijn wat mooiers bouwen met 45er Webers....omdat t er onder de kap dan veel vetter uitziet.... en gewoon meer 105 serie is.
Op Spa naast Autodelta in de paddock geparkeerd. Er zitten schildjes onder aan de voorschermen van het oude autodelta. Achterop staat Twin Spark.
Lollig was een hele club monteurs van jongens als Farfus en Tarquini die je dan om de Berlina ziet lopen......... Hm, Hm.....krab, krab..... En toen ik vanmiddag wegreed daarvandaan, en dan blijkt het idd niet echt een Nord geluidje te zijn, .........
We zullen het op Ochersleben wel merken wat de reacties waren als ik die lui weer zie!

Kijk, dat zijn geluiden!!! Mooi!!! Wordt het ook geen 200 pk van maar wel een stuk leuker!
Dirk - Giulia2000TS

33carbs
Full Member
Full Member

ma aug 01, 2005 16:53

toevallig een diesel, gta koplampen, zender bumper set en 19" lichtmetaal???
in bezit:
ducati 999
75 1.8
146 ti

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

ma aug 01, 2005 23:30

Ut was geen diesel, hij had links en rechts dubbele pijpen die me van een motor afkomstig leken, gepaard , twee lopen aan elkaar vast, zwarte ruiten, verlaagd, een wisser, een dakspoiler, niks op de klep, en ik heb door de snelheid van ons beiden niet gezien wat voor lichtmetaal er op zat.
Klein nummerplaatje voorop.
??

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”