In Duitsland wel, daar scoort het merk opmerkelijk, bizar, verrassend en fantastisch goed.
Opmerkelijke zin...

over imago gesproken...
Ik ben benieuwd naar de cijfers van voorgaande jaren. Is dit 'stijgen met stip', een gestadige tendens of een vaste plek?
Wat de uitkomsten van het onderzoek
zou kunnen beïnvloeden, is de motivatie van de respondenten. Misschien dat Alfa-bezitters, moe van het immer aanhoudende verjaardagsfeestjesgemekker over roest en kwaliteit het verzoek om deel te nemen aan het onderzoek gretiger accepteren dan bezitters van andere merken?
En: tevredenheid hangt af van verwachtingen. Matig imago, dan blijkt het allemaal best mee te vallen: "heeeee, ik ben ontzettend tevreden!"
De Smart daarentegen is hip, als je je daarin verplaatst tel je mee. Gauw kopen zo'n ding, niet voor jezelf maar voor je vriendenkring. En dan blijkt na verloop van tijd het gadget een onpraktische en lawaaierige stuiterbal op het asfalt. Mobiliteit is toch meer dan parkeren op een piepklein parkeerplekje aan de Amsterdamse gracht.
Tot zo ver mijn wilde gooi naar achtergronden en redenen
